Houdbaarheid probeerverpakkingen uit babybox

Discussie in 'De lounge' gestart door Uk2011, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Mijn zoontje is bijna 6 maanden en ik ben me wat aan het orienteren op bijvoeding. Nu had ik diverse probeerverpakkingen uit de babyboxen in de kast staan en heb eens zitten kijken wat het allemaal is en vanaf wanneer ze het mogen.

- 1 verpakking PyjamaPapje kant en klaar vanaf 6 maanden - houdbaar tot 6 juli 2011 (toen was mijn zoontje net 5 maanden)
    - 1 proefzakje PyjamaPapje ontbijt vanaf 6 maanden - houdbaar tot 06/2011 (met 4 maanden ga ik nog geen granen geven
    Deze twee verpakkingen gaan dus bij mij de prullenbak in. Zonde, want als ik dat eerder had gezien, had ik ze nog weg kunnen geven aan iemand met een iets ouder kindje.
    Net ook maar eens gekeken naar de graanreep die ik laatst toegestuurd kreeg (met brief erbij: gefeliciteerd, je zoontje is al weer bijna 1 jaar! :(): houdbaar tot 11/2011. Die is dus vanaf 1 jaar en dan is mijn zoontje nog maar 9 maanden.

Ben ik nou zo'n miep of is het gewoon slecht van de samenstellers van de babyboxen (en Nestle die dit spul toestuurt als je lid bent van de babyclub) om producten met zo'n korte houdbaarheidsdatum erin te stoppen terwijl ze weten dat je dit onmogelijk aan je kindje kunt geven voordat de houdbaarheid is verstreken?
    Ik neem aan dat de leeftijdsindicaties er niet voor niets op staan. PyjamaPapje bevat nl. gluten en ivm allergieen mag mijn zoontje pas vanaf 6 maanden bijvoeding krijgen.

Tip voor alle nieuwe mama's: bekijk de houdbaarheidsdatum van alle gratis (proef)verpakkingen!

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    jeetje dat is toch eigenlijk slecht,
    je zou toch verwachten dat als je zo een doos krijgt het ook houdbaar is tot het moment dat je het mag geven

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Dat heb ik ook al een paar keer gehad in die dozen.
    Slecht dat ze daar niet over na denken.

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Heb een mailtje naar Nestle gedaan omdat het alleen om de Nestle producten gaat (zal zo de kelder eens induiken voor de potjes...)

Lijkt me in ieder geval wel handig voor de nieuwe moeders om hier even op te letten.

Deel Deze Pagina