Hou jij je aan speciale regels nu je zwanger wilt worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yfke, 6 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hou je je aan speciale regels nu je zwanger wilt worden?

1. Ja, ik drink of rook niet meer

2. Nee, maar ik slik wel extra vitamines of foliumzuur

3. Ja, ik let extra op mijn voeding

4. Anders, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik kies ook voor meerdere opties van de poll; ik drink niet, rook niet en probeer gezond te eten. Als ik zwanger ben, eet ik ook geen dingen als filet en leverproducten meer.
    Toen ik gestopt ben met de pil, ben ik begonnen aan foliumzuur en na de posi test ga ik over op speciale vitamines (incl. foliumzuur).

Racebabe

2. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    ik heb nooit gerookt en sport best veel (vandaar de naam he). Drinken doe ik wel in het weekend maar na mn ei wat minder, ik denk dat ik nu zwanger ben dus dan drink ik niet meer. Dit valt bij mn vriendengroep natuurlijk direct op dus ik denk dat ik het snel ga vertellen.

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Snow,
    Ik herken jouw gedachten. Als je 1x met verf en/of ammoniak gewerkt hebt, krijg je heus niet daardoor een MK. Hoe verdrietig het ook is, waarschijnlijk was er iets anders aan de hand dat je niet had kunnen voorkomen. Je hebt er alles aan gedaan om goed te zorgen voor je kindje en je kunt jezelf dus niets verwijten.
    Ik voel mij zelf ook soms schuldig, al weet ik dat ik de dood van mijn kindje niet had kunnen voorkomen. Omdat ik weet dat zij een chromosoomafwijking had, is het voor mij makkelijker om te accepteren dat ik er niets aan had kunnen veranderen.
    Veel succes met zwanger worden; hopelijk lukt het snel.

4. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Ik rook en drink in het weekend, als we uitgaan. Na mijn ei minder, dan probeer ik rustig aan te doen. Maar als ik zwanger ben dan stop ik ermee.

liefs wies

5. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik rook sowieso niet, maar als ik zin heb in een wijntje bij mijn eten dan drink ik die wel hoor. Pas na 6 weken heeft je kindje een bloedband met jou, dus voor die tijd krijgt die er niets van mee... (wat niet betekent dat ik dan tot 6 weken blijf drinken hoor, na een pos. test drink ik geen druppel meer). En ik eet nog gewoon wat ik anders eet, ook filet americain en een bijna rauwe biefstuk. Het kan wel eens lang gaan duren voor je zwanger bent en om dan al die tijd alles te laten, daar heb ik geen zin in.
    Ik slik wel al twee maanden foliumzuur.

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik drink toch al niet en en rook ook niet.
    Slik wel foliumzuur en probeer zo gezond mogelijk te eten.

7. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Ik rookte sowieso al niet. Ik lust wel graag een glaasje wijn. Tijdens mijn zwangerschappen (Ik heb een dochter van 2, en ik heb pas een MK gehad), heb ik helemaal niet meer gedronken na de positieve test. Nu drink vaak 1 glas wijn op een avond. Soms 2 glazen.

Ik slik foliumzuur sinds ik met de pil gestopt ben, ook na mijn MK ben ik daar mee doorgegaan.

Opletten met voeding, dat zal ik weer gaan doen zodra ik een positieve test in handen heb!

