Grrr heb ik net geschreven wat ik wilde vragen, valt ons internet weg... Wat mijn vraag was, sommige schrijven er is genoeg keus dus er kan door iedereen gewoon met 'de pot' meegegeten worden. Maar ik wilde dus gewoon serieus vragen wat voor dingen jullie zoal maken met een bbq die dus wel bij een bbq horen ipv friet. Zodat ik er mss iets uit kan pikken en volgende keer mee kan nemen naar een bbq als we daarheen gaan zodat ik ook mee kan eten haha met de zelf meegebrachte pot .
Ja klopt..we hebben wel eens een bbq zoals jij om schrijft met veel vlees..maar vaak is het een beetje vlees...met veel groentenspiezen, vis en verschillende salades
De kinderen gaan ergens op bezoek en moeten zich dan ook aanpassen aan hoe het ergens anders gaat. Is goed voor hun ontwikkeling
Buiten vlees en vis dus neem ik aan; Fruit verschillende soorten brood aardappelsalade pastasalades gepofte aardappel gegrilde groenten/groentenspiezen (plakken courgette, zoete aardappel, paprika, ui, e.d.) Andere salades
Inderdaad, sorry ik was niet helemaal duidelijk gezien natuurlijk niet iedereen mijn andere post gelezen heeft. Heb je weleens dan klinkt je eigen vervolg vraag zo logisch maar dat is het natuurlijk niet voor een ander . Maar inderdaad ik lust geen vlees/vis/groenten/aardappel etc van de bbq, geen vleessalade, geen aardappelsalade, geen koude pastasalade. Dus bij een bbq kom ik idd niet verder dan 5 stukjes stokbrood met een sausje en idd wat fruit of ijs na. Maar geeft niet, ik houd mn oortjes/oogjes hier gespitst om eens te kijken of ik wat lekkers ertussen door zie komen . Wie weet komt er nog wat langs dat ik zeg jaaa dat lust ik (deze lastige eetster ). Wie niet waagt wie niet wint dacht ik.
Ja hoor ik doe dat wel, als ze bij mij komen bbq dan zijn dat mijn vrienden en vind ik het wel zo gastvrij om dat te doen. Kleine moeite. En bij ons is het wel gewoon om frietjes te bakken bij de bbq, ik vind het wel grappig om te lezen dat het bij de meeste niet zo is. Zal wel met cultuur te maken hebben, ik vind die pasta salade's en huzarensaladepotten op tafel eerder vreemd. Ook vind ik dat er wel erg negatief over de kinderen/opvoeding van die vrienden gepraat word, ik zou niet graag gast bij je willen zijn. Ik zou het zelf nooit vragen ondanks dat mijn kinderen ook moeilijke eters zijn, maar ik weet wel dat als ik het zou doen dat mijn vrienden zeker niet zo over ons zouden praten ook zei zijn heel gastvrij. Dat vergelijken altijd met hoe andere het gewoon zijn thuis in de opvoeding van de kinderen, niemand doet het hetzelfde en gelukkig niet. Het gaat maar om een paar frietjes bakken.
Ach ik vind stokbroodjes met satƩsaus/knoflooksaus/wiskeysaus ook erg lekker hoor, dus ze zullen mij echt nooit horen klagen op een bbq voor er hier nog gedacht word dat ik zit te mokken en te klagen op een bbq . Al heb ik ook weleens lekker een bakje macaroni meegenomen hoor, hun lekker eten en ik ook niets mis mee. Gewoon een salade van sla/uitjes/augurk etc word bij de mensen waar wij bbq-en nogal eens vergeten denk dat ik die gewoon iig eens mee neem, voor de rest vast ook een aangename aanvulling haha.
Maar eet jij doordeweeks ook nooit aardappel/vlees/vis? Ben wel benieuwd wat jij als avondeten eet dan?
Ik zou zeker wel patatjes bakken dan voor de kindjes van mij broer of wie dan ook. Zelf ben ik iemand van: Je eet maar wat de pot schaft of niet, maar ik ben zelf ook wel erg blij als mijn broer weer een mega pittige ovenschotel heeft gemaakt dat hij voor mijn dochtertje wat apart heeft gehouden zonder kruiden
Soms bbq we inderdaad met sauzen en vlees ed. maar meestal alleen wat vlees/vis erop en verder groente idd.Nou hebben wij een buitenkeuken en geen kolen bbq dus daar maak je makkelijk even een stukje vlees op en wat groente
Naast vlees hebben wij Stokbrood, rauwkost ( komkommer, tomaat, sla, ui, en gekookt ei), rundvlees en huzarensalade, sausjes en wat losse komkommer en tomaatjes die vooral de kindjes lekker vinden.
Kijk, ik zou dan dus geen pittige schotel maken Of meerdere gerechtjes waarvan de meeste mild. Uiteindelijk kan je ook wel rekening houden met kinderen zonder per se frietjes voor te zetten. Maar ja, wij eten dan ook echt nooit patat.
Ja hoor kleine moeite, als die kinderen dan lekker eten prima. Overigens bak ik zelf sowiezo patat als we met meerdere mensen bbqen en er zijn kids bij. Als we gewoon met ons gezin bbqen niet, dan doen ze het maar met stokbrood, fruit, stukje vlees en komkommer. Klagen ze nooit over.
Stel dat ze bbq echt niet zouden lusten of niet willen vanuit geloof of whatever vind ik het een ander verhaal probeer altijd rekening te houden met diƫten enzovoort Maar alleen omdat z e gewend zijn patat te krijgen vind ik behoorlijk verwend
hier zou ik er totaal geen moeite mee hebben, mits ik het in huis heb dat wel, winkel 6 km hier vandaan nl.en ga dan weer geen aardappels snijden, voorbakken en afbakken dat kost me teveel tijd. Maar anders ga ik met kids door het huis op strooptocht wat ze in plaats van frietjes zouden willen. Geen punt.
Nee hoor daar ga ik echt geen rekening mee houden. BBQ opzich moet al een feestje zijn. Zit genoeg bij wat mensen wel lusten. En ik vind het ook behoorlijk verwend. En persoonlijk vind ik patat bij een bbq echt niet kunnen