Hou jij 2 minuten stilte?

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hou jij vanavond 2 minuten stilte?

1. Ja

2. Nee

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Jazeker, ieder jaar weer. Zelfs toen ik nog in de horeca werkte werd alles 2 minuten plat gelegd.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ook al heb je er niks mee....je weet dat veel mensen het waarderen als je het wel doet....waarom niet?

3. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.

Sterkte vandaag

Ontopic ; ja ik ben 2 min stil en probeer ook of mijn zoon dat is. Mijn vriend doet er niet aan mee. Hecht er jammer genoeg geen waarde aan.

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Absoluut. Het zou niet in me opkomen om dat niet te doen.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    4 mei is oorspronkelijk ontstaan als herdenking voor alle slachtoffers van WOII, maar het is al jaren meer dan alleen dat! Het is al jaren een herdenking van álle Nederlandse militairen die zijn gesneuveld, maar ook van álle slachtoffers van oorlogen waar ook ter wereld.

Wij wonen inmiddels in Duitsland en daar wordt er niet op 4 mei herdacht maar pas in november, ook in Duitsland worden slachtoffers herdacht van álle oorlogen.

Ik vind het een vorm van RESPECT om stil te staan bij de levens van die mensen die hun leven hebben gegeven voor ónze VRIJHEID. En ja, het kan vaker dan alleen maar op 4 mei.... maar ja... de waan van de dag ...

Ook wij zijn om 20 uur twee minuten stil.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind overigens echt dat je zeker in een openbare ruimte of buiten echt even je waffel moet houden om 20.00 uur. Wat je thuis doet moet je zelf weten, maar verstoor die twee minuten stilte niet voor anderen.

7. Ik zal ook vast wel stil zijn, heb geen reden om lawaai te gaan maken. Maar ik sta er niet meer bij stil dan op andere dagen of momenten... Ik sta er liever bij stil op een moment dat voor mij persoonlijk betekenis heeft, bijvoorbeeld als ik in Rotterdam loop en daar de bordjes zie van de brandgrens dan sta ik er elke keer weer even bij stil.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nou dan snap ik jou humor niet...... Ik vond het beledigend. En met de zin stel je niet zo aan, maak je het er bij niet beter op.

9. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ten eerste, je staat stil bij ALLE SLACHTOFFERS van ALLE OORLOGEN over de HELE WERELD. Ik vind het respectloos, wanneer je niet twee minuten stil bent. Het is geen afkopen van schuld, ik voel namelijk geen schuld. Het is respect tonen. Ik vind het dan ook schandalig dat mensen het niet kunnen opbrengen om geen twee minuten stil te kunnen zijn om 20.00 op 4 mei. Al die redenen om het niet te doen klinken voor mij als simpele smoesjes om maar niet mee te hoeven doen of om interessant te klinken. Sorry, ik heb geen respect voor mensen die hier bewust niet aan mee willen doen.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Precies, alleen al uit respect voor al die mensen wel 2 minuten stil willen zijn om te herdenken zou ik al 2 minuten stil zijn.

Wat is nu 2 minuten in je hele mensen leven ;)

11. tuc

tuc Niet meer actief

Nou idd want de kinderen die hier elk jaar weer buiten lopen te roepen en te joelen kan ik (en hun ouders) wel wat doen.

Wat een dikke aso ben je ook als je je kind om 8 uur buiten laat lopen

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb op nee gestemd.

Ik zorg absoluut dat ik andere niet tot last ben en zal dus ook geen herrie maken, omdat ik weet dat andere mensen wel stil zijn.

Ik heb het er deze week (dus niet die 2 minuten) vaak over met mijn man, niet alleen de tweede wereldoorlog, maar ook huidige oorlogen en wat ik in het verleden zelf gezien en gevoeld heb op reis (oorlog over maar het "hangt" er nog). Ik sta daar voor mezelf nog steeds regelmatig bij stil.

13. Dat doe jij misschien, maar op de site van het herdenkingscommité staat toch vrij duidelijk: Sinds 1961 herdenken we op 4 mei ook de Nederlandse slachtoffers van de oorlogssituaties en vredesoperaties die na de Tweede Wereldoorlog hebben plaatsgevonden.

Verder denk ik dat mensen het verkeerd begrijpen: ik ben zelf in elk geval wel stil, uit respect voor mensen die het wél willen herdenken op dat moment. Maar zelf herdenk ik het op een ander moment.

14. Ja, dat vind ik ook erg asociaal ja!!

Of van die mensen die op het station gewoon doorgaan met bellen of iets dergelijks... Dat je zelf eventueel niet wilt herdenken op dat moment betekent niet dat je anderen zou moeten storen.

15. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Op tv zeiden ze net zelfs alle slachtoffers, vandaar mijn duidelijke alle. Maar dan nog? Zijn alleen de nederlandse slachtoffers niet genoeg om 2 minuten voor stil te zijn?

16. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja... totaal respectloos als je dat niet over hebt voor allen die voor jouw toekomst hebben gevochten! Walgelijk!

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik dacht dat ze ook altijd een krans leggen voor slachtoffers overal ter wereld door oorlog. Maar maakt ook niet uit trouwens, iedereen doet 't op zijn eigen manier.

Ik moet zeggen, ik zit het nu te kijken en pink toch altijd een traantje weg als ik de overlevenden zie staan/zitten. Zo oud, maar toch nooit echt vrij geweest door de beelden in hun hoofd, denk ik dan.

18. McDsee

McDsee Niet meer actief

2 minuten zijn nog niet ingegaan kan ik nog even stil staan bij de vraag, Wat zal Max toch in dat tasje hebben zitten?!

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    bij ons is het wel stiltkleine slaapt en papa werkt. ik zit dus alleen te wachten tot gtst begint.
    ik heb niet zoveel met deze 2 dagen.
    ik ben toch wel dankbaar voor wat al die mensen voor ons hebben gedaan. maar om daar stil voor te zijn vind ik zelf dan niet zo nodig.

Deel Deze Pagina