Arbo arts ver weg mag dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door ria30, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik ben sinds maandag thuis met paniekaanvalen en had morgen een afspraak in Rotterdam half uur met de openbaar vervoer dus te doen dacht ik. Wordt ik vandaag gebeld dat het wegens omstandigheden niet door kan gaan late een nieuwe afspraak krijg, tot me verbazing kreeg ik per email te horen dat ik naar Utrecht moet. Krijg het al benauwd toen ik het las hoe moet ik daar komen heb zware medicijnen, mogen ze dit zomaar doen? Zou dan met openbaar vervoer moeten.

Ben nu een beetje hopeloos wat ik moet doen.

2. Amare

Amare Niet meer actief

Misschien morgenochtend even contact opnemen en de situatie uitleggen?

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Zou morgen inderdaad even bellen meid!

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Bellen idd!

5. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Mijn man moest van noord holland naar brabant rijden.
    Maar idd even bellen.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik moest een eind rijden toen ik zwangerschapsgerelateerd ziek thuis was. Ik vond dat zelf niet verantwoord. Wij mogen niet zelf afspraken bij de arbo maken / verzetten en ik heb dit dus besproken met mijn leidinggevende. Toen hebben we samen gebeld en is uiteindelijk afgesproken dat ik een telefonische afspraak zou krijgen. Mijn ervaring is dus dat ze wel flexibel zijn. Maar ik vermoed dat ze bij zwangerschapsgerelateerde klachten sowieso wel wat makkelijker zijn. En het zal ook geholpen hebben dat mijn leidinggevende me steunde.

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Het kan ook een foutje zijn. Even laten bellen door de werkgever.
    (Heb ik ook een keer gehad)

8. mumija

mumija Niet meer actief

Ik moet ook elke 6 weken naar de arbo en gelukkig redelijk vlakbij. Op de brief die ik elke keer krijg met de afspraakbevestiging staat wel dat ik afspraken moet verzetten/afzeggen via de werkgever. Ik zou ook niet gaan hoor als ik aan de zware medicijnen zou zitten met het openbaar vervoer.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als ze moeilijk blijven doen zelf even contact opnemen met je eigen huisarts.

10. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Dit is dus juist het probleem me werkgever snap niet waarom ik thuis ben door hem moet ik naar Utrecht hij zet druk op de afspraken. Ik zit thuis van wegen dE werk druk die ik nu niet meer aankan. Als ik er niet uit kom dan heb ik weinig keus zal wel moeten vraag ik of iemand wil rijden ik worst hier alleen maar onzekerder van

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou voorlopig helemaal niet gaan en je eigen huisarts bellen. Jouw werkgever bepaald dit niet hoor.

12. ria30

ria30 Actief lid

24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Heb zo juist gevraagd of de huisarts contact met me opneem kijken wat ze zegt

13. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Uh dat zou ik dus niet zo aan pakken. Dan krijg je problemen met de arbo. Wij waren blijkbaar ook onze afspraken niet na gekomen, vriend zit zwaar depressief thuis, en er werd meteen met geen inkomsten en dergelijke gedreigd. Nee als hun zeggen dat jij langs moet komen dan moet je dat echt doen.

Ik zou wel even naar de locatie laten kijken want als jij aan zware medicatie zit is het idd niet verantwoord! En sowieso niet met de paniek aanvallen want die kun je op elk moment uit het niets krijgen.

Vervelend dat je baas je niet kan/wil begrijpen. Sterkte!

14. penseel

penseel Niet meer actief

Helaas tegenwoordig dus wel.

15. tuc

tuc Niet meer actief

als het voor ts onmogelijk is om te gaan dan is dat zo, de huisarts kan dat bevestigen door de medicatie.

16. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dan zeggen hun dat ze maar iemand moet regelen om mee te rijden. Ze kijken bij de arbo totaal niet naar de persoon zelf, de rede van het thuis zitten en de medicatie is mijn ervaring.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dit mag helaas wel. Je bent ook verplicht om te gaan want anders mag de werkgever je loon korten of zelfs staken. Reiskosten worden vergoed en eventueel openbaar vervoer een optie. Als de werkgever niet meewerkt om de afspraak te verzetten naar ander locatie houdt het op. Je kunt ook iemand mee laten rijden .

Zelf in soort gelijke situatie gezeten en kon vanwege medicijn ( morfine en spierverslappers) niet zelf auto rijden. Openbaar vervoer kon ook niet omdat ik een rughernia had en niet met openbaar vervoer mocht rijden op dat moment. Ook mocht ik niet langer zitten dan uiterlijk 30 minuten dus kon echt niet komen. Uiteindelijk is hij bij mijn thuis gekomen voor consult maar moest dus wel uit sluiten dat alle andere opties niet konden.
    Kun je dus naast iemand zitten in de auto is taxi of familie een optie, mag en kan je met openbaar vervoer moet je dit maar doen en kun je zelf nog auto rijden dan natuurlijk dat. Reiskosten horen ze te vergoeden.

Als baas niet meewerkt houdt het op

18. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik moest ook uit Nijmegen helemaal naar Utrecht rijden. Had medicijnen waar ik geen auto mee mocht rijden, maar had werkgever mooi ***** aan.

19. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    mijn man moest naar t hoofdkantoor komen. ruim 1.5 uur met een ziek kind en een man die door zn rug gegaan was in de auto gezeten. en moest ook weer terug.
    zelfs het personeel vanuit Duitsland of Tsjechische moet daar naar de arbo arts. lijkt me wel, dat ze dat zomaar kunnen doen dus.

20. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Helaas kan een werkgever/ARBO dit wel maken, mijn man moest ook 185 km heen en 185 km terug rijden voor een afspraak bij de ARBO. En we kregen dit één dag van tevoren te horen en er lag een dik pak sneeuw die dag, 2 jaar terug. Hij heeft er bijna 3 uur over gedaan om er heen te komen en moest ook nog eens terug. Hebben juridisch loket er over gebeld en blijkbaar mag een ARBO dat van je vragen. Gelukkig kreeg hij als pijn op de wond, wel zijn reiskosten vergoed, maar dat is ook niet altijd zo want mijn ARBO vergoed geen reiskosten en die zit 45 km bij mij vandaan.

Deel Deze Pagina