Nee, omdat: 1) Wij geen frituur hebben 2) Ik in zo'n geval al druk zat ben met de rest van het eten 3) Ik vind, dat die kinderen ook wel eens mogen zien, dat het niet overal zoals thuis is. (I.a.w.: eten wat de pot schaft) Is dat belerend? Jazeker.
Daar zit denk ik een groot verschil in. Wij bbqén echt heel erg vaak. dus dan kun je er gewoon niet altijd een "feest" van maken in de zin van ongezonde meuk erbij. En ook dat is per persoon verschillend. Zo eten sommige wekelijks friet, wij eten dat misschien 2 tot 4 x per jaar (en dan nooit thuis maar onderweg)
Nee omdat het eten is wat de pot schaft. Ik maak ook niks anders voor mijn kind(eren) dus waarom dan wel voor twee andere kinderen? Daarnaast is het een BBQ. Ik neem aan dat je verschillende soorten vlees hebt, stokbrood, salades etc. Nou genoeg keus. Er is vast wel iets wat ze lekker vinden. En zo niet dan pech. Moeten ze niet zo verwend doen!
Nou... Als dat kindje tegen mij zegt dat het "een stom feest is zonder friet", ben ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee eerlijk gezegd. Als ze het vriendelijk vragen en ik heb het in huis dan vind ik het geen probleem, maar ik zou het niet elke keer doen.
Brr, vreselijk als kinderen zo rekenen op friet en dan ook het nog durven zeggen dat het een "stom feest" is als er geen friet is... pff. Wij eten hier letterlijk nooit friet dus zou het ook niet speciaal gaan maken voor kinderen met zo'n instelling. Dan maar belerend.
Ligt wel een beetje aan de leeftijd hoor. Toen mijn dochter 2,5 was moest ze na een verjaardag eens heel hard huilen, er was nl geen taart (en dus was voor haar beleving het feest niet compleet)
@mamsvan.. Maar je zegt dat je uitleg zou geven hoe ze op dat moment eten en of ze daar rekening mee willen houden. Je zoon is toch al bijna 5, aan wat voor dingen zou ik dan moeten denken vraag ik me af?
Voor een peuter kan het inderdaad heel anders zijn, maar een kind dat mans genoeg is om tegen de gastvrouw te zeggen dat je het een stom feest vindt zonder friet, is volgens mij al ouder en verwacht dan ook gewoon friet. Je dochter uitte zich achteraf en natuurlijk is da tverwarrend voor zo'n kleintje, als je altijd taart gewend bent.
Ik zou dat niet speciaal maken of vragen. Mijn kinderen lusten ook niet graag groente maar moeten dit ook eten. Ze nemen maar een extra stokbroodje of wat rauwkost . Friet hoort niet bij een bbq vind ik. Zou eerder speciaal kindersateprikkers maken met bijv mini frikandel en mini hamburger maar wel van de bbq
Ja daar is een verjaardag/gelegenheid altijd gekoppeld aan friet..maar het gaat hier o.a. om een 6 jarige..dat is mi al anders dan een 2,5 jarige. en verder ook eens met jou..bij onszelf staat met dit weer de bbq al 2/3 keer per week aan..laat staan hoevaak we nog bij anderen eten.
Kleine moeite toch, hier bakken we ook regelmatig iets apparts voor de kids, tevens hou ik ook altijd rekening met vrienden waarvan ik weet dat ze geen varkensvlees eten, geen enkel probleem.
Effe wat friet bakken vind ik niet veel moeite. Als ik daarmee gelukkige gasten heb, so be it. Voor mijn eigen vader is een barbecue zonder friet ook geen barbecue. Dan mag er zoveel vlees en slaatjes en dergelijke zijn als 't wilt, hij moet daarnaast friet hebben. Ik heb in mijn kinderjaren en jeugd dus ook nooit anders geweten dan BBQ met friet (en voor mijn moeder een aardappel in de schil).
Rekening houden met dingen die NIET gegeten worden om ethische of medische redenen (zoals bij vegetariërs of mensen met allergieën) vind ik wel iets heel anders dan apart frietjes maken omdat de kinderen anders niks eten. Ik vraag gasten altijd of er beperkingen zijn qua dieet, dingen die echt niet kunnen/wenselijk zijn. Ik maak ook wel mee dat mensen het heel lastig vinden om met mij/ons rekening te houden (vegetariers). We voeden ook vegetarisch op, maar buitenshuis mogen de kinderen zelf beslissen wat ze willen eten. Op bruiloften maar ook bij mijn eigen ouders stuit ik nog af en toe wel op onbegrip en onwil, terwijl vegetarisme toch heel normaal is. Dacht ik.
Nee vind dat niet nodig, omdat er al allerlei eten op tafel staat waarvan gegeten kan worden. Willen ze friet? dan gaan we maar thuis eten Mijn schoonzus doet dat ook altijd, maar vind t nergens op slaan.
ja als wij bbqen let ik ook niet of het gezond is, in mijn ogen is bbqen net zo ongezond als friet( wij doen er geen groentes bij etc, hoogstens wat salades en nemen vet vlees) 1 of 2x per jaar is dat ook niet erg.
Ja ach kinderen zeggen zoiets soms maar als je ze dan aan het spelen zijn, denken ze niet eens meer aan eten.... dat is mijn ervaring... als ze zoveel vriendjes te spelen hebben komt het eten op de 2e plaats.... maar ts schreef dat ze maandelijks zo samen eten, en dat zou ik inderdaad wel mee laten wegen en zou ik me niet zo geroepen voelen om dan elke keer friet te eten, en de motivatie van ts dat als er friet is dat kinderen dat eten en de rest niet, vind ik reeel en legitiem
nou ben ik wel benieuwd, 2 a 3 x per week de bbq aan.... hoe doe je dat dan, eet je dan maar een stukje vlees of zo en gril je wat groentes. als wij bbqen hebben we veel vlees, maar dat lijkt me 2 a 3 x per week echt niet zo gezond, net zomin als dat friet gezond is.....
ja maar kinderen hebben ideeeen over hoe iets hoort te zijn, en dat meten ze af aan hoe het thuis gaat, dat is normaal. en als ik op bbq kwam met alleen maar groenten, zou ik ook denken nou wat een stomme bbq( omdat ik een bbq aan vlees en vis koppel), ik zeg het dan niet en maak er maar het beste van, maar kinderen zeggen vaak wat ze denken..... alleen maar goed om zulke kinderen dan wel eens een andere ervaring op te laten doen.....Dat wel!