slapen is een drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nipa18, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    en dan vooral s'nachts hij slaapt s'avonds niet tot nauwelijks wat we ook proberen niks werkt, laten huilen,lekker badderen, auto rijden:$, voeden, regelmaat.enz enz.
    dan is hij de hele avond wakkker geweest dan zou je denken dat hij wel moe is maar nee hoor meneer krijgt zijn laatste voeding rond 23.00 uur. dan blijft hij regelmatig wakker. uiteindelijk krijgen we hem dan wel in slaap en brengen we hem naar bed. vervolgens komt meneer rond 4.30 uur weer. ik leg hem dan aan de borst maar die grote blauwe ogen blijven me dan aanstaren.;) uiteindelijk gaat hij rond 7 uur weer slapen als ik hem weer aan de borst leg. hij ligt dus van 4.30 tot 7.00 bij mij in bed. s'nachts laten huilen kan niet omdat ik geen zin heb dat zijn grote broer ook wakker word.
    teun slaapt op zijn buik in een slaapzak zonder verder iets in zijn bed. alle tips zijn welkom, want dit gaat opbreken en vooral voor het mannetje.

bedankt alvast.

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Maken jullie hem wakker voor die 23u-voeding of blijft hij tot dan wakker of hoe gaat dat?

Ik merk bij mijn zoontje dat hij ook slechter slaapt als we hem wat later naar bed doen. Bv. we moesten vorige week naar een verjaardag en daardoor lag hij een half uurtje later in bed dan hij eigenlijk wil/nodig heeft en hij is wel 4x wakker geweest en vanaf half 5 ook niet meer willen slapen ondanks aanleggen,...

3. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    hij slaapt s'avonds niet!!!!;)

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Slaapt hij overdag veel?

Bij mij helpt tijdens slapeloze nachten het volgende:
    - poosje niet teveel blootstellen aan prikkels
    - vast ritueel voor het slapen gaan. Badje, flesje en naar bed
    - knuffeltje erbij en muziekje aan.

Wat me niet helemaal duidelijk is, is of hij echt huilt of alleen maar wakker ligt.

Met huilen ben ik zelf ook niet goed. Dan komt hij maar lekker bij mama hoor. Maar wakker liggen is niet zo erg toch?

Heeft hij wel genoeg aan de bv? Anders zou het kunnen dat hij meer behoefte heeft aan voeding/melk

5. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    als hij bij mij ligt is ie stil, ligt hij in zijn bed is het brullen.

ook hebben we s'avonds geprobeerd om hem een papfles te geven maar ook dit werkt niet.

overdag slappt hij ook niet veel alles bijelkaar denk ik 2 uur:$

6. Elke1984

Hoe laat doen jullie dan het avondritueel? En hoe verloopt dit precies?

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier net ook weer gehad. Ze slaapt momenteel weer goed (even afkloppen)
    Hier werkt het om haar in bed te stoppen zodra ze in haar oogjes wrijft. Komt er op neer dat ze overdag steeds 1,5u wakker is. Ze slaapt nu van 19.00-7.00 (met wel nachtvoeding(en), 8.30-9.30, 11-13, 15.00-16.30.
    Ook tijden gehad dat ze steeds na 3 kwartier wakker was.

's Avonds is het lastigst bij haar, overdag hoor je haar niet meer zodra je naar beneden loopt.
    'k Was het zat dat ze s avonds steeds weer uit was, dus ben begonnen om haar in bed te laten en als ze wel erg ging huilen een paar slokjes afgekolfde melk, als ik niet zoveel had staan wat water erbij, in flesje te geven en gewoon liggend in bed te laten drinken. paar avonden 2-3x naar boven voor gemoeten.
    Nu lukt het al een paar avonden zonder. Gisteravond was ze gewoon aan het keten in bed, steeds hele verhalen. 2x naar boven gegaan en speentje gegeven en uiteindelijk sliep ze tegen 20u.
    Ik had nu wel zoiets van, je bent 6 maanden, ik vind het nu wel tijd worden dat je s avonds gewoon in je bed blijft.
    Overigens wordt ze hier nu ook weer rond 0.00u en 4u wakker. Normaal was dat 1x rond half 5. Hier is ze soms ook erg wakker, ik leg haar aan, als ze niet meer drinkt,leg ik haar gewoon terug in haar bed en zoekt ze het maar uit. Meestal hoor ik haar dan ook niet meer.
    Hier ook een tijdje gehad hoor dat ze 's nachts wakker bleef en ging slapen als ik er weer uit moest. 't Lijken elke keer fases te zijn en net als je denkt een beetje een ritme gevonden te hebben, gooien ze het weer in de war.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is trouwens ons avondritueel:
    18.15u fles bij papa (afgekolfde melk, ca. 100cc)
    18.30u naar boven en in bad
    Daarna slaapzak aan, aan de borst op ons bed, even liedje zingen en in eigen bed.
    Ze heeft een knuffel die ze vast pakt en tegen haar hoofdje aan legt, speentje krijgt ze en ik zeg 'lekker slapen' en ga dan naar beneden.

Fles krijgt ze hier omdat ze niet altijd genoeg had aan mijn borst voor het slapen gaan. Als m'n borsten aardig vol zitten, laat ik 'm ook wel eens achterwege. Ik kolf zelf nog even rond half 10 en heb dan altijd wat melk in de koelkast staan.

9. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    teun eet mee met ons rond 6 uur dan nog ff lekker kruipen en doen dan krijgt hij rond 7 half 8 de borst in de hoop dat hij slaperig word dat gebeurt niet. leggen hem in bedje en laten hem ff jengelen. dat gaat al gauw over in brullen. dan halen we hem eruit, omdat broerlief ook naar bed gaat. dan is hij echt klaar wakker en is lekker aan het rotzooien op de grond. totaal geen teken van moeheid. dan doen we hem in bad en geef ik zijn laatste voeding. zo ongeveer gaat het elke avond

10. Elke1984

Ons zoontje wordt ook terug 'wakker' als we te lang wachten. Wij hebben echter wel een duidelijk en vrij strikt avondritueel (afsluiten van de dag) dat gaat als volgt:

+/- 20u: wassen of badje, daarna massage en pyjamaatje en/of slaapzakje aan. Dit alles in een rustige, ontspannen sfeer. Het wordt dan schemerig gemaakt en we praten met een kalme stem.
    +/- 21u (afhankelijk van gewoon wassen of bad is dit wat vroeger of later): met mama op het grote bed aan de borst. Ik geef hem dan ook al zijn knuffeltje in zijn handen. Vaak valt hij aan de borst in slaap maar als dit niet gebeurt en hij stopt met drinken, leg ik hem rustig in zijn bedje met muziekschaapje aan. Hij gaat dan àltijd slapen.

Ik moet eerlijk zeggen (bedoel dit niet slecht) dat ik jullie avond een beetje chaotisch vind verlopen... Ik ben zelf echt niet voor RRR en die toestanden maar ik vind een avondritueel een leuk, gezellig en mooi moment om rustig een einde aan de dag te maken en even kwaliteitstijd met elkaar te hebben.
    Mijn man en ik wisselen hier ook af: ofwel wast hij hem en doet hij hem in bad en droog ik af, doe ik de massage en aankleden of andersom.

Liefs!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier geen strak schema op tijd (we kijken vooral naar hoe de oogjes staan) maar wel atijd dezelfde volgorde en altijd het zelfde ritueel zeg maar.
    Nou doet mij man sommige dingen wel anders dan ik maar op de een of andere manier weten ze dat blijkbaar en is dat ook goed.
    Een consequente herhaling is heel belangrijk hoor. HIer nooit echte problemen met naar bed gaan. Natuurlijk proberen ze eens wat, maar dat zijn fasen.

Elmo

12. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Heb je al eens geprobeerd om hem eerder naar bed te brengen? Dus niet met jullie mee eten maar alles bijvoorbeeld een uur eerder? Misschien is hij wel over de vermoeidheid heen. Ik merk dat hier namelijk ook erg dat als Luc moe is en we wachten te lang ligt hij alsnog een uur tot anderhalf uur te keten terwijl als hij een half uur eerder naar bed was gegaan was hij meteen lekker gaan slapen.

13. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    dank voor je antwoord, en ja ik moet toegeven dat het soms wat chaotisch loopt hier maar dat is ook wel doordat er hier 2 rond huppelen. en omdat er vaak s'avonds 1 van de 2 weg moet. dar moeten we misschien ook iets anders op verzinnen.
    we gaan het avondritueel aanpassen en zien of dat werkt.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat is wennen hoor!
    Het kan echt (heb er zelf ook 2).
    Het is even organiseren maar uiteindelijk heeft iedereen er baat bij en ben je sneller "klaar" omdat ze gewoon lekker op bed blijven en lief gaan slapen.

15. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, hoe oud is je oudste? slapen ze samen op 1 kamer?

ik heb er namelijk ook 2... mijn oudste is bijna 2 jaar, eline pas 10 weken... maar ik doe savonds ook alles alleen...

eerst eten we, dan doe ik even alles opruimen en kan jamie nog even spelen... dan laat ik badje lopen en doe ik de 2 kleintjes in bad. (eline ligt in zon badhouder) eerst droog ik eline af , jamie speelt dan nog even in bad... en dan droog ik jamie af.
    we gaan samen op de bank zitten, terwijl jamie zijn flesje melk krijgt geef ik eline de borst. en daarna leg ik eline in bed (slaapt meestal wel) en dan lees ik met jamie nog een boekje en dan gaan de lichten uit. zo gaat het iedere avond... geen vaste tijden hoor. soms 7u soms 8u soms half 9... maar het ritueel is wel altijd hetzelfde....

jamie had wel nood aan een rustige afsluiter ("vooral" toen hij nog klein was) als hij druk naar bed ging gaat hij echt niet slapen, na een badje, fles melk en rustig fluisterend verhaaltje sliep hij zo...

leg desnoods eerst je oudste op bed zodat hij vast slaapt... normaal word hij dan niet wakker hoor (jamie toch niet!)
    en doe daarna je jongste in bad, borst geven op bed leggen en er naast zitten en heel zachtjes beetje praten of zingen zodat hij rustig in slaap kan vallen...

16. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    het probleem is gewoon dat hij niet moe is/word hij is super actief drinkt de borst leeg en is daarna gelijk weer levendig. kijk zou hij aan de borst slapen of slaperig zijn is het een ander verhaal. maar zodra we hem in bedje leggen gaat hij binnen 1.2 sec op zijn knieen en trekt zich op in zijn bed;) nu ook hij is zo actief:$. maar goed weinig dames dus met hetzelfde probleem:(

17. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Misschien een badje proberen 's avonds? Daar wordt hij misschien wel een beetje rozig en slaperig van.
    Daarna dan nog even wat drinken en in bed leggen?

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze het tot 3 maanden gehad dat ze gewoon nog niet slaperig was.
    Begint hij rond avondeten ook niet in z'n oogjes te wrijven? