Hou je rekening met verwachte bevallinsdatum?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Samba, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Hallo iedereen.
    Wat leuk dat er zoveel mensen hebben gereageerd. En toch ook veel verschillende reacties . Heel interessant om te lezen.:D

Liefs Samba

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Natuurlijk ligt dit issue anders voor mensen die al langer bezig zijn en dat begrijp ik heel goed.

Zelf twijfel ik nog of wij de komende 2 maanden wel zo hard ons best gaan doen mocht het deze maand niet raak zijn.. ik heb gepland in oktober-november na 6.5 jaar eindelijk mijn promotieonderzoek af te ronden en dat zie ik echt niet zitten hoogzwanger of net bevallen..

Van de andere kant.. mocht het raak zijn, dan is dat moment ook wel weer uit te stellen (het heeft immers dan al 6.5 jaar geduurd, kan het ook wel 7 jaar worden).. dus ik denk dat de kinderwens het toch gaat winnen van de "verstandelijke" redenatie!

EDIT: de feestmaand zou ik echter nooit als reden zien.. dan zijn er zoveel redenen.. zo is het ook niet handig als ik nu zwanger raak want dan weet iedereen het al terwijl ik nog maar 5 weken ben (carnaval).. etc!

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook absoluut geen rekening mee gehouden! Het is idd een luxeprobleem, en gewoon het feit dat tegenwoordig ALLES te plannen valt, en mensen dus ook een zwangerschap willen plannen.. Maar helaas werkt dat niet zo (want als dat kon, had ik hier nu al een kleintje rondkruipen :p)

Als mijn zwangerschap goed blijft gaan ben ik in oktober uitgerekend. Ben zelf van september, en vriendlief is van augustus, dus 3 maanden achter elkaar :D

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik hou er alleen rekening mee als het geboren zou worden op mijn of mijn vriend zijn verjaardag, dat zijn echt dagen waarop het niet geboren mag worden :) ik gun ieder lid van ons gezin een eigen verjaardags dag.

5. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    #45 beertje87, 6 feb 2010
    Laatst bewerkt: 6 feb 2010
    ik heb er ook geen rekening mee gehouden,
    ben 2 x zwanger geworden in augustus en 2 x in april de laatste x was september
    ik was uitgerekend op 7 juni, op 3juni zou de de geplande keizersnee krijgen en op 2 juni kreeg ik weeen en heb een spoedkz gehad
    en laat nou net 2 juni ook me man jarig zijn dus hier vader en zoon jarig op de zelfde dag
    en me man vond het super die had eigelijk al gehoopt dat ze de kz zouden plannen op zijn verjaardag,
    hij heeft het mooiste kado van de wereld gekregen!!!:D

Maar ik heb er niet opgelet omdat ik al gelijk een mk had gehad en dan let je er niet meer op,
    maar als ik weet dat ik heel snel zwanger raak en dat soort dingen zou ik denk ik de feestmaand december overslaan,
    maar verjaardagen zou ik niet naar kijken er is altijd wel iemand jarig toch??
    alleen hoop ik niet dat als ik ooit nog een 2de zou mogen krijgen deze ook wordt geboren op 2 juni;) haha.
    mischien de 2de op mijn verjaardag haha dat zou wel mooi zijn!8)

ik zou nou wel denk ik opletten met mei juni haha want ik vind het wel zielig als je kinderen opdezelfde dag jarig zijn, omdat een verjaardag voor een kind heel speciaal is he dat is hun dag,
    maar als het niet anders is is het niet anders!

6. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    Goh, dat zo'n "simpel" onderwerp zoveel verschillende meningen kent. Wel leuk om te lezen. Ik snap ook wel dat als zwanger raken makkelijker gaat, je er misschien over na denkt of evt. zwangerschap uit komt ja of nee. Dat moet ook iedereen voor zich weten.
    Omdat ik dus niet makkelijk zwanger raak, is het voor mij helaas niet aan de orde. Maar "gelukkig" ben ik ook in het dagelijks leven niet echt van het plannen, dus sowieso had ik het met geen enkele maand rekening gehouden.
    Daarbij denk ik ook dat zwanger worden niet te plannen valt, je hebt nooit een garantie dat je die en die maand zwanger gaat worden. ;)
    Maar mocht het wel te plannen zijn: JOEHOE wij zijn er ook nog, ik wil ook op de planningslijst! :)

groetjes Paultje

7. lautjep

lautjep Niet meer actief

ik heb er even 2 dagen over zitten denken en ik hoop dat het snel raak is. december is niet super maar als ik zwanger zal worden dan klaag ik niet.
    ik heb wel even zitten kijken met de calculator en als ik volgende maand zwanger word dan komt het volgends de berekening op de verjaardag van mijn man en de maand erna is het 17 december dus dat is niet zo erg. dan heb je nog een week voor de feestdagen en daarna goed in januari dus ik sta dit jaar niet voor een probleem.
    ik zou het liefst deze maand zwanger worden natuurlijk.

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Gewoon doorklussen! :D Als ik nou eens zo vruchtbaar was dat t in een keer raak zou zijn, dan kun je kieskeurig zijn. Ondertussen maakt het me al lang niet meer uit wanneer ik uitgerekend zou zijn, als het maar raak is!!! ;)

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik hou er geen rekening meer mee..... zou alleen leuk vinden als....

mijn dochter is in april geboren en iedereen riep ooooh heeerlijk! heb je voorjaar en de zomer verlof! ik vond het dus niets het was warm, daar houden kleintjes niet van.... met borstvoeding voel je je toch aan huis gebonden.... en iedereen is op vakantie of op strand.... najaar loijkt me dus heerlijk lekker terug kruipen in je huis... en tegen de tijd dat het weer mooi weer is kan kindje mee op de fiets!

maar..... voorkeur gaat gewoon nog meest uit naar een zwangersschap!

10. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Wij gaan geen rekening houden met een bepaalde bevallingsdatum. Ik ben van mening dat je niet kan plannen wanneer je zwanger raakt. Daarnaast is mijn kinderwens zo groot dat het me echt helemaal niks uitmaakt wanneer mijn kind dan jarig zou zijn.

En ik vind december trouwens een hele leuke maand om jarig te zijn en mijn man ook, dus voor ons zou het heel leuk zijn om een kindje in decenber te krijgen, dan zijn we allemaal in dezelfde maand jarig:D

11. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik hou er ook geen rekening mee, na 2 jaar mag het komen wanneer het wil ;)

12. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Gelukkig zijn de maanden Nov/ Dec achter de rug voor mij, en ben ik toen niet zwanger geraakt, begrijp me niet verkeerd zou ik wel zwanger zijn geraakt in de maanden nov/dec dan was het ook erg welkom natuurlijk, maar mijn angst was om in de maand aug/sep te bevallen, Mijn vader was 26 jaar geleden op 14 aug 1983 het ziekenhuis in gegaan en op 30 aug overleden, in die weken ben ik altijd heel erg van de kaart hoelang geleden het ook is, het blijven rotdagen voor mij vandaar.

13. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    mij zou het totaal niks uitmaken wanneer ik uitgerekend ben als ik maar zwanger word !! :D

14. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Ieder kind is een wonder. Je moet blij zijn als je er 1 krijgt en dat is bij mij afwachten. Het maakt mij dus helemaal niet uit wanneer als het maar komt.Ik kan me dus echt niet voorstellen dat mensen iets zeggen over het plannen van een kind.liever niet op 5 dec, liever niet op..........Mensen het is al een geschenk al je er 1 mag krijgen!Ik kan me goed voorstellen dat als je kind rond een nare dag geboren wordt dat dat heel moeilijk is en dat je het anders had gewilt maar als een kind je grootse wens is dan ben je overal blij mee (maar als je moeilijk zwanger kan raken raak je hier wel een beetje gefrustreerd over.............)

15. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Zwanger worden is alles behalve vanzelfsprekend. Een kindje gezond op de wereld mogen zetten is meer dan een wonder(op welke datum dan ook). Ik neem aan dat dit gedachtegoed ook meer dan vanzelfsprekend is bij iedereen! Dit zou niet eens ter discussie mogen staan:$.

Daarbij heb ik nooit de indruk willen wekken dat de uitgerekende maand een “probleem” zou kunnen zijn….Want mocht het een probleem zijn dan haal je wel de condooms uit het nachtkastje, probleem opgelost!! Alleeeeeen…. Doe je dat….?

Ik moet eerlijk zeggen……. Ik denk niet dat ik het over mijn hart kan verkrijgen om die ene kans in de maand zomaar onbenut voorbij kan laten gaan. Ook al ben ik net begonnen. Ik ben me er wel degelijk van bewust dat ik over een jaar ofzo ook in de MMM kan belanden.

Maar als ik eeeel heerlijk ben... Denkt 10% van mij nog dat ik het toch rustig aan ga doen de komende maanden:).

Ik wens iedereen in ieder geval een positieve test toe. Met als resultaat een gezond wondertje.

16. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    ik snap de reacties ook wel, een zwangeschap plan je niet, alleen je kan bepaalde data wel uitsluiten. Dat valt wel te plannen. Ik kan me voorstellen dat als je al lang bezig bent, je dit erg onbelangrijk vind. Ikzelf heb al twee kinderen jarig in de maand december en zou het eigenlijk niet leuk vinden daar een derde verjaardag aan toe te voegen. Maar miscchien moet dat voor ons het juist wel zijn. Een maand wachten en een kans onbenut laten, kan ik toch ook niet...

17. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    'k heb er ook geen rekening mee gehouden...

18. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Voor mij zegt een datum helemaal niets en ik hou er dus geen rekening mee. Mijn moeder kreeg 8 jaar geleden tijdens kerst een hersenbloeding, raakte in coma en overleed op 31 december. Kerst en oudjaarsdag zijn voor mij nog steeds fijne dagen ondanks dat die dagen in 2002 vreselijk waren. Toch best frappant hoe verschillend mensen er mee omgaan :)

19. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik hou er totaal geen rekening mee een kind kan je nou eenmaal niet plannen als je eenmaal zwanger bent kan je kind ook 2 maanden te vroeg geboren worden of overtijd zijn dus je weet het maar nooit!

Deel Deze Pagina