Hallo, ik geef onze kleine al pap van griesmeel, gierst en spelt. Tarwe krijgt ze wel via brood binnen. Nu zag ik dat de DM waar ik de papspullen haal ook biologische produkten heeft om brood e.d. mee te maken. Er is broodmeel, maar je hebt ook vlokken en graankorrels. Veel ervan is volkoren. Zelf brood bakken doe ik niet, vind ik geen lekker brood. Nu ben ik enthousiast en zou wel willen weten hoe ik die dingen kan verwerken. Bijvoorbeeld: wat is een gezond alternatief voor vermicelli in soep? Zou daar couscous voor geschikt zijn? Of quinoa? Verder nog iets? Qua vlokken hebben ze gemengde, maar ook spelt, haver, gierst (ook rijst en soja, vind ik minder interessant)... is er mer mee te doen dan als muesli eten? Want dat lijkt me niet lekker. Hele korrels: amarant, boekweit, haver, gierst, spelt, quinoa, couscous, rogge, kamut, linzen, gerst, bulgur. Wat doe je daarmee? Kamut, bulgur en amarant ken ik niet eens. Quinoa en couscous kun je als rijstvervanger gebruiken, dat weet ik dan wel Qua meel zijn de volkorenvarianten spelt en rogge (en tarwe dan). Daar kun je ook pannekoeken van maken toch? Of gebruiken als pizzabodem? En wat dachten jullie van cake, taart e.d.? Gaat dat? groetjes!
He, Ik heb mijn tarwe vervangen voor spelt. Het bakken gaat hetzelfde. Moet ik bloem hebben, pak ik speltbloem. Meel, boekweitmeel of speltmeel enz. Soms is amandelmeel erg lekker bij cakes. Wel heel machtig. Ik heb nog wel wat recepten. Niet zo zeer voor brood, maar wel voor een lekkere koek/muffin. Kan ik je wel mailen. Moet je je mailadres even pb-en. PS: weer een meid, leuk zeg!