Hou je hond gewoon aangelijnd!

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Je zegt zelf dat je hond dubbel gestrafd werd,daar geef je zelf al mee aan dat het ding dus eigenlijk niet goed is.Een hond die aangevallen word gaat blaffen een natuurlijke reactie net zoals een kind gaat huilen als ie een klap krijgt van zijn broertje.Daar kan je aan uitleggen wat je wil maar blaffen/huilen doen ze toch.En een kind met een hond vergelijken klinkt mischien raar maar ik bedoel het eigenlijk in de zin dat ze beide afhankelijk zijn van de ouders/het baasje.Als jij je hond aan de lijn hebt en een andere hond loopt los in een gebied waar dat niet mag en hij bijt een andere hond dan is dat niet jou schuld,jij hebt je hond vast en dat ie dan hard blafd naar een andere hond tja das jammer dan dat gebeurd hier ook wel es hoor.Ik zou d'r dan zelf eerder nog voor kiezen om een muilkorf om te doen(ook al vind ik dat ook niet maar beter dan dit).

Wat betreft het trappen van honden,dat vind ik eigenlijk echt niet kunnen.Maar mijn jackrusselXmaltezer is eens aangevallen door een hele grote hond waarvan de baas gewoon doorliep,ik gillen er roepen naar die hond maar bleef vechten,ik heb em een rottrap gegeven hoor,ik laat mijn hondje niet doodbijten door een grote hond waar het baasje zich niks van aantrekt.Het enige wat er ook door me hoofd ging,ik moet me hond redden ik dacht echt niet Ow ik mag geen honden trappen!

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    In ons vorige huis woonden we aan de rand van het bos, en lieten daar onze Boxer uit. Hij is ook wel eens aangevallen door een bull mastiff, mijn man heeft Max gewoon op moeten tillen :( hij heeft die hond ook een rot schop gegeven, die hond deed dat regelmatig hoorden we van anderen. Dat meisje begon ook te gillen dat mijn man normaal moest doen, uuuhh wie doet er niet normaal??? wie laat er nu een 16 jarige met een hond van 100 kilo lopen....

3. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Een muilkorf hielp niks en daarbij kreeg hij hele ontstekingen omdat hij omhoog sprong en zich op zijn snoet liet vallen in de hoop dat hij er dan afkwam... Ik laat mijn hond absoluut niet uit in een losloop gebied. Vandaar mijn frustratie.

Over een hond trappen kan ik heel kort zijn!
    Als mijn hond wordt aangevallen door 1 of meerdere honden dan krijgen ze me toch een rotschop als ze niet ophouden. Alsof gillen en duwen dan helpt... Ik heb het 1 keer geprobeerd... Daardoor dus ook gebeten door een herder. Nou als mijn hond in gevaar is ga ik dus ook niet denken: ow dat mag niet! Mijn vorige hond een duitse herder met zware hd heeft ook wel eens (onterecht) schoppen gekregen, maar ja als zo'n bakbeest de riem lostrekt en op je kleine hondje afduikt... tja zou ik zelf dus ook hebben gedaan... Wel vind ik dit 1 van de zeldzame redenen om een dier pijn te doen.

p.s. een blafband is niet om een beest pijn te doen,maar om te laten schrikken. Vandaar de laagste stand op zo'n ding...

4. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    sam is vind niet dat het om te schrikken is... en als je een hond bewust laat schrikken krijg je angstbijters....
    uiteraard moet je het helemaal zelf weten maar is een Gedragstherapeute of een cursus nie een betere oplossing voor jullie hond.... vind dit eerlijk gezegd een beetje heel erg zielig en hond onterend...< maar tis uiteraard jouw hond, jouw keuze

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pardon?! Mens?! Dit mens heeft een naam, mokkel.

Nee die hond mijn hond laten bijten met alle gevolgen van dien ( bloed, wonden, vasthouden) Nee dan heb ik liever dat ik die hond wegschop dan dat mijn hond die herder vast bijt en niet meer los wil laten.

