ik loop thuis altijd op blote voeten... wat mensen doen schoene uit of schoenen aan moeten ze zelf weten hier in huis
jammer trouwens dat er van de week veel dames zo fel tegen mij en anderen waren omdat wij weigeren schoenen uit te doen en niet mans genoeg zijn om antwoord te geven (buiten een paar) of ze op een verjaardag s avonds de visite ook allemaal op sokjes laten zitten/staan.
Leg eens uit, snap 'm niet. Heb je dan speciale kerstschoenen of zo? Met Kerst zit ik, met schoenen, in de kerk, en thuis zonder schoenen. Waarom zou je thuis met Kerst schoenen aandoen?
met een mooie kerstjurk aan tijdens het kerstdiner met familie thuis loop je wel gigantisch voor l*l op je sokkies, daar horen mooie laarzen of pumps bij...dat bedoelt ze.
Nou om eerlIjk te zijn, ik ken geen staverjaardagen of verjaardagen met statafels. Moeten mensen dan echt de hele tijd staan? Dat is toch niet gezellig? Wat doe je dan invredesnaam op zo'n verjaardag?
Doe je toch bijpassende kousen aan? Ik vind dat je binnenshuis echt voor paal loopt met pumps of laarzen, om nog maar te zwijgen over de rampzalige gevolgen voor voor vloeren van het soort hakken die daar vaak onder zitten.
hier dragen wij zelf ook nooit schoenen in huis, mijn schoonfam trekken ook hun schoenen altijd uit...
Ik ken in Nederland geen verjaardagen met 30 man, ons maximum staat op iets van 20. En met bankstel, stoelen en wat krukken en klapstoelen kan iedereen zitten, kom nou zeg, ik laat mijn bezoek niet staan!
Gezellig! Wat je dan krijgt, is dat iedereen door elkaar heen 'loopt'. Daarmee bedoel ik: in het begin sta je met Jantje en Pietje aan de ene tafel, dan sta je met Marietje en Sofietje aan een andere tafel, en later sta je weer met Kees en Klaas buiten (bij mooi weer bijvoorbeeld). En daarna ga je even op de bank zitten en buurten met Jack en Jill. Vind ik leuker dan sommige 'zit-verjaardagen', waarbij je bijna de hele avond naast dezelfde persoon zit. Heb dat één keer gehad, in een kamer die niet groot genoeg was om tussentijds ook nog een beetje te wisselen. En je kunt ook niet kruislings praten, want dan versta je elkaar niet. Kan leuk zijn als je naast iemand zit waar je goed mee op kunt schieten, maar je zal maar net tussen 2 mensen zitten, waar je geen overeenkomsten mee hebt, of waarbij de gesprekken steeds stilvallen, hoe hard je je best ook doet... En als de mensen staan, dan kun je er ook meer kwijt. Hier inderdaad ook tussen de 20 en 30 gasten op een verjaardag. Lijkt me niks, om 30 stoelen in een heeeeeeele grote kring in de kamer te zetten. Past misschien net, maar dat ziet er toch niet uit? En wat 'doe' je dan? Gewoon, gezellig kletsen, wat drinken en de hapjes die voor je neus staan, opeten. Wat 'doe' je dan op een verjaardag zonder statafels? Hetzelfde toch hoop ik?
Tulip, je vindt het niet leuk dat mensen je aanspreken op het feit dat je je schoenen niet uit wilt doen. Tegelijkertijd heb je wel commentaar op de mensen die dus wel de schoenen uitdoen en anderen vragen dat ook te doen. Je kunt toch ook gewoon accepteren dat er inderdaad mensen zijn die in een kringetje zitten of staan met hun sokken aan op een verjaardag? Misschien vinden ze dat juist wel gezellig of knus Voor mezelf: Ik heb geen speciale regel. De een doet de schoenen uit, de ander laat ze aan. M'n kinderen moeten de schoenen wel uit doen van me, hebben ook vaker modder onder de schoenen enzo. En zelf loop ik ook nauwelijks op schoenen in huis. Maar dat is voornamelijk omdat ik het gewoon veel fijner vind op sokken. Ben verder niet zo moeilijk, pas me aan bij wat anderen willen in hun huis.
Wij dragen altijd schoenen in huis. Nergens waar wij komen wordt gevraahd ze uit te doen. Als dat wel zo is, zal ik hoogstens balen dat ik net een sok met een gat aan heb O en sta verjaardagen zijn.hier heel normaal hoor en onwijs gezellig!
reactie geven is reactie vragen Ik had dat niet gezegd als mensen ook respect voor mijn beslissing hadden.
Ik ben helemaal niet zo fel 'op iemand die het er niet mee eens is', want ik was ook niet zo fel tegen DarkAngel bijvoorbeeld. Waar ik zo fel op reageer, is dat je het asociaal vindt dat iemand zijn/haar gasten verzoekt om zich aan hun huisregels te houden. Jij geeft namelijk aan dat je het al asociaal vindt, als iemand het gewoon vriendelijk vraagt. Dan gaat het nog niet eens om mensen niet binnen laten, die het niet willen doen. Ik vind dat echt respectloos. Het gaat mij dan nog niet eens om de schoenen, maar om welke regel dan ook. Je bent bij iemand op bezoek! Maar van jou moeten de gastheer en gastvrouw al het gedrag van hun gasten maar accepteren, anders zijn ze niet 'gastvrij'? Verder is het aan MIJ, om in MIJN huis te bepalen wanneer welke regels wel en niet gelden. Bij een feestje ga ik er al vanuit dat de vloer vuil wordt, van drank en snacks die gemorst worden. Daarom kruipen er hier dan ook geen kinderen rond. Mijn tapijt rol ik op en haal ik weg. Er moet dan sowieso goed gedweild worden na het feest. Dat is toch helemaal niet vergelijkbaar met 'gewoon' bezoek?
Ik heb nooit één heel grote kring, maar twee of drie hoeken waar mensen zitten. Er wordt heel wa heen en weer gelopen, ook naar de keuken (altijd wat krukjes) om dingen te pakken, te helpen, te koken. Met een beetje weer (lekker beschutten tuin, soms lukt het in januari al) kun je ook buiten zitten. Kinderen spelen vaak boven en komen regelmatig naar beneden om te eten. Bij een verjaardag wordt er eigelijk de hele tijd gezeten, gelopen, gepraat en gegeten. Hapjes staan nooit voor de neus, maar opmde grote tafel waar iedereen kan pakken.