8. Yfke

Yfke Lid

19 apr 2007
    34
    0
    0
    Leuk om te lezen hoe iedereen erover denkt.
    Ik vind dat het voordat je zwanger wordt wel moet kunnen; af en toe roken of een glaasje alcohol.
    Ik ken wel iemand die tijdens de hele zwangerschap gewoon bleef roken en dat zou ik dus weer niet doen.
    Maar al die maanden dat je zwanger wilt worden helemaal niet drinken doe ik ook niet. Ga lekker op stap af en toe en drink dan wel een aantal glazen (wel meer dan 1 glaasje dus).
    Mijn vriend rookt trouwens wel, daar baal ik wel van maar hij wil er niet mee stoppen. Gelukkig geen pakje per dag maar wel gemiddeld.
    Hoe denken jullie daarover? Ik ken meerder meiden die inmiddels al een kindje hebben en waarvan de partner gewoon dronk en rookte.
    Toch ben ik wel eens bang dat het van invloed kan zijn.
    Mijn vriend rookt trouwens niet meer in huis sinds ik zelf gestopt ben met roken dus dat zit wel goed.
    Maar ja roken is wel van invloed op de kwaliteit van het sperma schijnt het.
    Maar ik denk dat van heel veel meiden de vriend wel rookt of drinkt??

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik drink heel weinig sinds ik vorig jaar ben afgevallen. Ik eet zo gezond mogelijk, sinds ik vorig jaar begon met afvallen.
    Ik slikte altijd al extra vitamines, alleen nu zijn het zwanger worden vitamines.

PS. maar eens in de zoveel tijd drink natuurlijk nog wel wat lekkers hoor :p.

10. kattja

kattja Actief lid

11 apr 2007
    468
    0
    0
    Hee sporty jij zegt nu ik denk dat ik zwanger ben?Hoezo je hebt toch een test gedaan?

11. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    ik heb 2 hele vage testen, morgen ga ik naar de dokter voor meer zekerheid dan durf ik het pas met zekerheid te zeggen.

mijn vriend is nu 2 maanden gestopt met roken, ook wel omdat het zwanger worden niet lukte. Nu ben ik ws. wel zwanger, misschien heeft het toch geholpen.... Ik ben er in ieder geval heel blij mee dat hij is gestopt.

12. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ik drink en rook zowieso niet. Ik ben een maand voordat we begonnen (nu 10 maand geleden) gestart met foliumzuur (moest van arts). Ik lees veel nare dingen over voeding, dus ik probeer er heel erg op te letten. In de twee week na mijn ei, ben ik gewoon voorzichtig (geen rauw vlees etc).
    Ik probeer ook op mijn voeding te letten omdat ik wel wat wil afvallen. Toen ik stopte met de pil, had ik zoiets van " ik word binnen 3 maand zwanger en dan wordt ik toch dikker, dus nu een paar kilo erbij maakt niet uit. Oeps!

13. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Waar nu niet en dan wel? ;)

Heeft niets met kunnen te maken maar alles met willen.... :rolleyes:

14. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    tja meid, ik herken het heel erg, mijn vriend drinkt wel en rookt ook en ik heb hem al zovaak gevraagd iets minder te doen, en hij heeft zelf 2 keer geprobeerd te stoppen, maar ik heb het idee dat hij gewoon niet wil stoppen, want het mislukt steeds...
    Ik heb dus pas een mk gehad, en vk adviseerde daarna ook dat wij allebei zo gezond moesten proberen te leven (en daarmee doelde ze eigenlijk op mijn vriend, want van mij wist ze al dat ik niet rook en drink) maar ja ik heb het idee dat mijn vriend er geen kwaad in ziet...
    ik merk dat ik soms op hem zit te zeuren omdat ik dus bang ben dat zijn roken en drinken wel van invloed is...
    en daar baal ik weer van want ik wil niet degene zijn die zeurt, ik wou dat hij zelf in zag dat het belangrijk is om gezonder te leven...

@Aquilegia: dankje...ik heb soms ook momenten dat ik het wel weet, maar heb ook gewoon nog van die vlagen waarbij ik me overal schuldig voel, want dat ik het kindje nu verloren ben, dat is niet eens het enige erge wat er gebeurt is het laatste jaar in mijn leven...dus het hangt wel een beetje samen met andere zaken, maar toch he, dat ik me daar over blijf schuldig voelen...dat komt er gewoon bij tijd en wijle erg sterk uit...

