houd jij hier rekening mee? (eters)

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

bak je dan speciaal friet?

1. ja, omdat:

2. nee, omdat:

3. anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Je hebt ook zoiets als ovenfriet...

Maar buiten dat.
    Als het van te voren gevraagd wordt door de betreffende ouders of we er rekening mee kunnen/willen houden dan vind ik t geen probleem.
    Als ik t alleen een keer "in de wandelgangen" gehoord heb dan nee, dan niet. Tenzij we zin hebben om ook patat te serveren naast vlees, salade en stokbrood ;)
    Want patat bij de bbq is ook best lekker ;)

Nouja goed lang verhaal kort, op verzoek ja. Anders waarschijnlijk niet.
    Kan het terplekke nog gedaan worden? Als we het in huis hebben wel, geen probleem.

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

#102 pnirmal, 30 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2014
    Tuc. Niet speciaal om jou hoor maar ik weet je bent vrij stikt wat betreft je kindjes ( prima geen slechte eigenschap)

Soms doe je mij aan mijn oude buurvrouw denken, en dan komt bij mij een bq naar boven toen ik 16 was. Op vakantie samen met de oude buren.
    Kinderen hadden al een bordje leeg gegeten en namen nog wat te eten en hoefde toch niet meer. Ik met mijn volle puberhormonen ( niet dat het ooit over is gegaan.) ze dwong de kinderen om als nog verder te eten. dat heeft ze geweten de kinderen hebben hun bord niet meer hoeven op eten omdat ik de buurvrouw zo wat aanvloog of ze wel niet helemaal lekker in haar boven pan was. Kinderen nog verder hun bord op te eten boven de 10 jaren waren ze en ik kon er niet meer tegen dat dwingen en heb haar uit gemaakt wat alles vies en lelijk was( ja echt hele erge dingen) mijn moeder een emmer water over mijn hoofd een ding heb ik mij toen die dag voor genomen en dat hou ik in ere ik zal nooit te nimmer mijn kinderen dwingen hun bord leeg te eten of iets te eten wat ze niet lekker vinden en ik sta nu 24 jaar na dit gebeuren nog steeds daar achter.

( ja ik was echt hel op dat moment) daarna hebben de kinderen nooit meer iets hoeven eten wat ze niet meer wilden mijn uitbarsting had effect en echt als ik er aan denk begint mijn bloed weer te koken.

( en toch mag ik mij niet met een opvoeding van een ander bemoeien maar dit topic bracht mij terug aan deze herinnering) zie die meiden nog wel eens ja onze ma was streng te streng ik haat dat vind het nog verschrikkelijk) blijkt wel uit mijn verhaal.

( niet persoonlijk naar jou bedoeld echt niet)

Volgende week woord ik 40 en nu zou ik dat niet meer zo aanpakken. Wilde ik nog even kwijt al doende leert men:):)

3. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

nee bij ons hoort geen friet bij de bbq.

4. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Als ik als ouder zijnde zie dat er genoeg te eten is wat mijn jongens gewoon lusten dan ga ik ook niet speciaal voor hun vragen of de gastvrouw frietjes voor ze wil bakken.
    Ze hebben ook te leren dat het niet overal een Preston Palace is.

5. tuc

tuc Niet meer actief

ik begrijp niet zo goed waarom het verhaal van die buurvrouw je aan mij doet denken?? Ik dwing mijn kinderen niet om iets te eten hoor...mijn zoon moet ik zijn bord afpakken anders blijft hij eten.

en mijn oudste eet echt wel eens friet hoor. Niet dat ze zoiets nooit krijgt maar niet zoals bij deze mensen, bij elkr gelegenheid maar friet bakken om zeurende kinderen te voorkomen. Maar friet ja hoor dat lusten wij hier ook graag.

6. misa

misa Niet meer actief

Nee, in principe niet. Eten wat de pot schaft! ;)

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik snap wat je bedoeld denk het verhaal over een bq het bij mij naar boven bracht wij staan vaak anders in de opvoeding ik ben wat te makkelijk denk ik wel eens en bij jou proef ik wel eens wat strengheid. En dat hoeft niet te betekenen dat dat zo is je hebt gewoon jou principes.

Jou vraag bracht mij terug naar de bq van de buurvrouw en in wezen heeft dat niks met jou te maken maar alles met wat ik zelf wel eens mee gemaakt hebt. En wat ik ook schreef trots ben ik niet op wat er toen gebeurde het kwam in eens om hoog bij mij en heb het dus verteld.

