Een van mijn katten komt buiten, maar de buren kennen hem en weten dat ze overlast altijd kunnen melden en wij daar dan ook iets aan doen. En elletjjo heeft gelijk, niet elke kat is binnen te houden.
Niet alle reacties gelezen. Ik heb op ja gestemd maar dat wil ik wel even nuanceren. Mijn katten blijven binnen maar niet omdat ik anderen niet tot last wil zijn. Dat is wat mij betreft een fijn voordeel. De reden dat ze bij mij binnen blijven is dat ik dat veiliger vind, er liggen mij iets te veel poezen langs de weg. Of worden vermist. Of mishandeld. Er is laatst bij mij in de buurt een kat aan zijn staart rondgeslingerd en als ik dat hoor word ik daar echt onpasselijk van. Nee hoor, mijn kitty's blijven mooi binnen!
Lastig... ik heb katten... en ik probeer ze zo veel mogelijk binnen te houden. Maar als ik het raam net iets te ver open heb staan (lees 12 cm ofzo) dan kan een kat zich er al door wurmen. Raampje van de douche krijgen ze open! Als de voordeur open is voor bezoek, postboden o.i.d. zijn ze sneller dan het licht. Ik doe me best en ren er vaak achteraan... maar soms lukt het gewoon echt niet.
Mijn katten blijven binnen, mogen wel in de tuin. Ze zijn nooit verder geweest dan de tuin en ik vind het ook niet nodig.
Bedankt voor alle leuke reacties had ik niet verwacht fijn dat er 'normaal' wordt gereageerd. Zo kan ik misschien ook wat meer begrip opbrengen . Heb trouwens gevraagd of er een ja toegevoegd kan worden aan de poll
ik heb 4 katten en komen alleen buiten. Ik heb wel een kattenbak die ze gebruiken. Maar ik kan uiteraard niet helemaal voorkomen dat ze wellicht weleens ergens anders poepen of plassen. Mijn 2 buren hebben beide een hond dus daar komen ze niet in de tuin (en beide alleen stenen in de tuin dus valt weinig te graven) en wat ze voor de rest doen, tja het is nu eenmaal geen hond waarmee je aan een lijn loopt. Ik heb toevallig overburen die hun 2 katten binnen houden en die zie ik vaak zielig kijken voor het raam, jaloers naar mijn katten kijken en dat vind ik toch niks.
Wij houden onze katten binnen als wij zelf ook binnen zijn. Ze mogen naar buiten 'onder begeleiding'. Zodra ze voor het huis gaan lopen worden ze terug gehaald. Ik wil niet dat ze bij de buren in de tuin gaan rondlopen. Onze tuin is helaas een soort van hoofdweg voor andere katten, want we hebben dagelijks 6 verschillende katten (niet overdreven) in de tuin. Een aantal komen zelfs achter het huis gelopen.
Ik houd mijn katten wel binnen maar dat heeft te maken met hun eigen veiligheid. Tuurlijk zou ik me lullig voelen als mijn katten hun behoefte doen bij iemand anders in de tuin. Maar ja er is niet zo veel aan te doen.
Hier gaan de katten gewoon naar buiten. 1 kat MOET naar buiten anders piest hij het hele huis onder. Ik heb eigenlijk een beetje lak aan mijn buren, van mij mogen ze hun hele tuin onderschijten......zolang zij hun hondenstront voor onze schuttingdeur niet opruimen (waardoor ik/vriend/zoon/wandelwagen/fiets/motor onder de stront zitten), laat ik mijn katten vrij rond lopen en hoop ik dat de tuin van mijn buren ondergekakt wordt....Zo dat lucht op!
