Ik twijfel nog wel, wij hebben namelijk al twee kinderen jarig in de maand december. Maar twee maanden voorbij laten gaan, kan ik ook niet, daarvoor is de kinderwens te sterk. Misschien moet december uitgerekend zijn, wel onze maand zijn.....
Nou niet vanwege een specifieke datum. Maar ik probeer wel rekening te houden met andere factoren. Ik studeer nog en als het deze ronde niet raak is, wachten we tot juni om het weer opnieuw te proberen. In de tussentijd zou het qua studie niet handig zijn. Vanaf juni gaan we gewoon door totdat het raak mag zijn. (Dit denk ik nu, maar misschien dat ik er na deze rond wel helemaal anders over denk )
Ik snap dat het een luxe probleem is. Zou ook als het langer duurt er geen rekening mee houden. Maar als we nog recent bezig zijn proberen (lees proberen) we ivm met gezondheid bijv om de zomermaanden heen te plannen. ik wilde dat iedereen zich met dit luxe probleem kon bezig houden Maar helaas zijn er gewoon veel meiden waar bij zwanger worden niet vanzelf sprekend is. waardoor je idd daar niet meer over na denkt. en dat geldt voor hier ook als het niet zou lukken. Dus ik begrijp beide zijdes heel goed! en het blijft een wonder. al zou het anders lopen zouden we natuurlijk alleen maar super blij zijn.
Ik denk er ook overna of ik Maart moet overslaan. Ben ik uitgerekend op 19 December. In December zijn er al heel veel verjaardagen in de familie en die worden allemaal vergeten door de feestdagen. Vindt het niet zo leuk voor ze... , maar aan de andere kant sla je dan weer een vruchtbare maand over... lastig... het moet dus maar deze maand raak zijn :-D Hihihi
Hey! Ik heb er ook geen rekening mee gehouden, was allang blij met een positieve test...ik zal bevallen in sept...nou toevallig niet echt een bijzondere maand...leeftijd van die kleine zal dan in elk geval goed lopen ivm school e.d.. Maar soms denk ik wel eens...stel dat ik in juli had moeten bevallen...ik heb allemaal nichtjes en neefjes die dan allemaal jarig zijn...en oh wat vonden zij het erg dat ze in die maand jarig waren...alle vriendjes waren op vakantie...kinderfeestjes konden nooit op die dag zelf...of uitdelen in de klas..ivm zomervakantie... Dat zijn wel nadelen die er aanhangen voor het kind...maar ja feestdagen...ach duur is die maand toch wel...dan maar minder voor de anderen en meer voor je kindje hihi K heb een nicht die jarig is op 31 dec...en zij heeft altijd knalfeesten met dr verjaardag! succes allemaal! liefs
Een kind plan je toch niet. Het komt wanneer het komt. Het is al een geschenk om een kindje te mogen krijgen denk ik zo.
helemaal mee eens!! mijn zoon van 8 is op mijn vader z'n verjaardag geboren hartstikke leuk ik ben nu 2 dagen overtijd en mijn vriend is de 16de jarig kan ook gebeuren dat de kleine dan komt maar dat maakt ons echt niet uit een zwangerschap kun je dus niet plannen.
het is inderdaad een luxe-issue om erover na te denken, maar ik moet zeggen dat ik er zelf ook al over na heb zitten denken of ik - mocht ik deze maand niet zwanger worden - de komende twee maanden wel zo hard mn best ga doen. Een zwangerschap kun je idd niet plannen, maar op zn minst toch wel een beetje sturen Maar aan de andere kant heb ik dan misschien spijt dat ik weer twee vruchtbare maanden voorbij heb laten gaan als ik straks over een jaar nog niet zwanger heb mogen worden...
