Je vindt dat JOUW kids moeten eten wat er is. Zoals je voorganger al zegt; jij hoeft de knderen van je vrienden niet op te voeden. Als die hun kids nou wat friet erbij willen, wat is het probleem dan??
Ja hoor, waarom niet. Ik voel me niet geroepen om m'n kont tegen de krib te gooien. Die kinderen zijn dat dus gewend, en weten niet anders blijkbaar. Of ik het daar nu mee eens ben of niet: heb geen zin in gezeur tijdens een feestje, en ik heb zo friet gebakken/gehaald.
Het probleem is dat het niet erbij is maar in plaats van...er word dus niets van jouw bbq eten gegeten of daar nu lekkere dingen bij zitten of niet maar er moet patat gegeten worden door die kinderen. Daar trek ik de grens net als meerdere hier denk ik. Als ik ergens ga eten en ze eten rijst met kip en groenten, iets waar mijn dochter ivm moeilijke mondmotoriek een gruwelijke hekel aan heeft. Wil ik ook wel eens vragen, heb je ook een boterham in huis voor haar? Maar is dat er niet dan heeft dochter pech! Dan eet ze maar droge rijst of groenten..... Ik zou niet durven te vragen van te voren of wat dan ook omdat mijn kinderen gewend zijn iets anders te eten dan wat wij eten of dat de gastvrouw dat ook even wil maken of halen! Wel zou ik vragen of ik het zelf mag halen......of mee nemen.... mijn extra wensen, dus ook mijn extra kosten.....
Precies dit als er een reden voor zou zijn dat ze geen vlees eten of iets en anders niets lusten zou ik in overleg met ouders iets regelen wat ze wel lusten. En als dat friet is heb ik daar geen moeite mee Maar niet puur omdat het gewoonte is vanuit thuis . Ze leren maar dat de gewoontes niet overal hetzelfde zijn. Uiteraard wordt met diëten of allergieën van iemand wel rekening gehouden
Niet alles gelezen verder, maar dit. Overigens hebben wij altijd wel wat aardappelblokjes en frikandelletjes erbij.
Als je meerdere vrienden uitnodigt kun je gewoon onmogelijk rekening houden met iedereen. Je kunt dan ook niet iedereen tevreden stellen.
Ach als die kinderen dat graag willen, kleine moeite en ik voel helemaal niet de behoefte andermans kinderen eetgewoonten aan te leren die bij ons misschien gewoon zijn
Hangt een beetje van de situatie af en hoe makkelijk het is om even erbij te doen. Ik ga niet zomaar iets maken wat mensen niet lusten maar ook niet iedereen af om te vragen wat ze op tafel willen hebben. Frietpan hier opzetten is een heel gedoe vanwege waar hij kan staan dus ik heb nee gezegd. Betekend niet dat ik het nooit zou doen.
Nee zou ik niet doen. Ik ben heel erg van eten wat. de pot schaft. Zeker bij een bbq is er genoeg wat kids prima kunnen mee eten.
Nee. Ik heb geleerd dat je moet eten wat de pot schaft, dus dat moet een ander bij mij ook. En daarbij, hoe meer mensen hoe meer wensen. Je kunt niet iedereen tevreden houden.
nee omdat; ik frietjes niet vind passen bij een bbq, die combi eten wij dus ook nooit en zou niet weten waarom het dan wel zou moeten kunnen. ik zou wel zorgen voor genoeg fruit en dingen waarvan ik weet dat ze ook eten.
Nee, als er voldoende "kindervriendelijk" eten is bij de BBQ zou ik niet apart iets gaan bakken voor de kinderen. Maar ik moet zeggen dat wij wel altijd iets aparts maken voor de kinderen. Ten eerste omdat mijn kinderen sowieso niet zo fan zijn van vlees en salade en ze dan dus alleen stokbroodjes met kruidenboter eten en ten tweede uit gemakzucht -> ik vind het wel lekker relaxed eten als ik de kinderen eerst poffertjes oid geef. Hebben zij hun buikje al rond en kan ik tenminste ook normaal en relatief rustig eten. Maar goed, als ik ergens zou komen waar wordt ge-BBQ'd en de kinderen kunnen daar gewoon van mee eten, dan vind ik dat geen enkel probleem. Ik ga echt niet van een ander verwachten dat ze speciaal iets aparts maken omdat mijn kinderen niet zo van BBQ houden.
Snap niet dat hier überhaupt moeilijk over gedaan wordt... Bak gewoon wat frietjes bij, kleine moeite lijkt me.
Ik zou het niet doen, omdat ik geen frituurpan heb. Ik zou wél extra frietjes voor iedereen op het laatste moment gaan halen. Maar dan niet alleen voor die 2 kindjes speciaal. Dus voor iedereen die aanwezig is.