hou jij rekening met anderen in een restaurant?

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

dat was ik die dat zei, en dat was natuurlijk t.o.v. het restaurant bedoeld, die soms ook heel geirriteerd kunnen kijken naar kleine kinderen. Ik vind dat ze niet moeten zeiken.:p

@all,
    ik vind het wel vreemd te lezen dat zoveel mensen met kinderen zich ook zo kunnen ergeren aan kinderen. Ik heb daar echt geen last van.

2. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Ik hou met uit eten gaan rekening met mijn eigen kinderen. Het moet voor hun ook leuk zijn. Is het voor ze leuk, dan heb je meestal ook geen last en dus andere mensen ook niet

Van te voren bel ik om te resereveren, vraag ik meteen een plek dicht bij de speelhoek, waar de wandelwagen van de kleine ook kan staan (kids zijn 2 en 0 jaar).
    Zo kan de oudste lekker haar gang gaan.

afgelopen vakantie 2 keer uit eten geweest, kleine meid vond het geweldig.
    Wij eerst lekker voorgerecht besteld en ondertussen kon ons meisje spelen.
    Met hoofdgerecht mee aan tafel en toen ze klaar was kon ze verder spelen. (en kleurpotloden mee)

We waren er telkens om half 5 en gingen rond 6 a half 7 weer weg.
    Gaat prima en niemand heeft er last van!

erger me ook niet snel aan andere, maar in 1 van die restaurants zat een stel met een meiske van ook ongeveer 2 a 3 jaar, die van haar ouders dik 2 uur op haar stoel moest blijven zitten. Ze was bijna de hele tijd aan het huilen, zo zielig. Laat dat kind dan lekker spelen. 2 uur op je kont moeten zitten is voor een kind toch niet te doen. Vond het erg zielig

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik begrijp dat ook niet zo. Ik stoor me er echt niet aan.
    Ik stoor me sowieso niet zo snel aan mijn omgeving, ik ben meer met mijn gezin en ons zelf bezig.

Poep chique restaurants, daar komen wij nooit! Ik voel mij er zelf al niet op mijn gemak, laat staan kinderen.
    Nee geef mij maar de Mexicaan om de hoek of de andere 20 gezellige eetgelegenheden hier in het dorp waar ik weet dat mijn kinderen welkom zijn :)

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als wij uit eten gaan met de kinderen dan let ik altijd wel een beetje op waar we naartoe gaan. Ik vind het belangrijk dat het kind niet de hele tijd op de stoel MOET zitten en als ze beginnen te jengelen een beetje rond kunnen lopen. Al is het maar dat ze naast de tafel op de grond kunnen zitten. Een duur en chique restaurant zou ik dus niet binnenstappen met kinderen. Vind persoonlijk de wegrestaurants en een lopend buffet bij de chinees veel leuker en daar is meestal ook wel iets te doen voor kinderen.

En als wij met alleen volwassenen gaan eten zit ik ook niet echt te wachten op jengelende kinderen, dus ook daar kiezen we dan de gelegenheid voor uit. We eten dan meestal later op de avond en kiezen een wat duurder restaurant zodat er minder kinderen zullen zijn. Tot nu toe nooit problemen mee gehad.

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    #25 mirell, 14 jul 2011
    Laatst bewerkt: 14 jul 2011
    je leest het zoals jij het wil lezen:D

ik ergerde me aan die situatie ja

het schijnt niet te mogen als je zelf kinderen hebt dat je je soms stoort aan andere kids.
    ligt er toch aan hoe daar mee omgegaan word

ik moet de eerste mens nog tegen komen die zich nog nooit aan een kind heeft geergert

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    okeey ik zal even de situatie voorschetsen die wij toen meemaakten

