hou jij rekening met anderen in een restaurant?

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Eens. Het ligt er gewoon aan. Maar al ben ik in een kind gericht restaurant, dan nog hoeft hij niet rond te rennen en aan andermans tafel te gaan staan enzo.

Moet ook eerlijk zeggen dat wij nooit uit eten gaan met die kleine,die heeft het geduld er niet voor en dan zit ik zelf ook niet lekker.

Een kind wat huilt aan tafel vind ik dan nog niet zo erg, maar als ze mogen rondrennen, gillen, gooien of idd bijdehand komen vragen wat je eet vind ik het wel mega irritant.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmm rondrennen en gillen wil ik ook niet hebben. Maar dat wil ik thuis al niet hebben tijdens het eten, laat staan ergens anders.
    Natuurlijk blijven het wel kinderen, en geen robotjes. En soms zijn ze wat vervelend.
    Tsjah, shit happens. Wij gaan dan gewoon naar huis.

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als ik uit eten wil met het hele gezin, dan gaat m'n dochter gewoon mee. Ze zit in een kinderstoel en ik geef haar wat speeltjes of kleurtjes en ze is zoet. Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer meegemaakt dat ze vervelend was (gelukkig maar ;))

Maar, ik vind wel dat als je met je kinderen uit eten gaat, je je kinderen onder controle moet houden en rekening moet houden met anderen. Wij zijn een paar jaar terug met m'n ouders ergens uit eten geweest en daar waren 2 kinderen continu aan het rondrennen tussen de tafels door. Vervolgens komen ze aan je tafel staan klieren. De ouders keken er niet eens naar en waren te druk met kletsen. Daar kan ik dus niet tegen en ik vind het ook asociaal naar andere mensen toe.

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    #44 Tesske, 15 jul 2011
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
    Wij gaan zeer regelmatig uit eten en onze kleine meid gaat eigenlijk altijd mee.
    Alleen naar de luxe restaurants niet omdat het daar vaak een 5 gangen menu betreft en dat toch echt te laat word voor de jongedame.
    we lunchen ook wekelijks in een restaurant/café en een high tea vind ze ook erg leuk.
    ze blijft altijd netjes aan tafel zitten kletsen of tekenen.

Ik houd er dus geen rekening mee omdat het niet nodig is.
    Als ik een ander type kind had gehad zou ik er wel rekening mee houden.
    Met mijn neefje zou ik bijvoorbeeld nooit naar iets anders dan het pannenkoekenhuis of een daghap bij een eetcafe gaan.
    Hij is een kind dat niet stil kan zitten en erg nieuwsgierig en ondernemend is.
    Hij gaat dus wel bij iemand aan tafel staan om te vragen wat diegene eet en als je pech hebt vraagt hij ook nog of hij mag proeven haha

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Als we uiteten gaan met onze dochter gaan we naar een kindvriendelijk restaurant. Pannekoekenhuis, wokrestaurant, pizzeria o.i.d. Daar komen meer kinderen en is er een speelhoek etc. :)

Naar een 'echt' restaurant neem ik echt onze dochter niet mee, dan zou ik geen minuut op mijn gemak zitten.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als ik met mijn man uit eten ga en dan echt naar een wat duurder restaurant dan hoef ik idd geen kinderen te zien. Tenminste geen jengelende kinderen. Dan wil ik gewoon rustig met mijn man kunnen praten zonder gestoord te worden.
    Als ik naar een eetcafe ga ofzo dan vind ik kinderen wel leuk. Ik neem de kids niet zo vaak mee uit eten eigelijk. Behalve naar een pannenkoekenhuisje natuurlijk of iets simpels of een eetcafe of ook wel eens als we tapas gaan eten. Maar meestal als ik echt uit eten ga dan neem ik de kids niet mee, dan heb ik er toch niks aan, ben ik de hele tijd met de kids bezig.
    Op vakantie vind ik het wat anders, dan horen de kids mee uit eten te gaan!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik neem m'n kinderen wel mee als we uit eten gaan, maar dan eten we vroeg (als ze om 18 uur nog geen eten hebben, wordt in elk geval de jongste stikchagrijnig) en gaan we vroeg weg (als jongste niet rond 19 uur naar bed kan, wordt ze ook stikchagrijnig).
    Als vriend en ik rustig met z'n tweeën uit eten willen, nemen we ze natuurlijk niet mee. heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat ik het gedrag van andermans kinderen heel storend vond (nou ja, één keer, op vakantie in Italië. Daar was een Italiaans gezin, of een hele familie, waarvan de kinderen de hele tijd rondrenden en een van de kleintjes een paar keer moest overgeven.... dat werd dan wel opgeruimd, maar vervolgens bleef iedereen gewoon aan tafel. Dat vond ik nogal bizar, een brakend kind op het terras.)

