houd jij hier rekening mee? (eters)

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

bak je dan speciaal friet?

1. ja, omdat:

2. nee, omdat:

3. anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Frietjes horen bij zulke gelegenheden. Bijna alle kinderen vinden ze lekker dus hier zouden ze op voorhand al geserveerd worden, of in ieder geval had ik vooraf gevraagd aan de ouders of ze met de pot mee-eten of niet.
    Ik ga overigens niet voor elke liefhebber een ander gerecht maken. Of 15 soorten (fris)drank halen. Als je thuis liever fanta drinkt, maar cola ook lust dan drink je maar cola als wij geen fanta hebben.

2. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik zou het ook niet doen, maar heb hier ook geen frituurpan.

Ook al is het misschien een kleine moeite, wat nou als de ene zegt ik wil nasi erbij, de ander zegt ik wil spaghetti erbij, de ander wil patat, de ander wil mie. Dan blijf je continue maar bezig met ieders wensen.

Of het moet idd een hele echte reden hebben of in dit geval als het één ding is en je denkt; ach heb geen zin in gezeur..
    Maar ik denk dat ik het af zou laten hangen van degene wie het vraagt :D Als het iemand is waarvan het me niet boeit of ik er gezeur mee heb, dan doe ik het denk ik minder snel dan iemand waarmee ik geen gezeur wil hebben. Of als het iemand is die vaak profiteert van anderen, doe ik het ook minder snel dan iemand die zich zelf vaak ook altijd op offert voor andere ;)

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    neuj, gewoon frikandel/kipnugget stokjes maken voor op de bbq, dat soort dingen wel, maar ga geen frietpan (heb ik niet) aan zetten

4. Onje

Onje Niet meer actief

Nee ze eten toch vlees ook? En ik durf bijna aan te nemen dat je vast ook een stukkie stokbrood en/of salade hebt.
    Eten wat de pot schaft of je nou 1 of 100 bent. Ervan uitgaande dat er geen allergieën ed een rol spelen.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Maar waarom dan geen bbq als je thuis gewend bent friet te eten..net als jouw eigen vb van cola/fanta? En frietjes horen hier niet bij dit soort gelegenheden...dus dat is ieders gewoonte.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Kleine moeite toch om daar rekening mee te houden.
    Mijns inziens is rekening houden met je gasten een onderdeel van gastvrijheid.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113

Tja jammer voor hun dan maar ze zijn niet thuis ;)

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Als ze gewoon met de bbq mee eten en dat gewoon lusten zou ik er niet speciaal patat voor bakken, mochten er nu kinderen of volwassenen komen die dat niet lusten of mogen/willen hebben bak ik met plezier patat er bij.
    Ik heb zelf een erg moeilijk etend jongetje en erger mij er vreselijk aan dat mijn schoonfamilie daar geen rekening mee houd, met kerst 2 jaar terug belde sz op van ik wil pizza doen voor de kinderen die ze zelf versieren, ik duidelijk gezegd dat Quinten dat niet lust en absoluut geen pizza eet en of er wat anders was, ooh nee dan wist ze dat, kom ja daar met de kerst wat denk je de kinderen eten pizza en als die klaar zijn met eten eten wij :x. Wat was ik kwaad,punt 1 kun je samen eten punt 2 gaf ik duidelijk aan dat hij dat echt niet lust, krijg je gewoon terug ja mara mijn kinderen vinden dat erg lekker dus had hij pech. Gelukkig hadden wij wek gebakken aardappels en vlees dus stoel bij ana tafel gezet en hem met ons mee laten eten ;), afgelopen jaar was er spontaan voor de kids hetzelfde als voor ons :)

9. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ja hoor. Kleine moeite om voor mn gasten wat frietjes te bakken.

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja hoor, zou ik wel doen. Kleine moeite

11. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Bij een bbq is genoeg te eten. En ik heb geen friteuse ;)

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik wil dat al mijn gasten plezier hebben dus ik zou die frietjes wel doen. Ook geen zin in gezeur van: ik wil dit niet, ik lust dit niet en dat ze vervolgens alle stokbrood opeten.
    Waar ik niet aan begin is dat de een kipnuggets erbij wil, de ander een frikandel en weer een ander een kroket.

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Eens

14. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Nope, hier eet iedereen wat de pot schaft. Dat doen mijn kinderen ook, dus voor mijn gevoel is het dan raar om het voor een "ander' kind wel te doen.

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ja hoor, waarom niet. Wij willen graag dat iedereen geniet en als ik dat kan doen door wat frietjes te bakken..absoluut! Als ik hier een verjaardag/bbq/etentje heb, heb ik altijd een zeer uitgebreide keuze aan eten/drinken/hapjes in huis. Voor ieder wat wils!

16. Als ik een verjaardag heb haal ik altijd bier in huis terwijl we dat zelf niet drinken. Ook haal ik chips in huis wat we zelf niet eten.... Dus ik zie niet zo goed waarom dat dan voor kinderen opeens anders zou zijn. Ik zou het dus wel halen

17. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik zou het wel doen, blijkbaar zijn er meerdere kinderen aanwezig bij deze bbq en frietjes gaan er altijd wel in.

Dit is zeggen, wij zijn niet gewend shaslicks te maken bij een bbq, andere eten het wel maar wij maken het niet omdat (de volwassen) vast wel iets anders kunnen eten, ze moeten leren dat ze ergens anders niet alles krijgen wat ze willen.

Dit is een BBQ, gezellig, meerdere kinderen, frietjes gaan er bij alle kids wel in (uitzonderingen daargelaten) en waarom niet??? omdat ze moeten leren??? wat moeten psies leren? het gaan om frietjes niet om iets belangrijks;)

18. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ja hoor, geen probleem :) ik vind het alleen wel een beetje raar, frietjes bij de bbq :p

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    548
    113
    mijn kinderen houden ook niet van bbq maar pas hadden wij een feest met bbq nou dan eten ze dr buik wel een keer vol van stokbrood, chipjes en zoute stokjes. ze hebben nergens om gevraagd of gezeurd. we hebben 2x gevraagd of ze iets wilden. 2x nee nou dan pech hoor... ze hebben er niet minder om geslapen en de volgende dag eten ze wel weer wat meer.

20. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Misschien ben ik "lastige" kinderen gewend, maar hier hebben zelfs frikandellen op de gourmet gelegen want ze lustten geen ander vlees. Dus ik ben meer of meer gewend dat frietjes bij kinderen horen.
    Ik ben altijd voorstander geweest van eten wat de pot schaft en dat zal ik voor mijn kind ook aanhouden. Maar als hij echt niks zou lusten haal ik het zelf wel bij de snackbar. Maar ik ga anderen niet op extra kosten jagen door mijn favoriete drankje te eisen als ik ook iets anders lust. Dat verwacht ik dus ook niet van mijn gasten. Maar zoals ik al zeg, friet koppel ik onlosmakelijk aan kinderen:)

Deel Deze Pagina