Haha mooi punt. Om te beginnen al de vier grondrechten. Sommige Nederlanders zijn voor Wilders meer gelijk dan anderen. Tijd voor een polletje onder potentiele PVV stemmers, die hier statistisch gezien ook zouden moeten zitten: Wat vind je van het PVV programma? O Ik heb het gelezen en sta er helemaal achter! O Ik heb het gelezen en het gaat me niet ver genoeg O Ik heb het gelezen, ik snap dat het kolder is maar toch stem ik PVV omdat ik een Hardwerkende Nederlander ben die Bang is voor Moslims die mijn Baan en mijn Dochter inpikken (ofzo) O Ik heb het niet gelezen maar ga het nog lezen voor ik een beslissing neem over mijn stem O Ik heb het niet gelezen, de tweets van Wilders hebben me genoeg overtuigd O Het PVV programma? Krijgt Geert een realityshow op SBS6?
uhm.. elke partij roept toch vlak voor de verkiezingen dingen die (hoogstwaarschijnlijk) niet haalbaar zijn? alles voor de stemmen immers? en nee ik stem niet op de pvv..
Als het goed is schrijf je op hoe jij vindt dat het geregeld zou moeten worden en ga je na de verkiezingen keihard onderhandelen om zoveel mogelijk binnen te halen.
Ik weet nog niet waar ik op stem, wel waar ik niet op stem en dat is vvd, dat staat 100 procent vast. wel is het zo dat het een politiek spelletje is, ze roepen en beloven gouden bergen tot ze aan de macht zijn, dan kleden ze de gewone burgers weer uit, stem verstandig lees je goed in. Als pvv mee zou regeren zou ik niet heel erg vinden alleen regeren nee echt niet, maar geen enkele partij mag dat in mijn ogen. Het blijft moeilijk hoor, wel hoop ik dat iedereen gaat stemmen.
Andere partijen leggen wel in meer detail uit hoe ze dingen willen bereiken, wat daarvoor nodig is en wat het voor gevolgen heeft (en hoe ze daarmee omgaan) en een onafhankelijk instituut rekent door of het financieel haalbaar is. En het moet stroken met de grondwet. Wilders doet niet aan grondwet of financiële onderbouwing. Heb je de video gekeken?
Is niet alleen in jouw ogen, maar in Nederland moet een coalitie uit minimaal 2 partijen bestaan die samen een meerderheid vormen in de tweede kamer qua zetels.
Alle verkiezingsprogramma's zijn er om ervoor te zorgen dat de partij stemmers gaat krijgen, vrijwel altijd loze beloftes. Maar als je als partij 1 a4 hebt waarin word gesproken over sluiten van moskeeën en verbod op Koran, dan neem ik zo'n partij al niet meer serieus! Helemaal als zo'n partij zich Partij van de Vrijheid noemt.
De PVV heeft ongeveer het meest onrealistische verkiezingsplan van alle partijen. Maar goed Wilders schijnt wat te hebben. Ik snap het niet, maar goed ik ben dan ook vrij trouw aan de partij waar ik op stem. Ik denk dat de meeste andere partijen een goed doordacht verkiezingsprogramma hebben en ja er wordt m.n. door de grote partijen van alles geroepen in de verkiezingsstrijd.. Ik vind het zo grappig dat mensen tactisch willen gaan stemmen. Ik weet het nog van 6? jaar geleden dat mensen bij mij op het werk destijds helemaal klaar waren met het CDA en de PVDA, dus gingen ze tactisch stemmen op de VVD... dit kostte ons uiteindelijk onze baan. Heel veel mensen waren toen hartstikke verontwaardigt en deden mee aan protesten en stakingen, maar goed als je op een partij stemt kies je ook voor hun beleid. Dus ik zou zeggen stem op de partij waar je achter staat en waar je in gelooft en anders... niet zeuren Maar misschien ben ik van de oude stempel
Ja weet je? He tmoet uit de lengte of uit de breedte komen. Als je iets voor elkaar wil krijgen, dan kost het geld. Dat geld moet ergens vandaan komen. Andere partijen geven wel een paar punten aan, waar zij op willen bezuinigen, om zo hun andere punten te kunnen bekostigen. De PVV doet dat niet. Die weigert zelfs zijn programma door het CPB te laten doorberekenen, om op die manier duidelijkheid te kunnen geven over wat het precies kost. En laat hem dan ook aangeven waar hij dat geld vandaan denkt te halen. Maar dat doet hij niet. En eerlijk gezegd, dat hoeft hij ook niet. Het gros van de PVV-stemmers (niet allemaal), denkt daar niet over na. Die snappen niet, dat als Wilders dit echt gaat doen, het hen geld kost. Wilders zelf zegt daar niks over. De andere partijen wel. En de Nederlandse burgers vinden dat niet leuk om te horen. Een beetje kortzichtig persoon (en daar zijn er veel van), hoort: Oh, als ik op **** stem, dan wordt er bezuinigd op vanalles, maar als ik op de PVV stem, dan gebeurt er alleen maar dit (1 A4-tje met partijpunten).
Ja ik heb de video gekeken.. Mijn reactie was ook meer algemeen bedoeld. Alle partijen roepen van alles om de stemmen maar binnen te halen, om er na de verkiezingen weinig tot niks van waar te maken. Als ze op de kieslijst komen stem ik op de piratenpartij
Dit inderdaad. er is inderdaad sprake van allerlei politieke beloftes, maar bij de meeste partijen bestaan deze uit: - een uitgewerkt programma: wat zijn mijn plannen, HOE ga ik deze realiseren; - doorrekening van de uitgewerkte plannen, hiervoor is het nodig dat zowel de herkomst als besteding van middelen inzichtelijk wordt gemaakt in het programma; - toetsing aan de nationale en europese wetgeving. Bij elke 'plan' [dus bijv: verbieden van Koran door pvv] wordt in een programma uitgewerkt HOE het plan bereikt en gehandhaafd wordt en hoeveel geld het kost vs. oplevert.
Dat er na de verkiezen weinig van terecht komt is ook het gevolg van de regeringssysteem in NL. Geen 1 partij heeft doorslaggevende stem en mag zijn volledige programma gaan uitvoeren. Maar dat 'alle partijen van alles roepen' is toch meestal datgene wat je op tv en op internet hoort. Als je daadwerkelijk een compleet verkiezingsprogramma + doorrekening doorleest staat er over het algemeen veel meer in dan datgene wat ze op tv roepen. Bij bijna alle partijen dan..
😱😂😂😂😂👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼
Exact dat. Maar ik stem dus ook 100% niet op de VVD en ook niet op de PVDA, Groenslinks en alle andere grote partijen. Ook niet PVV en die partij van Simons. Het is allemaal 1 pot nat. Ik weet heel goed op welke partijen ik niet ga stemmen. Nu nog uitzoeken waar ik wel op ga stemmen!