Mijn zoontje zit al een tijd op de gewone stoel. Hij wil niet meer op de stoelverhoger, dus vaak zit hij op zijn knieën (anders eet hij niet op de stoelverhoger). Wij hebben leren stoelen dus wat hij knoeit doe ik gewoon met een doekje af.
We gaan deze maand de triptrap weer ombouwen tot babystoel voor de jongste en de oudste gaat dan op een eetkamerstoel. Ze zit hier nu sowieso al geregeld op, omdat ze het leuk vindt en het gaat heel goed. We hebben overigens wel een stoelverhoger, omdat ze wat aan de kleine kant is en dan net wat prettiger kan zitten. Ze is nu bijna 3,5.
Ik vind een goed zithouding belangrijk, dus die van ons gaat voorlopig nog niet over. Voetjes kunnen plat staan. Kan goed bij de tafel zonder schouders op te trekken etc.
Dat wordt dan een fleece deken wij hebben reuze grote geheel stoffen stoelen ( van een dergelijke grote waar er maar 4 stoelen aan een 6 persoons tafel passen ). Dus zolang ze er nog niet goed en zit en veel knoeit zie ik er nog geen noodzaak in
We hebben het 2 maanden geleden geprobeerd.. 3 dagen, toen hebben we de kinderstoel er weer bij gehaald. Die kan ècht niet stil zitten!
Ik heb niet voor niets trip traps dus zitten ze gewoon daarop. Ik vind zo klein op een grote stoel en dan op de knietjes zitten geen goede houding. Buiten huis gebruikt de jongste dus een zit verhoger n
Hier met 2.5 geloof ik. Ik heb maar 1 kinderstoel en daar zit zusje meestal op. Op de knietjes gaat het best. Het zijn stoffel stoelen die makkelijk schoon te krijgen zijn en ook niet nieuw meer dus dat speelt wel mee.
Met eten zit de oudste van 3,5 nog op de trip trap, anders zit ze echt te laag. Met kleuren etc zit ze wel eens op haar knieen op een eetkamerstoel. Maar de aankomende jaren hopelijk gewoon nog op de triptrap.
Hier dochter nog in de Ikea stoel. Bij de oppas ging ze wel eens op een gewone stoel en dan op zo'n toiletkrukje zeg maar (zo'n opstapper, nee GEEN potje!) en dan nog een kussen er onder maar dan paste haar knieën niet meer onder tafel.. en aangezien ze toen pas anderhalf was kon ik dagelijks haar kleding in de was doen.. nu bij de nieuwe gastouder zit ze op een gewone stoel, servet om en dat gaat nu prima. Ze is nu ook ruim een half jaar ouder...
Toen hij net 2 was heeft een periode gehad toen wilde hij perse op een eetkamerstoel. Zat ik in zijn meegroeistoel. Ik stond op het punt om dat ding te verkopen. Maar ineens had hij door dat hij op de meegroeistoel beter aan de tafel zit. Dus nu zit hij er weer elke dag op. Dus zolang hij daar op blijft zitten prima.
Tripp trapp was ik wel klaar mee, ze zitten allebei (3 en 5) op een IKEA Ingolf hoge kinderstoel, ideaal!INGOLF Juniorstoel, antiekbeits - antiekbeits - IKEA
Nog geen jaar. Ze weigerden beiden rond die tijd om in de kinderstoel te zitten, ze wilden gewoon net als wij op een gewone stoel.
De oudste was bijna 5 toen ze over ging..de jongste zit er nog op. Hij vindt het niet altijd leuk maar ik vind het belangrijk dat ze goed zitten.
Bedankt voor de reactie allemaal... ik heb haar trip trap op de plek waar de eetkamer stoel stond neer gezet... Ze zat eerst op de kopse kant ...
Hier zit ze nog op de trip trap, vind het ideaal Voor de 2e kopen we straks gewoon nog een trip trap stoel bij zodat ieder zijn eigen stoel heeft!
Ja die hebben wij ook voor de oudste van 2,5. De antilop met blad werd wat krap, en de jongste moest toch ook ergens zitten onderhand 😜 Dus toen maar een grote meiden stoel genomen voor de oudste - we hebben een vrij hoge tafel. Ze zitten samen op de kopse kant met een zeiltje eronder
Dit..! Nee zonder gekheid: mijn kids hebben geen keuze en moeten gewoon de komende jaren nog op de triptraps zitten. Ze zijn nu 4 en bijna 3.
Wij hebben ook de Ikea Ingolf. De oudste is bijna 6, maar die zit nog niet op een gewone stoel, hoor.
Dit inderdaad! Jongste dochter kan écht nog niet op een gewone stoel,dan komen haar handjes net boven de tafel uit..