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Ik rook sowieso nie en dronk ook niet echt vaak en veel (af en toe en wijntje), maar daar ben ik nu ook helemaal mee gestopt. Verder probeer ik zo gezond mogelijk te eten en slik ik natuurlijk foliumzuur.
    Mijn vriend rookt gelukkig ook niet en drinkt alleen af en toe, maar mindert nu ook omwille van het zwanger worden. We gaan er helemaal voor en willen een zo optimaal mogelijke situatie creeren; gezond lijf voor mij en ook voor hem dus!

Hoe denken jullie trouwens over de effecten van (werk)stress op het zwanger worden of zwanger zijn?

X

16. kattja

kattja Actief lid

11 apr 2007
    468
    0
    0
    kattja schreef:
    Ik drink af en toe wel ja. En ik rook ook maar stop absoluut als ik weet dat ik zwanger ben. Kan er nu nog niet mee stoppen helaas...

Waar nu niet en dan wel?

Heeft niets met kunnen te maken maar alles met willen....

Tuurlijk heeft dat ook met willen te maken! Maar ik wil nu nog niet stoppen met roken. Als ik een positieve test in handen heb zeer zeker wel. Dat zou ik een kindje echt nooit aandoen!

17. marlot

marlot Actief lid

13 jan 2007
    147
    0
    0
    Ik ben zodra ik stopte met de pil begonnen met foliumzuur te slikken. Verder hou ik er geen rekening mee.

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    de pil ingeruild destijds (nu 1,5 jr geleden) voor foliumzuur, en na de eisprong altijd wel opgelet wat drankgebruik betreft, verder vond (vindt) ik niet dat ik verder veel op mijn eetpatroon hoef te letten omdat ik verder wel gezond eet, en het niet nodig is om van alles en nog wat te gaan eten..zolang je maar aan je dagelijkse portie gezond toekomt...

wel heb ik gewoon manies gehad dat ik kilos sinaasappels perste maar dat was meer omdat ik er zin in had dan dat ik dacht dat het moest omdat we bezig waren zwanger te worden...

toen duidelijk werd dat het op de "gewone" manier niet (zeer onwaarschijnlijk) zou gaan lukken heb ik er eigenlijk niet zoveel rekening mee gehouden (drinken) wij hebben elke vrijdag "borreltjesdag" bij ons thuis gezellig met een vieuxtje-biertje etc en wat lekkers en gezellig muziekie erbij...

maar het stomme toeval wil nu wel ineens dat ik de afgelopen 2 wkn 3 verjaardagen heb gehad, 1x iets anders, en koninginnedag waarbij ik me aardig heb laten gaan met de vieuxtjes, en zelfs gisteren nog in de breakdance geweest op de kermis met mijn zoontje :(

dat vindt ik toch wel iets minder, maar goed als ik kijk naar de zwangerschap van mijn 1e, wisten we pas na 2 mnd dat ik zwanger was en ook toen rond deze periode....en tis gelukkig allemaal goed gegaan...

dus tja als je alles van te voren weet...maar een beetje opletten kan in ieder geval geen kwaad.. ;)

19. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Ik denk dat (wat voor soort dan ook) stress een heel negatief effect heeft op het zwanger worden.
    Hoe meer je ontspannen bent hoe meer kans op een zwangerschap.

Stress in de zwangerschap? Weet niet. Er wordt wel es beweerd dat de kans op een miskraam daardoor vergroot.

Ik vind dat denk ik onzin..

20. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik let op mijn voeding, slik foliumzuur en drink geen alcohol meer. ik heb op FF gelezen dat er verschillende onderzoeken zijn die wijzen op het effect van alcohol op een bevruchting, daarnaast zijn er ook onderzoeken die niet aantonen dat het van invloed kan zijn op een bevruchting. Ik drink normaal ook al heel weinig alcohol dus voor mij is het niet echt een opgave, ik doe het alleen bewust niet.

Deel Deze Pagina