houd jij hier rekening mee? (eters)

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

bak je dan speciaal friet?

1. ja, omdat:

2. nee, omdat:

3. anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Zou het niet andersom zijn en dat de ouders dit bij jou moeten aankaarten?

Heb je al besloten wat je gaat doen ts?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ja dat had ik van te voren al besloten en toen kwam mijn man met een opmerking waarvan ik dacht: o ja zo kun je het ook zien. En was heel benieuwd hoe anderen dit doen. Maar erg verdeeld zie ik wel.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Dit dus. En helaas, ook zorgen dat er iets is wat ze allemaal lusten ben ik mee gestopt.
    Wij hebben vrienden met 2 kinderen die alleen patat, diepvries hamburgers en brood lusten. Iedere keer als wij afspraken om te eten (altijd bij ons omdat ik koken nu eenmaal leuk vind) resulteerde dit erin dat mijn kinderen dus ook aan de patat gingen. ( want tja, die eten alles maar als er patat is.....) Daar ben ik dus mee gestopt. Vind het aan de ouders de kindjes bij te brengen dat je eet wat je voorgeschoteld krijgt. Ik ben echt wel gastvrij en probeer echt rekening te houden met andere maar deze kinderen lusten gewoon letterlijk niets! (eten thuis ook alleen maar patat, brood en droge pasta) Als wij bbqén heb ik vele soorten vlees, broodjes met diverse boters en kazen, pastasalade, gewone salade, komkommers, tomaatjes, paprika's. Sorry maar dat vind ik echt meer dan genoeg variatie. In geval van TS denk ik ook, dan leer je maar van gewoontes af te stappen. Het hoeft niet overal zo als thuis te zijn

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik had hier laatst ook twee kinderen te eten.. Ik had pasta met zelfgemaakte saus maar ze lustte dus geen champignons, ui, courgette, geen tomaat en geen 'groene sliertjes' (peterselie). Thuis kregen ze van hun moeder altijd tomatensaus met gehakt. Ja dat had ik dus niet. Heb ze eerst gewoon een bord kale pasta gegeven. Toen ze mijn kinderen de saus wel zagen eten wilden ze het toch wel proberen en hebben een heel bord leeggegeten. Moeder kon het later niet geloven. _

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

6. tuc

tuc Niet meer actief

Dit speelt bij mij oa ook mee. Natuurlijk wil mijn oudste friet als dat er is..terwijl zij net zo goed van alle salades eet. Ik ben juist blij dat ze dat zo goed eet en vind het echt niet leuk als ze door andere kinderen aan de friet gaat.

Het is niet de hoofdreden maar speelt wel mee

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ligt eraan.. bij een bbq zou ik het bijv. niet doen, dan eten ze maar gewoon vlees met stokbrood ofzo.. maar zoals zondag hadden we broodjes hamburger/frikandel/kroket, toen heb ik voor de kinderen wel frietjes gebakken... dan sta ik toch al aan de frituurpan!

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Precies, wij hebben in deze tijden (en nu helemaal met het voetbal) bijna iedere week wel ergens een bbq. Ik moet er niet aan denken dat er dan overal patat geserveerd word en mijn kids dus iedere week patat eten :$

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije

10. tuc

tuc Niet meer actief

11. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nee, ik ga daar echt geen rekening mee houden.

Eerlijk gezegd snap ik ook niet zo goed dat er hier gezegd wordt dat het met gastvrijheid te maken heeft... Als Pietje dus komt en die wil graag gebakken stierenballen van de bbq eten, dan ben ik dus ongastvrij als ik dat niet maak? Beetje vreemd.

Met allergieën/geloof rekening houden vind ik iets heel anders dan rekening houden met 'lust ik niet'..

12. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik zou dan eerder vragen aan de ouders of de kinderen dan geen mini hamburgertjes of frikandelletjes van de bbq willen.
    Mochten de ouders liever frietjes voor de kinderen willen, dan zou ik wel zorgen voor frietjes.. al zou ik mijn zoontje niet zo opvoeden..;)

13. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dit ook wel idd. Ik weet van 2 anderen kinderen dat ze dol zijn op pannenkoeken...als ik voor de een friet bak moet ik voor de anderen wel pannenkoeken bakken.

14. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Ik zou het niet doen, je eet wat de pot schaft of je eet niet ;)

15. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Maar even voor de mensen die het niet doen.
    Is het je waard om dan met een jengelig kind aan tafel te zitten?
    Ik snap dat het pedagogisch niet verantwoord is om kinderen altijd maar hun zin te geven, maar niet elke ouder grijpt in als hun kinderen jengelen.
    Daar ga ik mij dan de hele maaltijd aan ergeren en bbq-en is toch bedoeld als een extra gezellige maaltijd.

16. paula1984

paula1984 Niet meer actief

17. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik ben zelf niet gevoelig voor jengelende kinderen...en als je toegeeft zal het jengelen ook nooit overgaan.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Eten ze vaak bij jou?

19. tuc

tuc Niet meer actief

Bij mij?

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja :D

Deel Deze Pagina