Hoi hoi, ik ben mijn kilo's meeeer dan zat! En ondanks dat sommige vrouwen 'opgegeten' worden door hun kindje door t borstvoeden blijft bij mij alles eraan en zit er zelfs nog meer bij Ik wil dan ook graag op dieet gaan...een streng dieet...iets van die shakes van modifast o.i.d maar mag je dan nog wel borstvoeding geven? Niet lullig bedoeld maar ik hoef geen tips van hoe je t beste kan eten/lijnen want ik eet altijd al supergezond: ontbijt, lunch, gezond avondeten, groenten, fruit, en soms een tussendoortje. Dus ik wil het echt grondig aanpakken (dat is de enige manier die werkt bij mij). Maar mag dit wel als je bv geeft?
Volgens mij mag je een halve kilo per week afvallen met borstvoeding. Als je nu al gezond eet, zou ik dus wat meer gaan bewegen. Shakes zou ik, zeker met borstvoeding, niet aan beginnen.
Hier ben ik een maand geleden ook eme begonnen samen met veel bewegen! Ik dieet dus niet echt, maar ben me bewust geworden van een aantal dingen en eet alles nu mager enz enz. Op een maand tijd 2,5 eraf....en dat is wat je max per maand mag afvallen met bv en die geef ik nog volledig
door middel van shakes enzo mag het niet omdat je dan niet genoeg voedingstoffen aanmaakt en vooral omdat er afvalstoffen vrij komen die helemaal niet goed zijn voor je kindje. ik dieet via de dieetiste en de enige manier dat je mag dieeten is door middel van gezond eten en te bewegen. ik val ongeveer 0.5 kilo per week af lekker traag maar wel gezond en ik weet dat mijn kindje niks tekort komt.(en ikzelf ook niet)
Als ik jou was zal ik idd bij een dietist(e) langs gaan voor wat tips en heel langzaam aan afvallen, bijv 0.5 kilo in een week of in 2 weeken. En dan niet alleen ivm met eventuele afvalstoffen die in je melk gaan komen, maar ook vooral als je borstvoeding wil blijven geven is zo snel afvallen niet goed. Hoogstwaarschijnlijk gaat je melkproductie erg achteruit. Ik wil je absoluut niet bangmaken oid maar wel even waarschuwen. Dus ik denk idd dat je het best bij een dietist(e) langs kan gaan. Succes!
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb besloten dan toch nog maar even te wachten met dieeten tot ik gestopt ben met bv geven (over 1,5/2 maand). Een dieetist is niks voor mij...heb ik al es geprobeerd...Ik eet al precies 'volgens de boekjes' het probleem bij mij is voornamelijk dat ik meer moet bewegen! In elk geval bedankt!
Oke, succes meid! en sorry ik zag dat ik wat dubbel aan het vertellen was in mijn andere berichje haha!