S.M. vind ik persoonlijk niet zo schokkend. Al helemaal niet als je dan ook nog een achternaam erachter zet. Ligt eraan trouwens welke achternaam Rare of schokkende initialen? Tja, de genoemde N.S.B., K.U.T. en dergelijke, maar dat lijkt me vrij logisch Wat ik verder op het werk bijvoorbeeld wel tegenkom: Willem Cornelis Bril (W.C. Bril) Willem Albert Schade (W.A. Schade) Simone Maaike Meester (S.M. Meester) Dus ja, volgens mij gewoon even een paar keer opschrijven, uitspreken en dan zie/hoor je het vanzelf lijkt me.
Hihi ja mijn mannetje heeft niet zon schokkende achternaam dus daar is niets mis mee Leuk om te lezen hoe iedereen daar mee om zou gaan. Aangezien we helemaal zeker zijn over de namen doen we dus wel Echt vaak zal het niet ter spraken komen wat sommige al zeggen. en echt schokkend is nu ook weer niet andere dingen, dat zou ik echt niet doen hihi Ahww kan niet wachten tot ik de namen echt kan uitspreken
Ik let er zeker op want ik heb een achternaam die je met bepaalde combinaties initialen behoorlijk lachwekkend kunt maken Hoewel dat heel melig kan zijn als je ouder bent (maar niet altijd even serieus overkomt), is het in je jeugd misschien wat minder. Een vriendin van mij heet overigens S.M. en dat is eigenlijk alleen even grappig als je 14-16 jaar bent, daarna is de lol er gauw af. Haar achternaam maakt daar geen vreemde combi van. Ik zou me daar dus niet te druk over maken als je achternaam niet bijdraagt aan vreemde associaties
Wij wilde de eerstgeborene Stan noemen, met als 2e naam de 1e doopnaam van de opa waar ze stamhouder van zijn ( kan je 't nog volgen?? ). Maar dan had 't inderdaad Stan Martinus geworden. Wij hebben toch besloten om 't niet te doen, ondanks dat 't maar iets "kleins" is. Maar wij hadden 't geluk dat 't er 2 waren en dat we hem de 1e doopnaam van de andere opa hebben gegeven en Wessel nu als 2e naam Martinus heeft.
Wij hebben er wel naar gekeken, maar dus bewust gekozen voor de initialen SGP. Van de achternaam komt daar nog een S bij. Tja, het had niet mijn voorkeur om mijn kind op te zadelen met de afkorting van een politieke partij (waar we ook nog eens niet achter staan), maar de namen stonden vast en deze volgorde is gewoon het mooist... Het moest dus maar
Ja dat was een goede oplossing geweest Sannie Helaas is het bij ons zo dat mijn vriend en ik allebei een mannennaam willen meegeven Nu is de naam met de "M" dus wel te verbasteren naar een meisjesnaam maar de andere dus echt niet. Ja kan wel maar dat vinden we allebei echt niet kunnen voor een meisje
Wij hadden ook een namencombi met S.M. Wij hebben het niet gedaan omdat de achternaam een diersoort is en dat erg raar kan overkomen S.M. S....... Door deze achternaam kunnen bepaalde voornamen ook weer niet, zoals met een s op het einde of omdat het te tekenfilmfiguurachtig over kwam. Ik heb zelf wel erg opgelet met de initialen, maar dat is meer omdat het een "lastige" achternaam is. Als je namencombi heel erg mooi en je hebt geen lastige achternaam, zou ik het geen probleem vinden.
Wij hebben er wel opgelet, alsin dat er geen hele rare combinaties kwamen, want de eerste letters van haar voornamen vormen ook een woord (J.A., ik maak wel eens het grapje dat de voorletters van een eventuele volgende N.E.E. worden ).
Wij hebben er hier eigenlijk niet op gelet, maar de initialen van mn broertje zijn G.G.D. krijgt hij ook altijd wel reacties op (positief) en mijn eerste letter van mn voornaam, en de eerste letter van tussenvoegsel en die van achternaam (WVE) zijn ook de zelfde als die een transport bedrijf heeft. Dus zie regelmatig vrachtwagens rijden met die 3 letters.. Maar goed, dat is dan nog wel geinig.
Ik had nog niet eens aan de initialen gedacht. En zal er ook niet echt rekening mee houden, het is al lastig genoeg om een naam te vinden die we allebei leuk vinden en die ook nog eens in 2 talen deftig uitgesproken wordt.
Wij weten nu dat we een zoontje krijgen, en ik ben helemaal weg van de naam wouter, maar helaas..... Achternaam begint met een C, dus dat gaat 'm niet worre......
Ik houd er wel rekening mee maar kies bewust voor een alliteratie (voorletter en eerste letter van de achternaam hetzelfde). Vinden we mooi.
Toen wij de naam voor onze oudste vonden, zaten wij ook met S.M. Wij hebben er toen een 2e naam bijgezocht die begint met een A. Dus nu is S.A.M. ... net als zijn roepnaam
Ik kon kiezen voor mijn dochter voor P.T.E. of P.E.T. ... dat was dus duidelijk. Mijn zoon heeft K.L.C. daar maakte het niet veel uit. Dit klonk gewoon beter als je het volledig uitspreekt. S.M. zou ik niet doen. Dan er nog wat achter. Een vriendinnetje van mij: H.A.M.. ook niet over nagedacht maar ze heeft er geen last van. Ander vriendinnetje: C.A.J.A. en we noemen haar Caja (eerste C is Cassiopea geloof ik)... en haar zusje heet 'gewoon' Nathalie.. zielig he?
Dan geef je hem toch gewoon NOG een naam. Wouter Ties.. C.. hahahaha... Nee, maar verzin iets anders.. Wouter kan echt wel hoor! Ik vind het ook een heel leuke naam!