Soms zou ik wat strikter willen zijn maar dat past niet bij mij. En wat ik van je lees vind ik het wel goed van je dat jij je aan je principes houd en daar van kan ik nog wat leren. Ook al is mijn oudste dubbel zo oud als jou oudste snapje;) Het is ook denk een kritiek punt naar mijn zelf toe dat ik wel principes hebt maar mij minder daar achter geschaard heb. Omdat het niet bij mij past.

8. Ja, natuurlijk. Als de rest nu stamppot andijvie ging eten, dan niet, maar BBQ-en doe je (in mijn ogen) voor de gezelligheid, niet omdat het zo lekker gezond is. Wat maken die paar patatjes dan uit? Het lijkt mij niet zo'n probleem om 5 minuutjes te wachten tot ze klaar zijn, ze uit de pan te halen, in een schaal te doen en neer te zetten. Hier is gourmetten zonder pannenkoekjes ook niet compleet, hoort er gewoon bij. Als je er met een piepklein beetje moeite voor kunt zorgen dat het nóg leuker wordt, waarom zou je dat dan niet doen? :)

9. tuc

tuc Niet meer actief

ow oke..ik snap het

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik zou er rekening mee houden, dat is een kleine moeite.

11. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Omdat ik het een kleine moeite vind en ik het ook fijn vind als moslima dat er rekening met mij word gehouden als ik bij niet moslims eet.

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Had al nee gestemd omdat ik er zo'n gevoel al bij had, en dat wordt hierdoor bevestigd.

Onze zoon houdt niet van bbq. Momenteel is hij niet zo van het vlees en salade kunnen hem nog niet bekoren. Ik zorg er altijd voor dat hij de dagen rondom de bbq dan gewoon thuis iets eet wat hij wel lekker vindt en ook gezond is.

Als het uit overtuiging of ivm allergie zou zijn, is het wat anders..

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Met diëten en allergieën houd ik graag rekening.

Met iets wat verwacht word omdat het thuis altijd zo gaat, houd ik geen rekening.

14. KimK

KimK Niet meer actief

Maar dan nog: nee. Ik eet geen friet, heb het nooit in huis dus nee geen friet. Vind het ook niet bij een bbq passen. Als IK een bbq organiseer dan organiseer ik hem, met mijn ideeen voor bbq. En dat is dan een lekkere pastasalade, gebakken aardappeltjes (van bbq), stokbrood, huzaren- en aardappelsalade, fruitsalade, hamburgerbroodjes etc etc. Maar friet niet :)

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

ik wil mee bq krjg gewoon trek in een bq friet kan mij gestolen worden stokbrood met kruidenboter knoflook jammieee.

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het persoonlijk anders om rekening te houden met een dieetwens (bepaalde producten niet eten) omwille van geloofsovertuiging/overgevoeligheid/niet lusten/wat voor reden dan ook, dan dat er genoeg keuze is (en er dus wel iets bij zit dat ze lusten/kunnen eten) maar dat er frietjes zouden moeten komen (speciaal voor hen, die er anders niet zouden zijn) omdat ze gewend zijn altijd friet te krijgen als er gegourmet/gebbqd/pizza gegeten wordt. Het hoeft bij een ander toch niet net zo te gaan als thuis?

Als er gevraagd wordt ergens rekening mee te houden dan doe ik dat overigens met alle liefde, ik wil dat er voor iedereen iets is dat diegene kan eten.

17. KimK

KimK Niet meer actief

Ik ben zelf een vegetarier, dus vega is hier altijd. Als ik moslima's op bezoek krijg kunnen zij dus altijd voor iets vega's of halal kiezen. Dieet en allergie vind ik iets anders als persé friet omdat ze dat gewend zijn. Jammer dan, je bent ergens anders, pas je maar aan er is genoeg keuze......

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Nee, we gooien wel wat frikadellen op de bbq dan

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga echt geen frietjes bakken omdat 'ze dat altijd doen bij de bbq'. Prima als zij dat altijd doen, wij doen dat hier niet :D. Wij eten stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter erbij en salade. En bijna elk kind lust wel brood.

Ik hou wel rekening met dieetwensen. Heb familie die veganistisch zijn, coeliakie hebben, overgevoelig zijn voor bepaalde bestanddelen.

20. Koon

Koon Niet meer actief

Nee, wij hebben geen frituurpan en op en neer naar de friettent gaat me een beetje te ver.

Edit: de oven heb ik nodig voor stokbrood én is ook nog eens niet in staat friet lekker krokant te krijgen. Dus die ovenfriet van mij wil niemand.

Nog een edit: ik zou het helemaal niet doen. Al had ik een frietpan. Allergieën/geloof vind ik iets heel anders en geen vergelijking.

Deel Deze Pagina