is dit mijn bekken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door oxbow, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ben ik weer met een vraag.

Al sinds 8 weken zwangerschap heb ik last van mijn staartbeentje als ik lang sta of veel til (tenminste het zit ter hoogte van daar en het doet zeer in de bil.
    Dit voel ik vooral tijdens mijn werk (werk in de zorg en dan vooral tijdens de drukken uren), met boodschappen doen en zoals bij het koken of afwassen.
    LAter zakt het weer af en zolang ik niet veel sta of loop en zit dan heb ik er geen last van.

Nu heb ik zondag en maandag gewerkt en maandagavond kon ik bijna niet meer lopen van de pijn rond mijn staartbeentje en ook in mijn schaambeen.
    's Nachts ook nog veel last van gehad en de volgende dag was het weg.
    Het komt 's avonds wel weer terug tijdens de dagelijkse dingen en het lang tillen van de jongste, maar niet meer zo erg als maandag.

Nu vraag ik me af of dit echt mijn bekken kunnen zijn, want dan heb je voortdurend last en gaat het niet weg als je zit of ligt, of bij echt teveel doen lijkt mij dat je er 's morgens ook weer mee opstaat.
    Maar wat zou het wel kunnen zijn.
    Ik weet dat de boel verweekt als je zwanger bent, maar ik ben nu 16 weken zwanger en begon al met 8 weken, terwijl het bij de andere 3 kinderen pas rond de 20 weken begon.

In mijn werk merk ik toch dat ik er veel last van heb, al was het voor maandag altijd een dragelijke pijn, maandag was dit dan niet zo, maar ik had ook drukke dagen daarvoor gehad.

Ik hoop dat jullie het verhaal een beetje snappen.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik denk dat dit je bekken is ja, ik zou contact opnemen met een bekkenfysiotherapeut.
    Home | NVFB

Mirjam

Deel Deze Pagina