Houdbaarheid van make-up, letten jullie hier op?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chipske, 3 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, dat potje met dekseltje staat tegenwoordig overal op... Daar bedoelen ze dus mee dat je het vanaf de eerste keer openen nog een X aantal maanden kan bewaren. Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar dat is, als ik soms van die jonge grietjes bij zo'n make-up schap zie staan om alles uit te proberen... En dan nog, als ik mascara koop, maak ik hem ook altijd een keer open (als dat kan, hè) om te kijken wat voor soort borsteltje het heeft...

Ik heb zelf wel eens een heel dik ooglid gehad van vloeibare oogschaduw, maar of dat nou kwam omdat hij te oud was... Ik denk het niet, want ik had die soort al vaker gehad en dit doosje had ik pas een maand of 2. Ik denk dat het eerder gewoon een allergische reactie was.

2. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Vragen jullie je trouwens niet af hoe het precies geïnterpreteerd moet worden, die maanden?
    Is dat dan bv. 12 maanden houdbaar zonder deksel/dop?
    Of gewoon 12 maanden in tijd na de eerste keer openen?

Ik vind het maar vaag allemaal.
    Maar ja, het was natuurlijk ook al duidelijk dat ik me hier tot nu toe totaal niet mee bezig hield (en dit eigenlijk ook nog steeds niet echt van plan ben :p)

Dretjuh, wat voor 'regels' hanteren visagisten eigenlijk voor wat betreft de houdbaarheid?

Deel Deze Pagina