Hier in de buurt wonen héééél veel kleine kinderen. Alle restaurants zijn hier redelijk op ingespeeld - ze moeten wel, want bijna al hun gasten hebben kleine kinderen en als ze geen kinderstoelen zouden hebben, zouden ze gauw out of business zijn.
    Als je rustig wilt eten, zonder kinderen aan de tafel naast je, moet je gewoon na achten komen. Werkt hier supergoed!

In het algemeen vind ik: Kinderen horen er bij in de maatschappij. Zolang ze zich normaal gedragen (en dan bedoel ik: als normaal kind, niet als kleine volwassene) mogen ze er van mij altijd bij zijn, of ik mijn kinderen nou bij me heb of niet.
    Maar een kind meenemen naar een sterrenrestaurant, waar je urenlang wilt tafelen, dat begrijp ik niet zo goed. Als hij/zij slaapt, kan dat natuurlijk prima, maar een wakker kind gaat zich daar doodvervelen. En een kind dat zich verveelt, daar doe je niemand een plezier mee.

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hmm. Ik vind echt dat kinderen gewoon mee kunnen. Natuurlijk moet je kind het wel kunnen. WEet je van tevoren dat je jengelende kindjes krijgt, niet doen, maar anders kan het prima.

Onze ukkies gaan vrijwel altijd mee, enkel de keren dat we echt op sterrenniveau gaan eten nog niet. Ik vind ze daar nog te klein voor, maar zodra de jongste 4 is, gaan ze echt gewoon mee.

Misschien scheelt het dat ik uit een familie kom waar we zelf verschillende horecabedrijven hebben, waaronder op sterrenniveau. Ik ben van jongs af aan zelf dus ook altijd meegeweest, en dit ging prima.

Overigens kan het ene restaurant er gewoon veel beter mee omgaan dan het andere.

Zo zijn we eens in frankrijk 3 sterren wezen eten. Volgens mij was ik 10 en mijn zusje 8. Geweldig, ze sprongen er prachtig op in, vonden het supe rleuk dat er jonge kinderen kwamen die ook nog gewoon het menu mee aten (waaronder ganzenleverterrine). Echter zijn we diezelfde vakantie bij een 3 sterren zaak in België gaan eten, en daar konden ze echt neit met kinderen omgaan. We werden afgesnauwd, vlees wat rood besteld was, kwam well done omdat de kok zich niet in kon denken dat kinderen het vlees rood wilden eten etc. Hier is achteraf ook excuus op gekomen nav een column van mijn vader maargoed.. Daar konden we niet zo veel meer mee.

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Nogmaals, dat hangt echt van de sterrenzaak af. Ik heb me vroeger vrijwel nooit verveeld. Vond het geweldig, helemaal omdat ze vaak super leuk met de kinderen omgaan.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik lees net je post, met zúlke kinderen kan ik me dat goed voorstellen.
    Zelf heb ik wat kleiner grut in gedachten, die van mij zijn 1 en 3 jaar oud, die redden het écht niet om zo lang aan tafel te zitten. En ik zet ze op die leeftijd ook zeker geen ganzenlever of rood vlees voor...

11. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

mm ik ben nog niet uiteten geweest met mn dochter maar ik zou het wel gewoon doen.. alsof kinderen niet mee mogen, kijknaar een echt chique restaurant nou nee dat doe ik dan weer niet.. Maar naar bijvoorbeeld de griek of een pizzaria ofzo ja hoor waarom niet.. als ze zich gewoon goed kan gedragen!

12. gimena

gimena Niet meer actief

het zijn kinderen je kan ze niet op commando stil laten zitten al ben je in een dure restaurant.
    huilen,mopperen enz hoort erbij.
    wil een restaurant dat niet prima dan ga ik gewoon naar een andere.
    ben ik heel simpel in.

13. marilouise

marilouise Niet meer actief

hier als wij uit eten gaan met de kleine man dan is het pannenkoeken ofzo eten maar verder uit eten gaan doen we lekker samen, is ook gelijk even tijd voor onszelf, maar voel me niet op mijn gemak als die begint te jengelen enzo,

laatst op vakantie was een restaurant aan zee en wij zaten op het terras en hij was in het zand aan het spelen dat was wel leuk maar ook dan zit ik niet op mijn gemak we hebben later die weke nog een keertje met zijn 2tjes lekker uitgebreid gegeten en oma aan het oppassen gezet

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee zal me een worst wezen, we gaan nooit naar een een poepiechique restaurant maar willen toch wel 1 keer per jaar even uit eten. Zonder kinderen is geen mogelijkheid en soms jengelt er dan weleens eentje, kan het niet garanderen dat ze constant stil zijn. Wij mogen net zo goed komen eten.

15. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Het is een openbare gelegenheid. Dus ik zou ook gewoon mijn kids meenemen (als ik ze had dan he). Ik vind het overigens wel aan de ouders hoe hun kinderen zich gedragen. Ken vervelende jengelaars, maar ken ook kinderen die zich keurig gedragen tijdens uitjes.

@Mirell: onze familie woont in Griekenland, wij zijn er dus vaak en voor langere perioden. Maar daar neemt iedereen gewoon zijn kind mee uit eten hoor. Dat is Grieks, de hele familie gaat eten. Nu weet ik niet waar jij zit maar de griekse mentaliteit is volgens mij overal hetzelfde. Dus kids heb je altijd daar. Ook later in de avond.

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

hahaha ja ik ook :D

Wij nemen onze dochter wel mee als we gewoon naar de griek gaan bijvoorbeeld. We zitten dan al om 17 uur, hebben om 18 uur ons eten naar binnen geschoven ;) en zijn om 19 uur weer thuis.

Maar als we naar een duurder restaurant gaan nemen we haar niet mee. Er hangt daar toch een andere sfeer dan bij de doorsnee griek, italiaan, ed. Met zo'n plingelmuziekje op de achtergrond en allemaal mensen die rustig babbelen, daar horen gewoon geen kinderen tussen. Trouwens, het eten wat daar geserveerd wordt is ook niet echt kindvriendelijk, zie mijn dochter nog geen oesters naar binnen slurpen bijvoorbeeld ;) Vragen om een kindermenu is ook niet echt een optie, want die hebben ze vaak niet.

Gelukkig gaan wij alleen met klanten naar zulke restaurants, want ik vind het wel leuker om met onze dochter te gaan. Ze is ook wel een rustig kind, ik ben benieuwd naar onze nieuwe spruit haha :D Misschien vinden we het dan wel helemaaaal niet meer leuk :D

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha "evil" hoor ;)

Nee kan me er ook niet echt aan ergeren, wel vraag ik me af of die mensen niet beter aan hun kind zouden kunnen denken en wat hij of zij leuk zou vinden (en lijkt mij dat een of ander duur restaurant dat ook niet echt is)

Zou mijn persoonlijke keuze niet zijn maar goed we gaan eigenlijk nooit uit eten zonder de kinderen dus ja ik heb niet het geval of ik geen "zin" heb in kinderen ik kan met kinderen (ook andermans) net zo goed genieten van mijn eten en gezelschap :)

18. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik vind kinderen in een restaurant heel storend.
    Ook heb ik ervaring vanaf de andere kant (bediening) en dat was ook storend..

Nou vind ik het heel wat anders als je naar een pannenkoekenrestaurant of iets anders 'laagdrempeligs' gaat.. Dat is bedoeld voor kinderen en dus ook leuk voor kinderen.

Ikzelf zal altijd rekening houden met dat anderen geen last zouden ondervinden van mijn kind. Dus ik kies voor iets als een pannenkoekenrestaurant of ik zal voorkomen dat ze luid gillend door de toko rennen.

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

wij gaan morgen wokken ivm de 90ste verjaardag van de opa van mn vriend. Yara moet mee omdat ze nog volledig BV krijgt en nog niet uit een fles wil/kan drinken. Het is ook nog eens 1 1/2 uur rijden dus ze moet wel mee. Ik voed haar vlak voor het eten en hoop dat ze dan gaat slapen! maar je weet maar nooit!

vinden jullie dit wel kunnen?

20. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Natuurlijk!
    Neem wel een draagdoek/zak mee voor als ze gaat huilen/jengelen. Of gewoon in je armen dragen natuurlijk.
    Dan kunnen jij of je man gemakkelijk even weglopen met haar als ze huilt of jengelt en hoef je je niet rot te voelen in verband met de andere gasten.

Negen van de tien keer krijg je alleen maar vertederde blikken en lieve opmerkingen omdat baby's en kleine kindjes zo schattig zijn :).

We deden dat ook met onze tweeling hoor. En zo nodig zonder je je even af met de beeb. We hebben nooit een nare blik of opmerking gekregen.

Deel Deze Pagina