Hpv uitslag Ik belde met de assistente van de huisarts, voor de uitslag van hpv. Ze was heel onduidelijk, Kunnen jullie even helpen? Ze zei, hpv is positief. Blijven de klachten of beginnen de klachten over een poosje weer, moet ik bij de huisarts komen, doen we het zo .. Zei ze. Ja prima, maar wat betekent hpv positief met 4 weken helder bloed verlies? momenteel gestopt maar voor hoe lang.
Hebben ze de test afgenomen terwijl je bloedverlies had? Zijn is deze niet geldig. Hpv infectie hebben heel veel vrouwen gehad. Meestal verdwijnt het weer ( 80% van de vrouwen) en is het na 14 mnd niet meer aantoonbaar in het bloed. Bij de overige 20 % wordt het niet opgeruimd door het lichaam. Als gevolg van een langdurige HPV-infectie kunnen afwijkingen ontstaan op alle plekken waar het virus gevonden wordt. In de baarmoederhals kan een HPV-infectie met een hoog-risico HPV type leiden tot een voorstadium dat zich verder kan ontwikkelen tot baarmoederhalskanker. Dit gebeurt maar in een klein aantal gevallen en het duurt meestal tien tot vijftien jaar vanaf het moment van HPV-infectie.
Nee op dat moment bloede ik niet. Ik heb daarnaast 4 weken helderrood bloed verloren en in totaal verlies ik al bijna een jaar tussentijdse bloedingen. Wat steeds erger word. Ik bloed momenteel 3 dagen niet, als dat wel weer terug komt of het word erger, moet ik gelijk komen. En dan?
Waarschijnlijk zul je een uitstrijkje krijgen. Vanaf pap 3 krijg je weer extra controles . Dit omdat de kans groter is op bijv baarmoederhalskanker etc.