In het begin wel een beetje rekening mee gehouden. Nu dus echt niet meer. Ben al blij als ik zwanger zal zijn na 2,5jaar. En daarbij komt nog dat het normaal is als je bevalt vanaf 3 weken voor tot 2 weken na de uitgerekende datum. Dus ja, je kan het toch niet plannen. In het begin had ik wel zoiets van liever niet in dec bevallen. Of midden in de zomervakantie. Dat is zo zielig voor het kind. Maar als je al zolang moet wachten denk je daar niet bij na.
Jaa .. Ik mag maandag testen . mocht ik zw zijn .. ben ik een 3 weken voor mijn zoons verjaardag uitgerekend.. Achja denk .. in maart zit je natuurlijk met sinterklaas en april met oud en nieuw... of vakantie etc.. Ik dacht eerst wel van .. laten we maar 2 maandjes overslaan .. maar is toch te gek voor woorden .. Kinderen zijn altijd welkom.. ! en al helemaal als mensen al zoooo lang bezig zijn om zw te worden ..! ( ben zelf (nog) niet 1 van hoor ..) Good Luck everyone !!
nee wij hebben er absoluut geen rekening mee gehouden. maar hier wilde het ook niet best lukken. wat betreft hier zou het niet zo leuk zijn voor een kindje als het in mei of in sept. geboren zou worden want dan heeft het hele grote kans dat het op iemand anders zijn verjaardag geboren zou worden. maar hier hebben we ook in dec en jan gewoon geklust. het zij zonder resultaat.. en al word het op een feestdag geboren. je bent er vast niet minder blij mee.
Ik heb zelf een broertje op mijn verjaardag gekregen en 1 een dag later. Maar is nu elk jaar van wie viert wanneer zijn verjaardag. Aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant ben je nooit echt jarig. Want aandacht is voor 2. Zeker nu ik niet meer thuis woon is het soms lastig. Vier verjaardag maar op andere dag.
ik dacht altijd dat ik daar op zou letten.. maar nu het gewoon niet wil lukken maakt het me echt geen klap uit.. Ik hoop zo dat ik gewoon binnekort een posi test in mijn handen heb.. pas daarna ga ik rekenen hoe en wat.
Ik was aan het lezen en toen las ik jouw reactie... ik dacht precies hetzelfde. Wat een luxeprobleem!
Een kind wordt over het algemeen wel gepland. Wel wanneer mensen aan anticonceptie doen. Je bepaalt toch ook het moment van stoppen wanneer het het beste uitkomt? Waarom zou je dan niet een pauze kunnen inlassen? Ik zie het verschil niet hoor.
Ik hou ook zeker geen rekening met wanneer ik eventueel uit zou zijn gerekend als ik in die maand in mijn vruchtbare periode zwanger zou raken. Erger nog ik reken nieteens uit wanneer de baby uit gerekend zou zijn als ik in mijn vruchtbare periode zit, het is een geschenk dat je mag krijgen en of dat nou in de duurste maand of juist in de goedkoopste maand zou zijn dat maakt mij echt niet uit. Ik heb liever een gezond kindje op een feestdag als helemaal geen kindje meer. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk. Succes met zwanger worden.
wij wilde er wel rekening mee houden. omdat ik, mijn ouders, zus, vriend en nichtjes allemaal in december jarig zijn en dan ook nog sinterklaas, kerst en nieuwjaar. wij vinden de maand december ook nooit leuk. en dus wilde we er wel een beetje rekening mee houden dat de kans niet groot is dat het kindje in december geboren zou worden. nu zijn we 29 september uitgerekent
Ik dacht ook zeker na over bevallingsdatum het zit namelijk zo als ik vorige maand zwanger raakte was ik op me trouwdag uitgerekend 01-10-2010. Als ik deze maand zwanger raak zitten we met het probleem dat we de huwelijksreis moeten cancellen beval dan 03-11-2010 en ga naar curacou van 02-10-2010 tot 17-10-2010 dus dan mag je niet meer vliegen. Maar mijn vriend en ik willen toch gaan klussen omdat we het zo graag willen als het raak zou zijn dan moeten we maar wat anders regelen. Veel succes Liefs brenda