houd jij hier rekening mee? (eters)

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

bak je dan speciaal friet?

1. ja, omdat:

2. nee, omdat:

3. anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik ben dr ook klaar mee hoor. hier de jongste twee. slechte eters. eerst was ik nog zo gek dat ik dan elke keer wat anders maakte. was ook 2 happen en dan lust ik niet.
    nu is het gewoon eten wat de pot schaft en zo niet dan eten ze maar niks. iedere avond die strijd. nee hoor. en ze zijn nog nooit wakker geworden van de honger.
    kijk als ze echt iets niet lustten maak ik wat anders. bedoel ze lustten hier echt geen rode kool. maar ik zie wel verschil dat ze iets echt vies vinden of ze gewoon jengelen en meer zin hebben in spelen of wat dan ook.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ow haha regelmatig. We spreken vaak met hen af om van alles te doen en combineren dat vaak met eten..maar om en om. Dus elke maand wel 1 keer afspreken en dus de ene maand bij ons en de andere maand bij hen.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dan zou ik niet apart friet gaan halen.
    Maar als het sporadisch is, zou ik het wel doen. Die ene keer.
    Verder zal het mij een bbq worst wezen wat een ander kind wel of niet wil eten. Voor die ene keer wil daar best rekening mee houden, als het elke maand is dan gaat het in overleg met de ouders.
    En als zij willen dat hun kind patat eten, dan regelen ze dat maar.
    Dat hun kind amper wat lust is niet mijn probleem en ik hoef er ook niet mee te leven ( thank god want ik heb al 1 zeurpiet qua eten ).

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik snap je wel...maar hier is het dus vaker. Daar is dus al elke keer friet als we gaan. Terwijl mijn oudste heel graag de dingen zou lusten die wij eten..maar ja als er friet staat..het blijft een kind haha.
    De laatste keer dat we ergens een feestje met eten hadden (bij gezamelijke vrienden), had 1 van de kids gezegd als ze maar wel friet hebben anders is het een stom feest. Ik zou dan best wel een beetje boos zijn geweest als het mijn kind was geweest.

5. Nati

Nati Niet meer actief

Ik snap ouders niet die dit gedrag accepteren of zelfs ondersteunen (door zelf altijd voor friet te zorgen). Mijn kind zou zoiets niet hoeven zeggen, dan was het gelijk klaar geweest met de frietjes. Kom op, zeg.

6. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    als jullie vaker zo iets doen, dan zou ik geen frietjes halen..
    Dan raken jouw kinderen er ook aan gewend dat ze frietjes krijgen bij het bbq'en..
    Als het nou 1 keer was, dan zou ik het misschien wel doen.. maar normaal gesproken vind ik; eten wat de pot schaft.. dat doe ik bij mijn zoontje ook. Ik ga voor hem ook niets aparts klaarmaken.

7. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Ik zou het gewoon even vragen of ze dat graag willen. Kleine moeite en je doet ze er een groot plezier ermee denk ik zo.

8. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Met een feestje en ook nog bbq, zou ik automatisch frietjes maken omdat kinderen daar dol op zijn.

9. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Nee zou ik niet doen. Vind t gewoon zonde als er genoeg lekkere dingen zijn dat er dan frietjes worden gebakken. Mijn kids willen dan ook alleen nog frietjes namelijk.. want als de andere kids het mogen willen ze ook. Als er stokbroodjes zijn, vlees die de kids lekker vinden, fruit, komkommer/tomaatjes etc. Dan is t echt wel goed voor de kids hoor.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Inderdaad zeg. Idioot gewoon. ;)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als dat jengelige kind bij mij op bezoek is, dan vind ik dat niet mijn probleem maar het probleem van de ouders. Mijn kinderen hebben ook wel eens periodes gehad dat ze vrijwel niet aten (dat was dan i.v.m. allergie) en dan nam ik gewoon iets mee dat ze wel aten als we ergens anders gingen eten en ik niet zeker wist of ze het eten daar konden eten.
    Kinderen die gaan jengelen omdat er geen friet is kunnen wat mij betreft het dak op. Of ze mogen een volkorenboterham eten. Met tevredenheid.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Één uitzondering: ik ken autistische kinderen die helemaal van slag raken bij zoiets. In zo'n geval zou ik eventueel wel voor friet zorgen, maar dat valt dan bij mij onder het hoofdje: religie/allergie/gezondheid

13. Nati

Nati Niet meer actief

Dat vind ik ook totaal iets anders, daar zou ik ook altijd wel rekening mee houden. Maar niet voor iets dat onder het kopje 'verwend gedrag' hoort.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#194 MMarianne, 1 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2014
    Als wij ergens zitten en mijn zoontje eist patat heeft ie wat mij betreft pech maar aan de andere kant, als er hier kinderen zijn die patat willen en ik heb het in huis ben ik niet te beroerd om wat te gaan bakken...mij zal je ook niet zo snel horen zeggen 'Mijn huis en ík bepaal dit of dat', er zijn situaties waarin je best van je eigen principes mag afwijken.

15. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Ik zou het niet doen, enkel en alleen omdat ik vind dat kinderen niet hoeven te zeuren om het eten dat ze willen. En daarbij las ik dat de bbq enorm uitgebreid is. Er zit vast wel iets bij dat ze lekker vinden, dus dan nemen ze dat maar.

In geval van allergie O.i.d. Ben ik absoluut niet te beroerd om voor iets anders te zorgen, maar in dit geval: nee, sorry. Als ze dan persé frietjes "moeten" eten, dan moeten de ouders daar zelf maar voor zorgen. Lang leve de snackbar!

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik zou het niet doen, omdat ik bepaal wat er in mijn huis op mijn tafel komt. Niet de kinderen van een ander.

17. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik ben van huis uit gewend dat er frietjes bij de BBQ zijn, mijn ouders deden dat zo en familie waar we weleens BBQen ook :D
    en bij vriendinnen of vriendjes gebeurde het ook en indien niet dan toch stokbrood, of maar een vlees stukje wat ik dan wel lust :p
    dat is mij door mijn ouders gewoon aangeleerd, ze hebben nooit aan bijvoorbeeld ouders van buurtkinderen waar ik mee speelde gevraagd van doe er patat bij want ze is geen vlees eter, meestal voegde de ouders het gewoon standaard ;):D ik kan me niet herinneren dat toen die tijd nooit geen patat er bij was, :D zowel bij me eigen thuis, of bij mijn zus en haar gezin of bij vriendjes en vriendinnetjes,
    toen ik wat ouder werd zeg maar rond mijn 20ste at wel weinig vlees nog maar als dan bijvoorbeeld bij mijn ex vriend een BBQ had, dan at ik gewoon de salades en stokbrood en dan afentoe een worstje (die ik wel heerlijk vind) :D ze wisten dat weinig vlees at erbij en hun waar van huis uit ook niet zo er dan maar patat bij deden, en dat hoefde ze ook niet hoor, ik at gewoon wat de pot schaft,

mijn laatste BBQ is ook nog van die tijd heb sindsdien eigenlijk niet meer GeBBQt ook niet met mijn familie, dit omdat we gewoon tever van elkaar wonen, ook BBQ amper in mijn eigen huis, dit omdat ik geen tuin heb, natuurlijk kan je het op een balkon plaatsen, maar ik heb geen zin om in me eentje daar te zitten, terwijl vriendlief het niet nodig vind, (bak die vlees gewoon in de pan stelling heeft die dan)
    wat ik weleens gedaan hebt met mooi weer of met kerst is de gourmet aan doen, :D gewoon binnen, ik denk dat deze zomer ook weer een keer ga doen, lekker als het warm weer is :):)
    ik zie het wel nog gebeuren als mijn gezin wat groter is en stel er komen dan vriendjes of vriendinnetjes mee eten dan bak ik gewoon patat, niet zoveel als normaal zou doen als we echt frituren, ;):D niet dat abnormaal veel bak ofzo ;):D

maar goed de vraag van de topic is,

ja ik zal er wel rekening mee houden :D dit omdat ik het vanuit huis uit gewoon zo mee heb gekregen, maar dan ook alleen maar patat, als ze gaan beginnen over spaghetti of macaroni of mie of bami dan denk, ja dag ;) voor mij is patat gekoppeld aan BBQ :D
    en ja ik denk dat als mijn zoon of dochter later eens uitgenodigd voor een BBQ bij vriendjes of vriendinentjes dat ik dan wel uitleg hoe die op dat moment eet, en of ze daar rekening mee houden

bij mijn familie doe ik het wel, bijvoorbeeld we eten meestal 1x per jaar met alle familie leden (de directe familie leden uit ons gezin dan) met kerst samen, het is ook meestal iets standaards, mijn moeder wilt koud buffet ;) en mijn zus wil iets buitenlands maken, en dan vraag ik gewoon of ze voor vriendlief (die ook geen goede eter is) wat vlees willen kopen, kipfilet met sate ofzo :) en voor kindlief dellen of patat, :cool: houden ze rekening mee,
    niet dat mijn vriend dat vraagt ofzo aan mij hoor, ik regel dat meestal gewoon even achter zijn rug om, maar goed dat is familie,

ik zal het denk niet snel vragen aan iemand als ik daar gewoon ga eten en dan bedoel een etentje waar echt gekookt word in de keuken en dergelijke (behalve BBQ of Gourmet ivb met patat en kids enz) :D

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.291
    17.176
    113
    ik zou dan denk wel friet bakken, maar dan voor iedereen. Meer als aanvulling zeg maar, net als salade en stokbrood

19. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Nee ik doe dit niet of er moet specifiek om worden gevraagd.

Wij hebben er altijd genoeg salade / stokbrood /hapjes etc bij dat ik patat totaal onnodig vind. Dat eet je maar met een frikandel of kroket en niet als er voor een kapitaal aan vlees ligt :)

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    maar iedereen heeft het steeds over verwent gedrag, maar ts noemt dit niet, alleen dat die kinderen het gewend zijn, maar wel de bbq spullen lusten... het gaat puur om de gewenning waar zij niet aan mee wil werken.....

kijk als mijn kinderen hier om gaan jengelen gaat frietpan ook niet meer aan,.... maar gewoon gezellig een feestje, waar je als volwassene iets eet wet je ook erg lekker is, mag er voor mijn kinderen ook iets zijn wat zij erg lekker vinden.....

maar wiij bbqen ook maar 1 a 2x per jaar......dus das ook anders

Deel Deze Pagina