Gerecht

Discussion in 'De lounge' started by mama van 2 meiden, Apr 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb vlg week een avond waar ik 1 iemand ken. Die heeft weer allemaal vriendinnen uitgenodigd. De bedoeling is dat ieder 1 gerecht maakt en meeneemt (je mag zelf kiezen wat) en we gaan de hele avond lekker eten / drinken, enz.
    Leuk idee, wel spannend; ben niet zo heel goed met een groep mensen die ik niet kan maar dat komt vast goed ;)

Maar nu....het gerecht. Het moet niet al te moeilijk zijn (maw; niet mislukken) en lekker uiteraard....
    Ik dacht zelf aan wraps; koude creme fraiche erop smeren, (koude) plakken zalm erop en warme courgette met champignons.

Wat vinden jullie daarvan? Ik moet daar dan dus nog alleen de courgette en champignons bakken en de wraps ff in de oven.

Andere ideeën zijn ook zeer welkom; kan ik daar nog een week over peinzen.:D

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    pastasallade? die doen het altijd goed en is lekker.
    een cuiche? makkelijk en mislukt echt niet (tenminste niet zoals ik hem maak :D)

3. Female

Female Niet meer actief

Pastasalade is idd lekker, met allerlei groenten, gebakken uitjes en spekjes erdoor en op het laatst flink wat pesto erdoor roeren en evt nog wat verse basilicum.

4. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik vind eigelijk de combi van koude zalm en warme courgette/champis een beetje gek.

zou eerder gaan voor een wrap die helemaal koud is, en die je ter plekke alleen nog even hoeft 'af te garneren '

bijvoorbeeld: wraps royaal insmeren met iets van boursin, daar plakjes gerookte zalm op en wat ruccola, en dungesneden pitloze zwarte olijfjes.
    oprollen, dan in van dat vershoudfolie wikkelen als worstjes zodat ze mooi stevig en strak blijven.

ter plekke de wraps uitpakken (de wraps hoeven helemaal niet in de oven hoor, die je koopt bij bv de AH zijn al gewoon klaar voor gebruik) en schuin doormidden snijden.

mooi op bordje, met bv. wat gepureerde avocado, zongedroogde tomaat en plakje citroen..

maar als je liever voor warm gaat: je kan ze zo in de oven klappen (beetje kaas erover laten smelten) en hopsa!

zou het jezelf, zeker als je het spannend vindt in een onbekende groep, zo makkelijk mogelijk maken, dat je niet ter plekke nog allemaal stressy dingen hoeft te doen ;)

ook heel makkelijk en lekker:
    grote portobello champigons, het steeltje er helemaal afhalen zodat je alleen 'de hoed' over hebt.
    die vullen met een mengel van rode pesto (zelfmaken het lekkerst, lekker grof houden) en daarop een royaal stuk blauwe schimmelkaas.
    in oven grillen!
    kan ook gevuld met bv pijnboompitten/notenmengsel en geitenkaasje/honing bovenop, bedenk ik me (ter plekke)

succes! :)

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Klinkt lekker hoor :D. Maar let wel op!! Deze mag je dan zelf niet eten ivm de koude gerookte zalm. (Tenzij je die vers bij de visboer hebt gehaald, maar vacuumverpakt uit de supermarkt mag niet).

Geldt trouwens ook voor het eigen idee van TS. Tenzij het geheel echt goed heet wordt nog in de oven?!

6. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Neem je frituurpan mee en wat frikadellen en patat:D haha Grapje!

Ik zou iets van kip of varkenshaas bakken (thuis) en in stukjes in een mooie schaal doen. Er 3 sausjes bij maken (ketjap saus,paprika saus en champignon). Rijst koken. Als je daar heen gaat hoeft alles alleen nog maar een paar tellen in de magne en klaar.

7. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Of idd een quiche, bijvoorbeeld met prei en spekjes en geraspte kaas.

Of bladerdeeg driehoekjes met een vulling van gehakt en prei (dit eerst roerbakken met kerriepoeder).

Of stokbrood afbakken , daarover aoili en reepjes geroosterde paprika (uit een pot).
    Het is maar net hoe gemakkelijk je het jezelf wilt maken...

8. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Pastasalade met zalm.
    Vlindertjespasta koken. In een schaal creme fraiche, mayonaise, dille, peper en zout door elkaar mengen. Vervolgens in stukjes gesneden gerookte zalm erdoor. Pasta afgieten en nog warm door de saus roeren. Je kunt het nu eten maar ook koud laten worden en dan eten. (dus dag vantevoren maken)
    Garneren met takje dille.

Kipsalade met mango
    Kipfilet bakken (eerst peper erop of evt lekkere specerijenmix). In schaal creme fraiche, mayonaise, peper, zout en dille doen.
    Vervolgens kipfilet in stukjes snijden en door de saus doen.
    Koud laten worden. Kort voor het opdienen mango in stukjes snijden en erdoor doen.
    Garneren met takje dille.

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik heb een gerecht met zoete aardappel en paprika en knoflook en uitjes in de oven met feta. is echt heeeel lekker en makkelijk, en het voordeel is dat het vegetarisch is. (tja, je weet het nooit met feestjes)
    ik doe er zelf ook gewone aardappel bij, maar ik rommel wat dat betreft gewoon een beetje. zal het vanavond eens opzoeken.
    (je hakt alles thuis, gooit het daar in braadslee en oven en klaar.)

10. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113

Ben ik ook heel benieuwd naar!!!:)

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
  12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,824
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zo heb ik ook juist weleens vruchtenbowl (zonder wijn) gemaakt. Doordat je met best veel mensen bent, is er vaak genoeg hartigheid en hapjes en is het fruit ook wel erg lekker. En dat is natuurlijk makkelijk klaar te maken, lekker fris en gemakkelijk mee te nemen.
    Maar oke, dan ga je natuurlijk wel ineens een heel andere kant op ;)

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Of een lekkere taart als toetje!!!

14. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Je kan ook een overgerecht maken zoals lasange, kun je vooraf klaarmaken en daar alleen nog maar in de over zetten..

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou ook gaan voor een lekker toetje!

Zelf tiramisu maken.. lekkere monchou taart.. kwarktaart met vers fruit.. Appelcrumble met walnotenijs!;)

16. hardloper

hardloper Niet meer actief

lekker op tijd deze reactie, maar hier is ie. voordeel van dit recept vind ik dat er veel groentes inzitten en die mis ik vaak in combi etentjes;)

dubbelgebakken gratin met aardappelen en feta

1 grote zoete aardappel, 1 grote aardappel, 1 rode ui, 1 gele paprika, 1 rode paprika, 1/2 bol knoflook, olijfolie, peper, feta in dunne plakjes
    (ik doe er dan bv ook nog tomaat in partjes en gewone ui ook doorheen, kan je een beetje spelen met de variatie en hoeveelheid)

oven voorverwarmen op 200 graden
    groenten enzo in blokken /parten snijden. in braadslee, inwrijven met olie en peper. 45 minuten in de oven, kaas erover, 5-10 minuten in de oven of onder de grill (tot de kaas gesmolten is)

super makkelijk en super lekker.

17. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Dank voor alle reacties!! Ik ga iets lekkers uitzoeken

Share This Page