Mobiel voor ledikant

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door stoetel, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hey meiden!

Er zijn zoveel leuke mobielen, maar wij hebben 1 probleempje.
    We hebben het ledikantje waar mijn man in gelegen heeft. Het ledikantje heeft geen spijlen, maar is gewoon helemaal dicht. Weet iemand of er ook mobielen zijn die we daaraan kunnen bevestigen, zonder een gat in het ledikant te boren?

(Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)

Liefs

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Het wordt afgeraden om een mobiel boven het ledikantje te hangen, dit omdat het ledikantje om te slapen bedoeld is en een kindje te veel afleiding heeft als er dan wat boven hangt wat nog geluid maakt en ronddraait ook....
    Boven een box kun je wel een mobiel hangen!
    En dan in het ledikant, of op de slaapkamer, een muziekdoosje of een knuffel met muziek....

Verder begrijp ik niet hoe je ledikantje er precies uitziet, maar heb ik boven de box een mobiel die je gewoon op het hout aandraait, daar gaat geen hele schroef o.i.d. doorheen.

3. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Bij veel mobielen steek je de pin tussen de spijlen door en draai je de 'dop' er op.

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
  5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee

Bij die ik heb, een Nijntje mobiel, hoef je niets door de spijlen heen te steken, maar zet je het erop en draai je dan aan.

Maar ik zou toch echt voor een muziekknuffel gaan!

6. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Hallo
    Het is niet echt waar je om vraagt, maar het wordt heel sterk afgeraden om een ledikant te nemen waarvan de zijkanten dicht zijn. Dit ivm ventilatie. Zelfs op dit forum wordt het afgeraden door de kraamverzorgenden.
    Je maakt natuurlijk zelf de keuze, maar misschien iets om over na te denken.

7. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Over een dicht ledikant maak ik me niet druk. Er hebben inmiddels al 10 kinderen in gelegen. Zelfs de vrouw van de kraamzorg vond het geen probleem. Ook gaat ons kleintje eerst in de wieg.

Liefs

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Misschien met een lijmklem of iets dergelijks?

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vreemd.. welke kraamzorg is dat?

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ben ook erg benieuwd van welke kraamzorg dat is, dat mag ze namelijk echt niet zeggen. Een dicht ledikant wordt echt afgeraden wegens een verhoogde kans op wiegendood.

Verder zou ik ook geen mobiel boven een bedje hangen. Zijn alleen maar prikkels, terwijl een bedje bedoeld is voor rust.

Waarschijnlijk niet waar je op hoopte als antwoord, maar wilde toch even laten weten dat die mevrouw van de kraamzorg dan dingen gezegd heeft die ze volgens haar functie echt niet mag doen.

11. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb nog een standaard voor een mobiel liggen met een klem erop
    dus je bent geen spijlen nodig, alleen een stuk hout om hem aan te klemmen

en die ik in gebruik heb moeten spijlen voor zijn, denk dat de meeste zo zijn

Deel Deze Pagina