Pil vergeten, hoe groot is de kans op zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Faith83, 13 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Hoi hoi,

Ik ben Faith en 27 jaar oud. Ik slik de pil en wil graag kids over een tijdje. Nu ben ik de laatste dag van de 3e pilweek mijn pil vergeten. Ook in de eerste week ben ik deze een keer of 2 vergeten. We hebben regelmatig seks gehad.
    Het schijnt dat als je de pil slikt geen eisprong hebt. Maar kan deze meteen op gang komen als je je pil vergeet?

Ik las op internet veel over dat sommige vrouwen hun eisprong kunnen voelen. Volgens mij heb ik deze gehad en gevoeld, 2 dagen steeds steekjes en de nacht erna onwijs hevige krampen, voelde als zware menstruatiekrampen. Nu weet ik niet wat nou precies de eisprong was, de steekjes of de krampen;)? De krampen was op dag 15 van de cyclus, dus dat zou goed kunnen. Op dag 12 hebben we voor het laatst seks gehad maar ook op dag 16.

Wie kan mij vertellen hoe groot de kans op zwangerschap ongeveer is?? En kan ik pas testen zodra mijn komende ongesteldheid uitblijft?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Had al gereageerd in het andere topic, maar zal het even netjes hierbij zetten.

----

Je zou nu alvast kunnen testen met zo'n gevoelige test. Maar houd er wel rekening mee dat als die negatief is, je over een weekje nog eens moet testen (als je dan nog niet ongesteld bent.)

Je bent de pil meerdere keren vergeten, juist in de belangrijke weken. (Eén keer vergeten in week 2 kan geen kwaad.) Het is dus op zich wel mogelijk dat je zwanger bent. Nu is die kans op zich al niet zo groot en je hebt natuurlijk wel de pilhormonen binnen gekregen, dus de kans zal bij jou nog iets kleiner zijn. Maar het is zeker niet onmogelijk.

Gewoon testen, dan weet je meer.

3. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Bedankt voor je reactie!
    Mijn menstuatie verwacht ik pas over een kleine 2 weken. Dus dan is het toch nog iets te vroeg om te testen??

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die hele gevoelige tests kun je wel wat vroeger gebruiken, maar twee weken voor je NOD is inderdaad wel erg kort.

Deel Deze Pagina