Onze kat is geregeld buiten, kan hij zelf regelen met zijn katteluikje. Hij zal ook ongetwijfeld zijn behoeftes buiten doen, maar ik kan even heel lullig gezegd daar niks aan doen. Als ik die kat binnen hou sloopt hij alles. Bij ons in de straat wonen echt enorm veel katten, rond de 12 ofzo en ik zie ze allemaal buiten overdag. Een hond hebben we ook, en haar poep ruimen we altijd op.
wij hebben een ren gebouwd voor onze katten. Daar aan vast zit het tuinhuisje, wat geheel tot hun beschikking staat. Als wij er niet zijn, zitten ze in de ren, anders slopen ze alles binnen. Als we er zijn mogen ze naar binnen. Zo hebben ze toch een binnen/ buiten en zijn ze anderen niet tot last. Dit werkt prima.
hier geen kat, maar erger me wel aan alle stront die IK altijd op kon ruimen... En nee klagen bij de persoon van de kat deed ik niet, de kat vertelde me namelijk niet wie zn baasje was... helaas... Gelukkig hebben wij straks een dakterras daar komen ze niet (hoop ik) en niet lullig bedoeld hoor, ik vind katten best lief en ik snap dat ze bewegingsruimte nodig hebben... maar dat hebben mijn honden ook en die mogen verdories ook nergens is lekker rennen!
Wij hebben 1 kat die veel buiten is en zijn behoefte daar ook doet. Andere katten van buren poepen ook in mijn tuin,in de zomer ga je bijna over je nek. Ik snap je frustratie dus zeker! Maar er ligt hier overigens ook overal hondenpoep op de stoep. En wat dacht je van vogelpoep op je autoruit? Die vieze spinnen met hun webben nu? Vliegen in je huis in de zomer,muggen die je snachts lekprikken,ik ben allergisch voor wespen dus augustus en september zijn "gevaarlijke"maanden voor mij,duiven die `s ochtends 600 keer "roekoe"roepen!! Eigenlijk zijn alle dieren gewoon irritant
Onze poezen blijven bewust binnen. Ze komen elke dag buiten, maar dan wel in onze tuin. Het zijn onze dieren en ik wil niet dat ze anderen tot last zijn door bijv hun tuin als kattenbak te gebruiken. En ik wil ook niet dat ze de kans lopen overreden te worden of dat iemand ze in huis neemt. Het zal niet de eerste brits korthaar zijn die zo verdwijnt.
Hier 3 katten die ik bewust binnen houdt! Het zijn mijn beesten, ik heb voor ze gekozen dus ik doe ze niet naar buiten. En ik ben veelste bang dat ze iets overkomt..
Ik laat ze lekker naar buiten al komen ze er niet heel vaak. Mijn tuin is meer dan groot genoeg voor ze om in te spelen en verder komen ze dan ook niet. 2500m2. Ik zie zelden een kat van een paar huizen verderop die even komen buurten. Vroeger was ik zelf ook geen kattenliefhebber, helemaal niet in mijn kleine randstad achtertuin van nog geen 40m2, die compleet onder de kattenpoep zat. Ik denk dat je woonomgeving er een hoop invloed op heeft ook. Mijn vriend wilde graag katten en in buitengebied in een oud huis is het ook best praktisch. Moet zeggen dat ik ze na een jaar ook best lief ben gaan vinden! Al moet ik nog steeds wennen aan kattenhaar... Helaas ben ik er vandaag net 1 kwijt geraakt aan een hufter die hem hier voor de deur doodreed (overschreed meer dan 2,5 x de maximum snelheid)
Onze kat komt in de tuin van de buren en ja die doet zijn behoefte daar ook wel eens, ze heeft wel eens gezegt als ik het zie dan stuur ik hem weg Regelmatig vraag ik of ze het lastig vindt dat hij er regelmatig omspookt, maar dat wuift ze weg, ze vindt het niet erg. Ik heb dus mazzel
Onze kat is een echte binnenkat. Ze durft niet naar buiten, dus dat komt goed uit gezien we op een flat wonen.
onze katten zitten met meerdere redenen binnen, en worden hier erg verwend en hebben een echt speelparadijs!!! ze zitten binnen omdat: ik niet wil dat onze katten overlast geven, hier in de buurt katten ontvoert worden, hier katten vergiftigd worden katten met opzet dood gereden worden en ik het veel te gezellig vind in huis