Mijn dochter is 2,5 week oud en krijgt borstvoeding met de fles. Helaas wilde zij van het eerste moment al niet aan de borst. Het ziekenhuis en de kraamzorg heeft veel geprobeerd om haar toch aan de borst te leggen, zonder succes. De Kraamverzorgster heeft zelf ook eens een lactatiekundige nodig gehad en heeft mij veel advies en trucjes gegeven, ook dit mocht niet baten. Nu kolf ik ('s nachts niet op advies van KZ) en geef BV met de fles (en speen). De eerste week sliep ze aardig door, maar nu eet ze vaker en minder voeding. Nu wordt ze 's nachts wakker en geven we haar BV, maar vervolgens slaapt ze niet meer. Ik overweeg nu om de late voeding KV te geven? Heeft iemand hier ervaring mee of advies?
Hoi, Dit klinkt als regeldagen (ondanks dat je de melk per fles geeft) Dit duurt een paar dagen tot een week. Heb geduld, ze zal daarna weer meer drinken en langer slapen. Aan moedermelk zit geen maximum, dus je mag zoveel moedermelk geven als je wilt. Aan kunstvoeding zit wel een maximum. Het is je eigen keuze of je BV en KV wilt gaan combineren. Ik zou het niet doen, zolang je BV kan geven. KV valt inderdaad wat zwaarder op de maag, waardoor ze langer een verzadigder gevoel hebben, maar daarom is het ook zwaarder te verteren en krijgen ze vaak last van darmkrampen. Succes met het maken van een keuze. Groetjes Saskia
Hoi Saskia, Dankjewel voor jouw reactie. Vannacht heeft ze het heel goed gedaan en het is fijn om te horen dat het mogelijk regeldagen zijn. Aangezien ik voldoende BV kan geven, volg ik jouw advies op om alleen BV te geven. Groeten, Cabrimon
Hoi Fijn dat het vannacht goed is gegaan en leuk om te horen dat je BV blijft geven. Bij andere vragen hoor ik het graag. Groetjes Saskia