houdbaarheidsdatum aardappelen

Discussion in 'De lounge' started by Luuz, Apr 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    hoi hoi..
    Ik vraag me af he.. Zit er een houdbaarheidsdatum op een zak aardappelen? Het staat er niet op namelijk.. Heb een zak aardappelen gevonden die al wel een paar weken ligt.. Waren de aardappelen paar weken geleden kwijt, manlief was vergeten te zeggen dat hij de zak in het keukenkastje heeft gestopt.. En aangezien we een keukenkast hebben die heel breed is en die maar voor de helft gebruikt kan worden (en het laatste deel dus niet zichtbaar is;)) Zou ik die nog kunnen gebruiken? Of word dat drap?

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

zolang ze nog stevig zijn is er volgens mij niks aan de hand.
    zodra ze hier zacht en sompig worden gooi ik ze weg :p

3. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Zolang het geen verse aardappelen waren geen probleem. ;)
    Of als ze groen zijn.

4. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Zolang ze niet helemaal zacht zijn voordat je al begint met schillen, of als er wortels uit beginnen te komen gebruik ik ze nog.

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik gebruik ze ook alleen niet meer als ze helemaal zacht zijn, maar hier groeit er wel eens een wortel uit en dan smaken ze nog best.

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Als ze helemaal zacht zijn, kun je ze even een paar uur in water laten liggen. Dan worden ze weer stevig.
    Als ze stinken en je vingers verdwijnen halverwege in de prut, dan zijn ze niet goed meer.

7. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    ik had laatst ook zo'n actie, dacht dat de zak op was, had een nieuwe gekocht, even later vond ik de oude zak weer...aardappels hadden allemaal scheutjes groen. Heb ze eraf gesneden en gewoon nog gebruikt, sommige waren wat zacht...maar verder kon je ze gewoon nog eten

8. Miniman

Miniman Niet meer actief

Of als er nieuwe aardappelbomen ontstaan in je kastje :D

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Denk dat zolang ze er nog goed uitzien, je ze gerust gebruiken kan ;)

10. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg

:D:D:D lol!

11. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij doen wel een maand met aardappelen hoor. Ze zijn bij ons wel eens zacht en met boomstam en al ;) maar zolang ze goed ruiken...

12. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    heb vant weekend een zak gekocht waar de wortels al uit kwamen haha.. Heb de zak toch maar weggegooid. ze voelden aardig zacht aan en de binnenkant zat vol met blauwe plekken..

13. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Haha ik zat ook al lang met dezelfde vraag.
    Ik heb altijd een zak aardappelen in de voorraadkast staan en als ik die zak vergeet kom ik er na een week of 2 ineens achter dat er nog een zak staat.
    Dan hebben de aardappelen ook wortels gekregen maar ik gooi het dan altijd weg...vind het gewoon eng om het dan beet te pakken.
    :p

14. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    haha, baalde er wel van, want we halen altijd aardappels bij de groenteboer, die zijn gewoon veel lekkerder maar ook veel duurder dan uit de supermarkt..

15. Tink

Tink Niet meer actief

Die wortels snij ik er gewoon af hoor :). Die aardappels zijn nog prima.
    Ook groene plekjes zeggen niks over bederven, die moet je er gewoon af snijden.

Als ze gaan stinken of natte plekken krijgen zijn ze niet meer goed, maar verder kun je ze gewoon nog eten.

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik gebruik ze altijd nog best lang na aankoop. We eten niet zo heel vaak aardappels, hooguit 1 a 2x per week. Soms groeien er al helemaal plantjes aan de aardappels, ach dan schil ik ze nog steeds gewoon. Als er van die zwarte plekken op de aardappels zitten of bruine plekken, dan gooi ik ze weg.

Offtopic: vroeger was ik cassiere bij Albert Heijn en ik heb weleens klanten gehad die een zak verrotte aardappels hadden gepakt. Dat is een walgelijke lucht. Je gaat over je nek als je dat ruit. Het lijkt net de geur van rottend vlees.

Share This Page