Hou jij je aan speciale regels nu je zwanger wilt worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yfke, 6 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hou je je aan speciale regels nu je zwanger wilt worden?

1. Ja, ik drink of rook niet meer

2. Nee, maar ik slik wel extra vitamines of foliumzuur

3. Ja, ik let extra op mijn voeding

4. Anders, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Over stress gesproken: er is onderzoek dat aantoont dat stress net zo schadelijk is als roken. Ook tijdens je zwangerschap.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kan wel zijn, en ik geloof ik ook wel, maar veel vrouwen gebruiken dit als een excuus om door te roken in de zwangerschap en dat vind ik niet helemaal fair. "Als ik stop met roken heb, ik last van stress en dat is ook slecht voor de baby" (of: "Als ik mijn wijntje niet mag drinken, krijg ik stress en dat is niet goed voor de baby".)

Je kunt beter stoppen met roken voor je zwanger wordt, dan ben je tegen de tijd dat je zwanger bent, eraan gewend (hopelijk) en ben je én rookvrij én ontstressed.

En roken beïnvloedt je vruchtbaarheid negatief, nog een reden om meteen te stoppen (en nee, ik denk echt niet dat dit makkelijk is, gelukkig ben ik er zelf nooit aan begonnen).

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ben het met je eens. Uiteindelijk moet iedereen z'n eigen afwegingen maken. Ik ben blij dat ik nooit begonnen ben met roken. Ook alcohol en rood vlees kan ik gemakkelijk zonder. Voor mij persoonlijk was stress vermijden het allermoeilijkst. Door klachten tijdens mn zwangerschap kon ik mn werk niet doen zoals ik zou willen en moest ik me vaak ziekmelden. Ik heb echt moeten leren om de knop om te zetten en zonder stress/schuldgevoel thuis te zitten. Ach, het was weer een wijze levensles denk ik achteraf.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Helemaal mee eens, ik heb ook vaak moeten denken: "denk aan je kind!" als ik me weer eens wild ergerde op het werk of als dingen niet liepen zoals ze moesten. Ik heb echt moeten denken: "mijn kindje is nu het belangrijkst! Ze zoeken het maar uit!" maar dat is niet gemakkelijk als je altijd (te) loyaal en betrokken bij je werk bent geweest.

5. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik rook niet, drankje af en toe en extra vitamines+foliumzuur

6. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Vroeg ik me ook af. Ik heb nogal wat stress op m'n werk en ben bang dat het daarom steeds niet lukt (ronde 9 voor iemand van 22....)

7. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    ik heb anders gestemd nl,
    ik heb heel veel stress gehad vorig jaar,oa ik ben bevallen met 17 weken.Ik zat totaal niet lekker in mijn vel,at amper,rookte het lazeres en mijn gewicht was gekelderd naar 46,3 kg,en dat bij mijn lengte 1,76.Ook bleef mijn menstruatie uit,en mijn huisarts had de diagnose anorexia nervosa vastgesteld.Wonder boven wonder heeft mijn lichaam zich hersteld,en ben ik ergens rond de kerst zwanger geraakt,en dat terwijl ik er nieteens mee bezig was ! Ik ben er zeker niet trots op,omdat ik zwanger ben geraakt in die nare periode,maar ik mag van geluk spreken dat alles prima is met deze kleine.Nu meer redenen om op zijn gezondst te leven !

8. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Sas25; bedankt voor je verhaal...ik denk dat je een heel moeilijke periode doormaakte. Hoop dat de zwangerschap jou terug mag verder helpen!

Ik rook niet en drink heel zelden. Probeer nu weer na een drukke periode van verhuizen meer op mijn eten te letten (groentjes en fruit en niet teveel chocolade ;) ).
    Nadat ik negatief getest had op zaterdag hadden we 's avonds een trouwfeest en dan heb ik toch wel even niet gekeken naar wat ik at / dronk. Gelukkig is dat bij mij altijd zo met mate (1 glaasje) dat dat niet echt schadelijk zou zijn indien ik toch zwanger ben.

Twins

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ben al bijna 2 jr bezig en mk tussendoor gehad en ben ook pas 26

10. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    heftig. Al in de MMM?

11. Janneke123

Janneke123 Actief lid

10 apr 2007
    148
    0
    0
    Ik leef sowieso gezond en drink niet of nauwelijks alcohol. Nu we zwanger willen worden, drink ik na mijn eisprong al helemaal geen alcohol meer en ik slik foliumzuur. Roken heb ik nooit gedaan.

12. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik heb ook wel last van stress, is dat echt heel slecht?
    Voor de rest zie ik het wel, voel niet veel bijzonders deze maand. Tot gister zere borsten (waarschijnlijk rond mijn ei) en krampjes nu even niks.
    En in het weekend drink ik altijd wel een paar glaasjes. Als ik zwanger ben stop ik daar direct mee natuurlijk.
    Voel me er nu ontspannen bij en ben er ook niet altijd mee bezig.
    Hoop dat het bij jullie snel raak mag zijn. En de zwangeren: geniet er maar lekker van. Sas25: wat een wonder, ik hoop dat je je geluk nu hebt hervonden.

liefs Nikkie

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    als ik naar mijzelf kijk ben ik ook best wel een stressig persoontje maar ik weet zeker dat wanneer ik eenmaal zwanger ben er een hoop stress van mij af zal glijden , ben nu namelijk ontzettend stressig omdat het niet wil...... :(

L.sybje

14. MenM

MenM Actief lid

Anders namelijk.... Eigenlijk alle 3 de stellingen hierboven.

Alleen, heel slecht natuurlijk, als ik ongesteld ben geworden en ik heb een uitje, dan mag ik van mezelf wel een keer een sigaretje opsteken.

Ik weet dat je vanaf de 1e dag van de menstruatie, je als een zwangere moet gedragen -wil je bewust zwanger worden- maar dan wil ik ook nog even "genieten" (sommigen begrijpen dat niet zo, en dat begrijp ik dan weer wel van hen) en laat ik dat niet. Maar goed, ik drink nagenoeg nooit en ik rook af en toe voor de gezelligheid. Dat is echt niet veel.

Verder laat ik het weer zodra er een kans bestaat op bevruchting.

M

Deel Deze Pagina