6 volwassenen en 2 kids die moe waren(was bijna 9 uur)
    maaaaaaaaaaaaaaaam maaaaaaaaaaaaaaaaam maaaaaaaaaaaaam
    jaar of 8 dus
    niet doennn hou op als je nu niet luistert.
    nou ik waarschuw niet meer
    hou op
    maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

dan de schets van de tafeltjes......
    tussen onze tafel en de tafel van de buren kon de serveerster niet tussendoor omdat we zo dicht op elkaar stonden
    ons wijntje kregen we over de balustrade aangegeven

ja daar erger ik me dus aan

ik erger mij niet aan kindjes die gewoon soms jengelen dat hoort bij leeftijd
    en als Amy-lynn even vervelend is dan loop ik een rondje met haar of loop even naar buiten toe
    geen probleem

maar als zei het op een gillen zet wat wel eens gebeurde bij Andy onze vriend met restaurant en ze was niet stil te krijgen
    of doodmoe
    dan haakte wij inderdaad af.
    we zijn ook weleens heengegaan en alleen lekker stokbrood carpaccio en wijntje
    dan waren we een uurtje verder en was ze bekaf en het zat
    dan blijf ik inderdaad niet zitten

wij kiezen ook restaurants uit zoals pizzaria pannekoek plate service
    steakhouse enz

en daar ga ik op tijd heen
    niet pas rond half9

wat mijn man en ik wel normaal doen later uit eten

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ik erger met mateloos aan ouders...
    haha
    niet zo zeer aan de kinderen zelf, maar dus aan de ouders.
    ik houd er niet van als ik lekker met manlief uit eten ben (of met wie dan ook) dat er kinderen rondrennen en aan je tafel komen hangen. let dan gewoon even op je kinderen!
    En als kinderen zitten te viezeriken aan tafel, maar nog erger: als volwassenen zitten te viezeriken aan tafel:)

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ah hier rennen de kinderen ook gewoon rond hoor. Gezellig! :) Het is gewoon net een grote huiskamer in de restaurants op bepaalde tijdstippen. Ik zorg er wel voor dat mijn zoontje mensen zonder kinderen niet lastig valt, maar dat gebeurt ook eigenlijk nooit. Hij richt zich automatisch op de andere kinderen.

Bovendien zijn het altijd dezelfde type mensen die hier in de restaurants eten. Mensen van dezelfde leeftijd met jonge kinderen (veelal hoogopgeleid en veel tweeverdieners, bedoel er niets mee, maar we zijn het ook en daarom dus dezelfde type mensen). In de Mac Donalds kan ik me namelijk wel storen aan mensen, met name luidruchtige jeugd. ;)

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

whahaha te viezerikken
    ook dat is heel iritant

10. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij gaan vrij vaak uit eten met onze zoon. Maar we kiezen als we samen uit eten gaan wel andere restaurants dan wanneer we met onze zoon gaan. Ik kan een kind van 3 namelijk niet verplichten om 3 uur aan tafel te blijven zitten zonder te dralen. Daar doe ik het kind geen plezier mee, mezelf niet en de overige gasten ook niet. Ik erger me dan ook niet aan kinderen als ik in een kindvriendelijk restaurant ben (soms wel aan de ouders, omdat ik dan vind dat ze hun kind niet goed opvoeden, maar misschien vinden anderen dat ook weer van ons). Als ik naar een "goed" restaurant ga om uitgebreid te eten, verwacht ik dat ik geen overlast heb van kinderen. Als je besluit een kind mee te nemen naar zo'n restaurant, moet je ook 100% zeker zijn dat ze zich kunnen gedragen.

Overigens laat ik mijn kind niet bij andere tafeltjes staan en praten, ook al is het een pannenkoekenrestaurant. Dat vind ik niet netjes en zal mijn kind daar dan ook op aanspreken. Maar hij is nogal verlegen richting vreemden, dus gelukkig heeft hij dat nog niet gedaan.

Wij gaan verder regelmatig (minimaal 1 keer per maand) met vrienden en hun kinderen uit eten hier in het dorp. We zitten dan niet echt in het restaurantgedeelte, maar in het café gedeelte aan de stamtafel. Kinderen kunnen daar lekker spelen en rondlopen zonder dat ze anderen tot last zijn. Dat is met kleine kinderen toch de meest relaxte vorm van uit eten gaan. Tijdens het eten moeten ze uiteraard netjes aan tafel komen zitten, ze hebben tussendoor ook wat te kleuren en op deze manier kunnen ze langzaam wennen aan het uit eten gaan, langer aan tafel zitten etc.

11. Dana

Dana Niet meer actief

wij houden er wel rekening mee, we gaan vroeg uit eten met onze dochter of we regelen oppas.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nou op jengelend kids zit ik ook niet te wachten in een restaurant. Soms hebben kids het geduld er gewoon niet voor.

Wij gaan wel regelmatig uit eten met de kids, maar vaak hebben we dan kleurpotloden oid mee. En moet eerlijk bekennen dat ze het eigenlijk altijd heel goed doen.

13. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij houden er wel rekening mee. Wij gaan graag naar een vrij luxe chinees hier in de buurt en daar zou ik haar niet mee naartoe nemen. Verleden week met de familie opeens spontaan uit eten gegaan en toen zijn we naar een "Beren " restaurant gegaan zodat ze lekker mee kon.

14. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier ook. Ik zie het meer als een taak van de ouders. Houd je kinderen rustig en zorg dat ze anderen niet storen. Dit doen wij ook. Julia kan keurig in haar stoel zitten, we hebben boeken en knuffels mee. Is ze vervelend/huilerig gaan we niet. Dat is toch logisch???

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik bedoel niet dat je je nooit aan kinderen mag ergeren, en het was ook niet specifiek op jou bedoelt hoor.
    Ik vond het opvallend dat 9 van de 10 mensen in dit topic reageert met: ja die irritante kids in een restaurant, tja ik kan mij daar niet aan ergeren.

Ik denk dat in jullie geval ook het restaurant een probleem was als de tafeltjes zo dicht op elkaar stonden. Dat zou sowieso irritant vinden.

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik kan me heel goed voorstellen dat sommige restaurants geen kinderen onder een bepaalde leeftijd toelaten. Sommige kinderen snappen gewoon nog niet dat ze zich daar moeten aanpassen en sommige mensen hebben helaas hun kinderen niet zo opgevoed, dát ze zich aanpassen...
    Zelf nemen we onze dochter (2,5) bijna altijd mee als we ergens eten (bijna elk weekend wel) maar dat is dan een brasserie, eetcafe oid en op een vroeger tijdstip, zo rond 18u. Gaan we met vrienden naar een duur restaurant, dan gaan we ook later en blijven de kinderen lekker thuis, want zo'n avondjes zijn niet geschikt voor kinderen vanwege het tijdstip, de gerechten en de duur van de avond.
    Zelf erger ik me kapot als kinderen rondrennen in een restaurant, ik vind het gewoon echt niet kunnen, het is nou eenmaal geen speeltuin. Dat een kind gaat huilen, daar is niet altijd iets aan te doen maar rennen en klieren, daar heb ik een pesthekel aan.

17. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ik houd wel rekening met andere. Hier gaan de kids allebei van jongs af aan BIJNA altijd mee als we uiteten gaan. Maar daarom eten wij ook bij restaurants waar we binnen 1.5 a 2 uur meestlad klaar zijn. Mits de kids lief zijn dan blijven we langer.

Heb een keer gehad dat me dochter had ging huilen enz en dat zelfs na buiten een rondje lopen ze niet ophield zijn we toch naar huis gegaan nadat we alleen maar ons voorafje op hadden.

Ik wil ook niet dat mijn kids andere mensen storen door middel van rennen, praten tegen anderen de hele tijd enz.

Ik zou het ook niet fijn vinden als er een kind in me buurt zit wat alleen maar aan het huilen is.

Dus ja ik houd denk ik toch ook rekening met een ander :)

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    daarna kregen we de skihut als thema
    lekker met zijn tweetjes languit op een houten bank gezeten
    en we konden alles overzien

19. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    wij nemen onze zoon niet mee tenzij het een familiegelegenheid is en het gedeelte is afgehuurd. Ik erger me dus wel aan kinderen die jengelen en rond rennen bij mijn tafel. Dus uit voorzorg doen wij het niet.
    Ik heb sowieso niet zo heel veel met ander mans kinderen.

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    En ik vind dat dat afhankelijk is van de sfeer in een restaurant en in wat voor restaurant je zit. Sommige restaurants zijn gewoon niet bedoeld voor kinderen. En als je persé je kinderen naar een restaurant mee wil nemen ga je toch niet ergens heen waar ze niet welkom zijn of waar van ze wordt verwacht dat ze stil zijn en niet door de ruimte aan het rennen zijn?

En verder vind ik dat ik me als ouder prima mag ergeren aan andermans kinderen als ik de locatie ongepast vind voor kinderen. En dan heb ik het niet over heule brave lieve stille kinderen maar dat is die van mij niet dus die gaat niet mee naar een chique restaurant, klaar. Is voor haar natuurlijk ook geen ruk aan...

Deel Deze Pagina