Houd jij je kat/poes bewust binnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door FEE88, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Houd jij je kat/poes bewust binnen?

1. Ja, ik heb voor 'n huisdier gekozen anderen hoeven daar geen last van te hebben

2. Nee, een kat hoort buiten te zijn

3. Nee, maar mijn kat poept wel gewoon binnen

4. Ja, andere reden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    in Friesland????

:D:D:D

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Onze kat blijft binnen omdat we op een flat wonen!

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ze komen alleen buiten als het mooi weer is
    maar ze komen eigenlijk nooit verder als mijn tuin of voor stukje
    ze lopen niet in anders mans tuin en doen zeer zeker niet hun behoefte daar
    ze komen nog iedere keer naar binnen gesjeest en gaan gelijk in de bak zitten en daarna gaan ze weer naar buiten
    en heb mijn diertjes altijd binnen voor ik ga slapen
    ze zijn nu al binnen vanaf half negen

4. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Mijn 3 katten mogen gewoon naar buiten overdag. Voor het donker haal ik ze binnen. Alleen de kater zwerft de buurt en polder rond. De 2 poezen houden het bij onze tuin en de tuin van 1 buur en die buur heeft ook een kat. Poepen doen ze meestal alledrie keurig op de bak. Er zal vast wel eens iemand last van de ene kat hebben, maar goed zo kan je zoveel dingen opnoemen waar je last van hebt. De hondenpoep pal voor mn huis op de stoep, de kinderen van de hoek die nog steeds op die rottige vuvuzela's toeteren, de buren die niet kunnen parkeren waardoor ik er vaak niet meer tussen kan en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

5. Onje

Onje Niet meer actief

Wij houden ze binnen. Ik ben doodsbang dat ze worden doodgereden, of gestolen. Er hangen hier namelijk al briefjes op de lantaarnpalen dat je je katten in de gaten moeten houden omdat ze vaak worden gestolen voor een of ander doeleinden. Voor 1 van de 2 is kort geleden al 400 honderd euro geboden dus die zou ik zeker kwijt zijn! Bah moet er niet aan denken, zijn echt m'n kindjes!!

6. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ouders de katten altijd gewoon los lieten lopen en ik dat heel normaal vond, tot mijn vriend me er op wees hoeveel last anderen daarvan kunnen hebben.

Naast de poep in de tuinen, vinden veel katten het heerlijk om op de moterkap van een auto te liggen. Bij onze auto heeft dat al eens schade veroorzaakt.

Tegenwoordig ben ik dus van mening dat een kat niet vrij rond moet lopen.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hebben optie 1. wij hebben voor katten gekozen niet de rest van de wijk. ze blijven bij ons binnen en in de tuin waar een ringleiding met stroom omzit.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik vind het altijd zo grappig dat mensen die hun katten in andersmans tuin laten schijten zeggen: ja maar.....
    vogels, spinnen, enz schijten ook in je tuin.

euh vogels en spinnen zijn van niemand. das de natuur ( blijft vervelend dat dan wel) maar jou kat is van JOU! en daar ben jij verantwoordelijk voor. ik vind het gewoon aso als je je kat gewoon "bewust"bij een ander in de tuin laat schijten. tis vies en ook nog es gevaarlijk kattenstront voor sommige mensen.
    hoe zouden jullie het vinden als ik trouwens bij jullie in de tuin kwam schijten?

9. saskia33

saskia33 Niet meer actief

#49 saskia33, 28 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2011
    Onze twee katten zitten binnen omdat ik voornamelijk bang ben dat er wat met ze gebeurt. Maar ik irriteer me wel aan de poep van de katten van de buren en de rest van de buurt die ik continu uit onze tuin sta te scheppen.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

weet je wat een megavoordeel is van een ringleiding. niet dat je katten er niet uit kunnen ( handig natuurlijk) maar dat hij nog beter beschermd tegen katten die erin willen. nooit kattestront in mijn tuin dus.

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik heb zelf 2 katers. De mijne lopen beide buiten. Ze poepen wel thuis. Nu zul je denken hoe weet je dat??? Nou omdat de hele bak vol ligt en.....het in mijn eigen tuin ligt. Waar ik me ook groen en geel aan erger!! Ik kan me helemaal voorstellen dat mensen er van balen als er in hun tuin gepoept wordt.
    Ik heb mijn katten naar buiten laten gaan toen we hier een poosje woonden. Ik kon ze gewoonweg niet meer binnen houden. Een van de twee komt niet verder dan mijn tuin en het straatje om ons huis heen de ander zit meestal in het struikgewas aan het kanaal wat een stukje naast ons ligt.

12. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    ik heb geen katten, maar onze beide buren wel en ik vind dat dus echt wel irritant. Ze schijten allemaal (4 katten) bij ons in de tuin en ik kan echt de zandbak geen nacht vergeten dicht te doen. Heb er wel eens wat van gezegd, maar word een beetje weggewuifd. Wij wonen in een wijk waar iedereen echt super grote tuinen heeft (rond 1200m2) dus ik vind echt dat je met zo'n tuin je katten best in je eigen tuin kan houden. Laat ze lekker daar de bende onder schijten..

13. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

mijn katten mogen lekker hun gang gaan. Maar meestal poepen ze gewoon bij ons in de tuin. Ik vind dat katten buiten moeten zijn.

14. amarilys

amarilys Niet meer actief

Mijn kat komt gewoon buiten,binnen houden vindt ik zielig het zijn toch roofdieren,en nuttig ze vangen muizen.

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier 1 witte kater, gecastreerd overigens... Maar ik hou hem ook binnen omdat ik vooral niet wil dat hij wegloopt want hij is nog maar klein 4 mnd ofzo.
    In onze buurt wemelt het van de katten en ze piessen ook regelamtig in mijn tuin!!

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hebben katten, daar hoeven anderen geen last van te hebben en ze vinden het prima zo omdat ze niet beter weten.

17. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik heb 1 kat die naar buiten gaat....
    als hij zijn behoefte doet dan is dat in de gemeente tuin en niet bij mensen in de tuin.... (of hij gebruikt zijn kattenbak)
    hij is heel erg bang en komt bij niemand anders binnen...

onze buren hebben 4 katten waarvan er 3 buiten de tuin komen... ook deze katjes poepen in de gemeente tuin.....
    alle 3 de buur-katjes komen bij ons in de tuin of op de drempel maar verder niet....

zoals al genoemd was: hebben ze last van mijn kat dan gooien ze maar een emmer water over hem heen....

honden: wij hebben een hond en die hebben wij geleerd waar ze mag poepen.... (op een door de gemeente aangewezen strook)..
    helaas zijn er toch nog kids die daar in de bosjes spelen maar ik kan er niks aan doen want ik mag mijn hond niet ergens anders laten poepen... stel dat ze toch ergens anders poept dan hebben wij daar een speciaal poep-opruim-zakje voor....

helaas is het ook zo dat er toch mensen zijn die 2 straten verder op wonen en hun hond op het speel-grasveld laten poepen en niet opruimen.... we hebben al meerdere keren aangegeven dat daar veel kinderen spelen en dat ze het moeten opruimen maar daar geven ze geen gehoor aan...

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Onze kat blijft binnen of in de achtertuin, verder niet.
    Voornaamste reden is dat ik niet het risico wil lopen dat hij platgereden of vergiftigd wordt, daarnaast vind ik het niet nodig dat hij in de tuin van een ander zit te kakken. Dat motorkapslapen vind ik lief, maar vervelend want ze kunnen je auto beschadigen.

19. Zouwoas

Zouwoas Niet meer actief

Ja en nee, wil de kat graag buiten laten lopen, maar ben bang dat ie het huis niet meer terug vind of dat ie onder een auto komt.
    Dus heb hem nog steeds binnen.

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Waarom zeggen mensen dat ze hun kat niet binnen kunnen houden? Dat snap ik echt niet!

Wij hebben ooit een kat gevangen (op een diervriendelijke manier en zelfs eten gegeven) die al een aantal weken bij ons op het autobedrijf op de auto's lag en er een aantal had beschadigd (ja was van de kat want we hebben camera's hangen), hij had een bandje aan met telefoonnummer. Gebeld en die meneer kwam het beestje halen en zegt doodleuk ja binnen maakt ze te veel rommel en een kat is een buitendier! :$

Volgens mij is het toch echt een HUISdier.

Onze hond is ook weleens vervelend binnen, sloopt weleens iets en is het liefst buiten. Maar buiten zit hij dus in een ren omdat hij niet los mag lopen want dan krijgen we een boete!

Van de opmerking "ik kan mijn kat niet binnen houden" gaan dus mijn nekharen overeind staan..

(zeg niet dat alle kattenbezitters hetzelfde zijn hoor ;))

Deel Deze Pagina