Hoi, Hoeveel slapen jullie kindjes van net 1 jaar? Ben ik erg benieuwd naar, bij ons is het echt pet op het moment... Hij sliep lange tijd 2x 1,5 uur op een dag, maar dit werd steeds korter en korter en vaak als hij 1x had geslapen, sliep hij de rest van de dag niet meer. Nu slaapt hij dus nog 1x op een dag, maar sinds een paar dagen slaapt hij maximaal 1 uurtje! En daar red hij het ook nog eens op tot 's avonds 7 uur, zonder al teveel gemopper enzo. Ik heb nog steeds de hoop dat hij het wiel opeens uitvindt en langer gaat slapen tussen de middag. Het gekke is wel dat hij bij de oppas en bij opa en oma vaak wel 2,5 uur slaapt. Ik heb al veel geprobeerd, heel stil zijn, juist wat lawaai maken, verduisteren/lichte kamer etc. Maar helaas... Hoeveel slapen jullie dreumesjes? Groetjes!
verschillend. normaal slaapt hij 2 keer 2 uur. maar net als bij jouw zoontje slaapt hij nu soms maar 1 keer een uurtje ofzo. maar dat geeft helemaal niet hoor sommige kindjes van deze leeftijd slapen helemala niet meer overdag. ik laat hem er lekker vrij in..als hij moe is geeft hij dat zelf aan en doe ik hem lekker in bed stoppen..zoniet naja dan blijft ie maar spelen en gaat hij savonds iets eerder naar bed. rond 19.00..normaal slaapt hij rond 19.30/20.00 nika aaan te doen je kunt ze niet dwingen.
Hier hetzelfde hoor, vanaf haar 1e verjaardag slaapt ze nog maar een uurtje per dag (na de lunch), heel soms wat langer. De keren dat ze overdag 2 uur of langer slaapt zijn zeldzaam! Julie is verder ook heel de dag vrolijk en actief, dus blijkbaar heeft ze niet meer slaap nodig.
Hier vanaf 8 maanden al een meisje dat nog maar 1x per dag wil slapen, variƫrend qua lengte (tussen 1 en 3 uur).Ze is nu 11 maanden. Mijn zoon die ging pas vanaf 12-13 maanden naar 1 slaapje.
Ons zoontje van bijna negen maanden slaapt ook maar 1x per dag en ongeveer 2 uurtjes. Kan heel goed dat je zoontje het ook gewoon vermoeiender vind bij opa en oma, al die aandacht, ander speelgoed etc. en dat hij daarom langer slaapt. Als hij lekker bij jou is is alles bekend en misschien ook minder vermoeiend.
Hier zijn de slaaptijden automatisch wat verschoven omdat ze nu ipv 07u om 08u wakker wordt. Ze slaapt rond 10:00 (1,5-2 uur) en rond 14:00/14:30 (1 uur). Voorheen was het in de ochtend een uurtje en in de middag juist twee. Dat is dus opeens veranderd... Ze slaapt van 19:00 - 08:00.
Ik ben "bang" dat wij inderdaad gezegend zijn met een wakker jongetje Vandaag dus 3 kwartier geslapen, van 12.30-13.15 uur. Eigenwijs als ik ben heb ik hem vanmiddag nog wel een paar keer geprobeerd op bed te leggen (omdat ik nog in mijn hoofd heb zitten dat hij toch meer zou moeten slapen en hij niet de hele middag door kan met zo weinig slaap) maar meneer lag alleen maar te feesten in bed. Hij is ook niet echt dom, hij heeft een favoriet knuffeltje en die gooit hij dan uit het bed. Resultaat = huilen = mama komt = keten! Hij heeft het heel goed volgehouden, tot 19.00 uur was hij super vrolijk en nu ligt hij lekker te slapen. Ach, zolang hij er vrolijk onder blijft is het meer een knopje dat bij mij om moet gaan, dat niet alle kindjes nog zoveel slapen tussen de middag...
Hier wel een slaapkopje nog. Puck slaapt 2x per dag 2 uur. Soms iets meer, soms iets minder. Ze kan wel zonder haar ochtendslaapje, maar wordt daar niet gezelliger van
hij is bijna 1 jaar en slaapt 1x 1,5 en 1x 1 uur. maar het gebeurt vaker dat hij korter slaapt dan langer. daarnaast slaapt die wel van 19.00-7.00
mijn dochter slaapt vanaf 15 maanden al niet meer overdag op een enkele keer een uitzondering van een uurtje na
Oh dus de meestje kindjes van zijn leeftijd slapen dan gemiddeld nog zo'n 2 uur op een dag? Fijn om te lezen, de kindjes in mijn omgeving van zijn leeftijd (of van vriendinnen die al wat ouder zijn, maar die nog wel weten hoe het eraan toe ging toen ze net 1 waren) slapen allemaal zo'n 3 uur en daar pinde ik me een beetje op vast eigenlijk. Onzin natuurlijk want ieder kindje is anders en de een slaapt nou eenmaal meer dan de ander. Gelukkig slaapt Jurre 's nachts wel van 19.00-7.30 uur (net een fase gehad dat hij een aantal keer wakker werd 's nachts, maar die is volgens mij weer voorbij... afkloppen!! ).
En volgens mij is meneer ook te druk met zijn ontwikkeling op dit moment om lang te willen slapen... dit speelt eigenlijk sinds hij goed kan optrekken tot staan (eindelijk ) en daar de hele dag druk mee is. Dat heeft misschien ook nog wel invloed natuurlijk
Mijn zoontje is ook net na zijn 1e verjaardag naar 1 slaapje overgegaan. Hij heeft maanden lang ongeveer een uurtje geslapen maar de laatste 2 maanden slaapt hij ineens wel 3 uur achter elkaar.
Roan (over 2 weken 1 jaar) slaapt al vanaf een maand of 8 nog maar 1x per dag. Hij ontbijt rond 08:00 uur en gaat dan om 11:00 uur weer terug. Hij slaapt dan meestal 1,5 uur, soms langer soms korter. Ik heb me hier vaak druk om gemaakt en als hij na een uur weer wakker was kon ik echt gefrustreerd raken. Tot ik het maar gewoon accepteerde, toen kwam ik erachter dat hij het gewoon goed volhoud tot 19:00 uur. Ik kon me ook echt druk gaan maken als ik dan las dat andere kindjes die bv veel ouder waren echt veel meer sliepen, maar ja, ieder kind is echt anders begin ik nu toch wel te leren.