het heeft niets met smetvrees te maken... ik vind dat je als gast wel rekening moet houden met de regels van het huis waar je naar toe gaat... ik doe dat ook als ik naar het huis ga van iemand anders...
Bij anderen hou je wel je schoenen aan of doe je ze overal uit? Of kijk je eerst naar de vloer, of het wel schoon genoeg is voor je?
als ik iemand thuis komt dan doe ik mijn schoenen automatisch uit...als de gastvrouw zegt dat ik ze aan kan houden dan hou ik ze aan
Ik had vroeger zo'n vriendin waar je dus een schoteltje kreeg, zelfs bij een gewoon speculaasje...geheid dat dat ding brak of gewoon van m'n schoteltje viel
in mijn huis wordt geleefd en het wordt ook wel vies... ik heb kleine kinderen en die morsen vaak en er vallen ook kruimels tijdens het eten... ik stofzuig soms vaker dan 1 keer op een dag maar als ik extra viezigheid kan voorkomen door de schoenen uit te doen dan gebeurd dat ook.
Haha ja dat zul je net zien, of een omgekeerd slagroomgebakje. Maar dit beeld krijg ik bij sommige zp'ers ook. Voor mij is het zo als mij gevraagd wordt mijn schoenen uit te doen dan voel ik mij meteen niet op mn gemak en dan krijg ik het idee dat er ook geen kruimel mag vallen ofzo. Zou daar met mijn dochter niet komen iig.
Dat vraag ik mij dus ook af.. feestjes vind ik het altijd leuk me leuk te kleden en daar horen ook mooie schoenen bij. Juist met bepaalde feestje of feestdagen kan ik jurken en schoenen aan die ik anders niet zou dragen, en heb ik dan ook voor deze dagen gekocht. Ow wat zal ik er beteuterd bij staan als ze mij vragen mijn schoenen uit te trekken. Hebben jullie dat als gastvrouwen niet dan? Met een feestje of tijdens een etentje? Of, echt niet lullig bedoeld ofzo, hebben jullie sowieso niets met kleding en schoenen. Dus in de zin van dat dit voor jullie niet belangrijk is? In ieder geval niet belangrijker dan een schone(re) vloer..
Zo'n idee krijg ik er dan ook bij.. Dan zal ik daar helemaal op mijn plek zijn! Ik ben al best onhandig, maar dan.. Denk dat ik meteen het huis uitgekeken zal worden!
Misxx dat zei ik ook al. Heb ik een leuk jurkje aan met leuke pumps en dan uittrekken, ja daaaag dat is voor mij,hetzelfde als mn jurk uittrekken.
Hahaha ja idd! Echt erg! Heb kennelijk over die reactie van jou heen gelezen.. Maar jammer dat sommige vragen niet beantwoord worden..
Wij vieren geen verjaardagen en al het bezoek wat hier komt is van huis uit gewend om de schoenen thuis uit te trekken, is hier dus doodnormaal. En of ik gastvrij ben of niet.. iedereen die hier komt mag altijd mee-eten, mag overnachten wanneer nodig.. is elk uur van de dag welkom en hoeft niet te bellen.. maar graag met de schoenen uit
Nou die verhalen van zo bezopen zijn dat je je eigen schoenen niet meer herkent of van gestolen schoenen vind ik toch wel zo´n ver van mn bed show.. zulke mensen komen hier sowieso niet binnen.
Wat een heerlijk leestopic dit Ik heb altijd mn schoenen uit als ik thuis ben omdat ik dit gewoon fijner vind. ben nog nooit bij iemand geweest die me gevraagd heeft de schoenen uit te trekken. ik zou ook raar staan te kijken als ze me dit zouden vragen. Zou ze dan wel gewoon uittrekken daar niet van, als ze dat graag hebben... prima. Wel zou ik me ongemakkelijk voelen. Stel er staat chips op tafel of weet ik veel wat. Dan durf ik dus al geen chippie te pakken omdat ik bang ben dat er wat valt en het 'vies' is. (hoeft misschien niet zo te zijn, maar zo zou ik dit wel voelen)