Op het pak staat 'na openen 5 dagen houdbaar'. Nu heb ik dat pak dan vaak nog niet eens leeg. Nu dacht ik gisteren, pak stond al 7 dagen open, laat ik eens kijken en ruiken. Ik zag/rook niks vreemds en heb het gebruikt voor m'n Overnight oats. Ik proef niks geks! Ik heb het idee dat ze het er gewoon opzetten om meer te verkopen, of heb ik het dan helemaal mis? Of gebeurd er iets na die 5 dagen wat ongezond is of zo?
dan kunnen ze het niet meer garanderen, dus het kan best nog wat langer goed zijn, maar misschien ook wel eens niet... is gewoon de minimale aantal dagen dat het ZEKER goed blijft, daarna kwestie van ruiken en proeven idd
Als het goed ruikt en proeft is er niks aan de hand! Bedrijven zijn verplicht om er een houdbaarheidsdatum op te plakken + de tekst dat het na het openen 5?? dagen houdbaar is. Als dit er niet op staat kunnen ze aansprakelijk worden gesteld. Ik denk altijd; houdbaarheid is (meestal) geen datum, je ruikt, proeft en kijkt.. neemt bijv een hapje/slokje en proeft het goed dan is er niks aan de hand.
Ik heb het ook veel langer open, ik denk maar zo: Het is geen zuivel he. Nog nooit bedorven amandelmelk gehad hier.
Ja dat dacht ik dus ook! Nou dan stop ik met weg gooien, vind het iedere keer zo zonde! Gewoon op eigen reuk afgaan dus
Ja zeker niet weggooien! Zo jammer. Als het bij mij niet snel genoeg gaat met melk kook ik lekker griesmeel oid, smullen we van na het eten en zo 500ml op
Oh ik heb dat precies zo maar dan met Soya melk. Ik heb ook al wat pakken weggegooid omdat het 5 dagen open stond, maar ik vind het ook zo zonde. Heeft iemand daar ook ervaring mee?