En die blafband is een hele andere discussie.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

En mij schoppen...? Hahahaha, ja dat had ze erbij moeten doen ja. Jezus, waar zit je verstand? In je kont?

Hou toch op zeg met dat onnozele gezwets van je. Ik ben een ontzettende dierenliefhebber en als er een manier was om die hond niet te schoppen had ik het zeker gedaan. Als ik een chihuahua had, had ik hem opgetild maar helaas weegt die van ons ruim 30 kilo. Of had ik hem alstublieft moeten smeken om weg te gaan *sniksniksnik* ?

Vertel mij eens hoe jij dat had gedaan? Snel wegrennen?

En 2 honden schuld? Damn, 1 loopt los de ander vast. De loslopende hond stormt op de hond af die vast zit. Die hond verdedigd zich. In hoeverre is het nu de schuld van de hond die vast zit? Moet hij maar meteen neer gaan liggen om zich te laten bijten?

Heb jij misschien een zonnesteek? Of ben je gewoon zo dom?

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wat doen jullie onaardig meiden

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Sorry, ik weet het :) Mijn excuses voor de onvolwassenheid, maar ga mij niet beschuldigen van dierenmishandeling terwijl ik juist probeerde te voorkomen dat er gewonden zouden vallen.

En dan vervolgens vertellen dat het óók de schuld van mijn hond is, mij wel even vertellen dat ik klappen moet krijgen en vervolgens hopen dat ik dat binnenkort ook krijg.

Ik liep trouwens op slippers dus hard kon ik niet schoppen zonder mijn eigen tenen te breken. Die hond heeft er ook niks aan over gehouden.

Anywho, ontopic ;) :D

Ik vind dat ze meer moeten controleren op loslopende honden en flinke boete´s moeten geven hiervoor ( IPV een bekeuring voor een paar KM te hard rijden )

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    astrid daar ben ik het niet helemaal mee eens
    in onze wijk is het een 30km zone en we zitten vlakbij zo´n school voor monteurs en die rijden hier 120km met van die opgeblaze auto´s
    ben al paar keer bijna voor mijn sokken gereden op een zebra want daar krijg je dus echt NOOIT voorrang hier
    mijn man is ene keer zo boos geworden dat ie bijna zo´n snotneus uit zijn auto wilde trekken, ze rijden gewoon door ook al loop je daar met drie grote honden of met de kinderwagen

ik vind gewoon dat de politie alles moet aanpakken hier in NL

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmm ja daar heb je gelijk in, maar ik heb het over een PAAR km te hard. Dus op de snelweg 125 ipv 120.

Maar goed, daar ging het helemaal niet over.

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Helemaal mee eens!

Wij hebben ook een gedragstherapeut in geschakeld voor onze hond. We kwamen er achter dat onze hond blijdschap en agressie met elkaar verwisseld en tegelijk gebruikt.
    Ze kan blaffen en grommen omdat ze iets heel leuk vind........
    Bij een rottweiler is dit geen goed gedrag en moet je wat onder nemen, maar als je dat niet goed aanpakt kan het doorslaan vandaar ook de gedragstherapeut.
    Door strengere regels, duidelijke grenzen en duidelijke beloningen gaat het heel erg goed! Ik zeg trainen trainen trainen! Een hond wil graag werken voor zn baas en als je dat positief benaderd krijg je op alle leeftijden slecht gedrag er uit! Maar het duurt wat langer en het is moeilijke, maar zeker te doen!

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dat vind ik ook!

13. nogeenwonder

nogeenwonder Actief lid

7 jun 2009
    195
    1
    0
    grubbenvorst
    jeetje wat reageerd iedereen toch verhit!!!

ik had ook een ontzettend hondenmensonvriendelijk beestje
    maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om hem los te laten lopen
    mijn hond is ondertussen 5keer aangevallen door andere al dan niet loslopende honden..
    en heeft bijna 2 kindjes gebeten omdat de ouders niet willen luisteren als ik aangeef dat hij bijt! oooh dat valt wel mee hij is zo klein zeggen ze dan (het was een yorkie)

verder wil ik zeggen meiden kom op en laat het allemaal even bezinken voordat je weer terug reageerd!

14. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe

Ik heb meerdere malen info gegeven hoe ik het zou doen, lees dan even verder dan je neus lang is. En als je een dierenliefhebber was dan schop en sla je ook niet. Waar zit jou verstand, hoop dat die persoon alsnog aangifte doet hiertegen.

15. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe

Als je nou eens duidelijk gaat lezen densnoods hardop, weet je ook dat ik ook vind dat die eigenaar fout was.

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Nou zeg....kan je hier nou ook al niet meer over posten zonder dat er ruzie komt?

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Inderdaad. Meiden laten we vriendelijk blijven tegen elkaar! De meningen zijn duidelijk verdeeld, maar dat is toch geen reden om elkaar zo aan te vallen?

Over een hond een tik/trap verkopen als hij aanvalt heb ik een duidelijke mening. Ik heb thuis vroeger 2 honden gehad (waarvan 1 achteraf een knik in z'n kop bleek te hebben) die continu knokten. De ene hond hield ook niet meer op en hield ook vast/ging schudden. Reken maar dat ik die een schop heb verkocht! Leuk? Nee natuurlijk niet, want ik hield zielsveel van dat beestje, maar moet ik hem dan m'n andere hond maar laten doodbijten? Of flink laten beschadigen?

En als mijn kleine hond die ik nu heb en die altijd aangelijnd is, aangevallen wordt door een andere (loslopende) hond zonder reden die niet ophoudt met knokken en echt bijt en waarvan de eigenaar niks doet, ja dan zal ik zeker een tik uitdelen. Ik laat mijn hond niet bijten door een andere hond. Ik (en dan voornamelijk m'n hondje) zit nadien met de problemen! Vaak genoeg zie je wel of het de andere hond om ECHT bijten gaat of dat het meer herrie is dan bijten.

18. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Als iedereen nou eens even goed zou lezen wat er allemaal geschreven wordt... Ik ga nu weer in de herhaling vallen:

Mijn hond heeft een blafband. Werkt perfect.
    Ik heb 3 gedragstherapeuten versleten.
    Ben op 4 cursussen gegaan waar wij ook mee moesten stoppen omdat mijn hond TE aso was. Nogmaals ik zweer bij een blafband. Als laatste redmiddel. Vroeger had je blikjes met erwten of een sleutelbos. Geloof mij als je raakt gooit met zoiets doet dat veel meer pijn.

Sinds wij een blafband gebruiken is hij een stuk socialer geworden en heeft hij veel minder angst buiten.

Voor een gratis hondje is hij toch knap duur!

Oftewel lees eerst even wat er staat voor je oververhit reageert. Ik ben ook niet onschuldig daaraan, maar het is zo lullig als mensen je onterecht aanvallen!

Sam

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    sorry sam maar als ik jouw reactie lees is er echt maar 1 die oververhit is!!! en dat ben je zelf... je krijgt vrij nette reacties maar je reageert behoorlijk aangevallen en ik zal je even uit de droom helpen jouw hond is niet minder aso door een blafband geworden, hij is bang voor een schok.... dit heeft niets te maken met je hond onder controle hebben.... mensen zoals jij moeten zelf even een uurtje met zo'n blafband rondlopen :D
    als ik het allemaal zo lees dan is je hond minder aso dan dat jij bent...

en ik geloof eerlijk gezegd niet dat je al zoveel Gedragstherapeutes en trainingen heb versleten als jij zegt en als dat toch het geval is zou ik eens op zoek gaan naar een goede

veel sterkte hondje met zo'n baas!!!!;)

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Deel Deze Pagina