Hallo dames,,, ik heb even jullie advies nodig eigenlijk.. Het gaat om het volgende: zoonlief heeft het erg benauwd. is heel erg verkouden.. geen eetlust.. hangerig verhoging (37.9 laatste en 38.6 hoogste) heel veel hoesten, heel veel snot Last van zijn keeltje Voor de benauwdheid heeft hij al puffertjes ventolin gekregen.. heeft gestoomd met heet water( stralen van de douche) flink gesmeerd met luuf.. Heeft heel erg veel geslapen (gisteravond om half 7 in bed, vanmorgen om 10.00 uur eruit gehaald) Heeft toen een halve beker drinken op. GIng om 12.15 uur weer terug naar bed om 14.00 uur wakker gemaakt.. Even naar buiten geweest 2 bekers drinken op en sinds 18.15 uur weer in bed... meiden naar mijn idee, lijken dit op de verschijnselen van de Mexicaanse griep!!??? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken, en probeer rustig te blijven.. Maar met 7 maanden heeft de kleine man ook in het ziekenhuis gelegen voor de benauwdheid heeft toen zuurstof en dergelijke gehad.. dus ben er erg huiverig voor op dit moment.. Het lijkt heel erg op wat het toen was maar toen ik ging lezen wat de verschijnselen waren van de Mexicaanse griep.. Wat zouden jullie doen??? ik hoor graag van jullie
Ik zou hem heel goed in de gaten houden (dit bedoel ik niet betuttelend, want dat doe je vast en zeker, maar ik bedoel het in de zin of er veranderingen zijn; loopt de koorts toch op, krijgt hij het benauwder, wordt hij lustelozer, is hij nog wel allert, enz). Vind jij dat het minder goed gaat zou ik contact opnemen met de huisarts, of buiten 'kantooruren' de HAP. En als hij zo blijft kwakkelen zou ik morgen sowieso even overleggen met je huisarts... Beterschap voor je zoontje! (PS. gelukkig verloopt de mex. griep dit jaar als een 'gewone' griep, dus milder dan vorig jaar)
PenK: bedankt voor je berichtje.. we gaan omstebeurt om het half uur naar boven... als we hem horen hoesten door de babyfoon luisteren we heel goed... bang dat hij stikt omdat het hoesten zoo moeilijk gaat... ben gewoon bang dat het weer terug gaat komen wat er toen was... het is zo lang zooo goed gegaan en dan gelijk weer zoooo moeizaam voor hem vind het zoo jammer... Thanks nogmaals voor je bericht
Zo sneu als die kleintjes wat mankeren...Maar je hebt ook al het nodige voor je kiezen gehad zo te lezen... Als je de indruk krijgt dat hij benauwder wordt zou ik de HAP bellen. Ms. ook voor je eigen gemoedsrust.... Heeeel veel beterschap! Hopelijk knapt hij snel op! (moet maar gauw lente worden...al die rotvirussen de deur uit)
je moet echt doen waar je je goed bij voelt,als je twijfelt of iets direct naar de HAP gaan , liever 1x teveel dan 1x te weinig.
hallo cindybaby het probleem is dat ik al een aantal keren contact heb gehad bij vorige dingen die er met de kleine man aan de hand waren... ze nemen me daar einig tot niet serieus en het enigste is dat ze dan zeggen dat hun dat niet vinden bla bla bla vind dat best wel moeilijk om mee om te gaan... maar wil gewoon niet dat er weer een rondje ziekenhuis moet gaan komen voor me kleine man
nou meiden,,, meneertj werd helemaal hystirisch wakker... temp opgenomen.. 38.9 lag te shaken op het aankleedkussen... gebeld met HAP wat nu verder reageert niet op ventolin en niet op paracetamol.. moeten om 21.20 uur langkomen
ja gelukkig dat je kan langsgaan en meid laat je niet op je kop dansen, praat van je af ook als je het ergens niet mee eens bent!!! het is wel jouw kind!! veel succes iig!
nou we waren zo weer thuis hoor.. verder nog steeds benauwd wordt er helemaal schiet ziek van... bovenste luchtweg infectie.. geen kuur of iets gekregen.. maar moet voor meezelf naar de arts vandaag dus heb voor zonlief gewoon nog een afspraak gemaakt