Houd jij binnenshuis je schoenen aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    mijn man zei dat heel veel rokers het moeilijk vinden om aan andere mensen te denken die niet roken. Ze hebben hun nicotine nodig en denken dan alleen maar daar aan. Het is een verslaving natuurlijk... en omgeving op dat moment is dan onbelangrijk

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.274
    10.990
    113
    Iedereen moet bij ons de schoenen uit bij de deur. Wij leven half op de vloer, ik zit vaker op het vloerkleed dan op de bank, ik vouw de was op een lakentje op de grond, enzovoorts. Dus ik vind het niet fris als er met schoenen in huis gelopen wordt, vooral op de kleden. Bezoek kan pantoffels krijgen (we hebben verschillende maten liggen), zelf dragen we die zelden, als het koud is vaak dikke sokken.

3. tulip

tulip Niet meer actief

gelukkig zijn er wel die het wel snappen, mijn ouders zijn beide stevige rokers. Het vertellen van de zwangerschap van onze dochter, werd mijn vader bijna fataal;) hij stikte zowat in zn sigaar toen hij de rompertjes uitpakte en drukte het ding meteen uit. Als ze weten dat onze dochter komt wordt er al niet meer binnen gerookt.

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Maar in hun eigen huis moet je je houden aan hun regels en als hun willen roken dan kan je zelf de keus maken om wel of niet te komen, je kan niet zeggen dat ze niet mogen roken

5. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb ook niet gezegt dat ze niet mogen roken maar of ze ergens anders willen roken en zeker omdat er kinderen zijn... ze deden dat niet dus zijn wij weg gegaan...

en in ons huis heb ik de deur open gezet om van die lucht af te komen en zijn wij naar boven gegaan

6. adi

adi Niet meer actief

Even weer ontopic, wat een bizare discussie is dit geworden zeg!
    Ik vind het weer eens apart dat mensen niet snappen dat iedereen zijn eigen referentiekaders heeft.

Voor de een zijn schoenen hetzelfde als een broek en shirt. Je trekt het aan als je uit bed komt, ze staan op de slaapkamer en het is belachelijk als mensen op een feest zonder zitten.

Voor de ander zijn schoenen hetzelfde als een jas/muts/sjaal. Iets dat alleen buiten wordt gedragen omdat het anders koud is en heyt niet fijn lkoopt op de stoep op je blote voeten. Al die dingen doe je in de gang uit en gaat dan naar binnen.

Wij horen bij de tweede groep. Ik vind schoenen 'buitenkledij' en niet in huis horen. Ik vind het echt vies om alles mee naar binnen te nemen.
    Hier doet het meeste bezoek ook gerwoon schoenen uit. En wij hebben wel flinke feesten en zuippartijen. Wat hebben schoenen daarmee te maken? Feest je anders met schoenen aan? Of teenslippers in de zomer?
    Ik voel me met schoenen aan in huis alsof ik een jas aan heb. Het zit in de weg, opgekrulde tenen en zweetvoeten in de schoenen terwijl de verwarming aan staat.

En ten slotte: wat hebben schoenen in hemelsnaam met geloof te maken? Het is alleen afhankelijk van de gewoontes die bij een groepering gelden. Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk met een vingertje wijzen op deze manier..

7. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Mwoaahhh ik denk dat er voornamelijk door 'de club van jou' ;) met het vingertje gewezen wordt. Niet door iedereen trouwens.
    Maar goed vanuit mijn belevingswereld nog een keer. Ik vind het heel normaal dat mensen hun schoenen uit doen. Vind het ook nog niet eens zo raar als dit ook van bezoek gevraagd wordt.

Echter om naar huis gestuurd te worden omdat ik mijn schoenen niet wil uitdoen ... dat vind ik wel erg ongastvrij.

Trouwens ik heb heel veel Marokkaanse, Turkse en Afghaanse kindjes in de klas. Ik heb nog nooit mijn schoenen uit hoeven doen, bij de jaarlijkse huisbezoekjes.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik zou je niet naar huis sturen haha, maar wanneer ik allerlei dingen zou aandragen (nieuwe sloffen, schone sokken die je mag aantrekken, zakjes om je schoenen) en het is nog niet goed.. tja dan houd het op toch. Dit is mijn huis met mijn regels.

9. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Nee, die helpen niet, ik heb aangepaste zooltjes nodig. Heb het hele verhaal op een aantal pagina's terug al eens uitgelegd.

Mijn broer bijvoorbeeld kan helemaal niet zonder zijn schoenen, hij heeft een klompvoet en één been is 4 cm korter.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja maar jij hebt ook een bepaalde reden, daar heb ik het ook niet over.

11. adi

adi Niet meer actief

Sorry voor de slordigheid (telefoon).

Ik wil nog even iets toevoegen. Ik had werkelijk geen idee dat er ook mensen zij die zich onzeker voelen als ze hun schoenen uit moeten doen (dat las ik een paar pagina's eerder). Kan iemand mij uitleggen waarom? Echt nieuwsgierigheid hoor. Ik zie ze hetzelfde als een jas namelijk, vandaar. Ik zou het heel vreemd vinden als iemand hier binnenkomt en ik zeg 'geef de jas maar aan mij', dat die dan zegt
    ' Nee sorry, ik voel me onzeker zonder'

Ik zou het overigens wel accepteren! Hier moet ook niemand de schoenen uitdoen van mij overigens. Gelukkig doen de meesten het zelf wel.

Maar nog een paar andere puntjes:
    - bij zweetvoeten zou ik de schoenen juist vaker uitlaten. Dat is grewoon beter;
    - mensen met schimmel ed lopen neem ik aan niet met hun blote voeten in de schoenen? Dan heb je juist sokken/panty aan, gewoon voor je eigen voeten? Dus als je de schoenen uit doet ziet toch nog steeds niemand je voeten?

12. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Met sokken aan belemmer ik de drukpunten die uitgesneden zijn in mijn zolen. Dus ik loop altijd met blote voeten in schoenen. De zolen desinfecteer ik elke dag.

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Gaat dit het langste topic ooit worden? Haha. :D

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Duurt nog wel ff voordat we bij de 5000 reacties zijn ;)

Maar onzin topic vind ik!

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Even buiten grote stad kun je ook geodkoop wonen hoor! Bijvoorbeeld bij Rotterdam, als je in de gemeentes rondom Zuid kijkt kun je heel voordelig wonen, maar wel veel veiliger als ol Zuid zelf.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij ons in huis worden geen schoenen gedragen, vind ik niet smakelijk. Meeste bezoek weet dat gewoon.
    Ik heb voor bezoek schone sloffen (ze gaan in de wasmachine) en als mensen op bezoek komen bied ik die altijd aan, hopend dat ze de hint van schoenen uittrekken snappen bij het zien van een schoenenrek en het krijgen van sloffen. Ik zeg niet letterlijk dat ze de schoenen uit moeten trekken (kinderen wel). Vat bezoek de hint niet, dan wordt er meteen na vertrek even schoongemaakt.

Als ik ergens binnenkom trek ik altijd de schoenen uit, tenzij er echt nadrukkelijk gevraagd wordt ze weer aan te doen.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Juist bij schimmel en wratten is lang je schoenen aanhebben funest, ik heb zelf last van eczeem en regelmatig opvlammende voetschimmel, als ik de hele dag schoenen zou dragen zou ik niet meer kunnen lopen van de pijn. Dus ik heb altijd katoenen wikkes bij me, en als ik op bezoek ben gaan de schoenen uit en die sokken aan.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij mij hoeft vIsite nooit te staan, iedereen kan zitten. Met sokken of sloffen, en desnoods schoenen als ze echt per Se willen. Maar niemand staat. Vind ik erg ongastvrij hoor, staan op een verjaardag.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je op bezoek bent dan ZIT je toch? Trek je je schoenen thuis dan pas uit als je in bed stapt? Of slaap je ook met je schoenen?

Als ik jouw probleem zou hebben dan zou ik gewoon zorgen om standaard schoenenhoesjes bij me te hebben die binnenshuis over de schoenen gaan.

20. tulip

tulip Niet meer actief

je snapt best wat ik bedoel;) en daarbij ken ik genoeg verjaardagen waar mensen statafels hebben trouwens.

Deel Deze Pagina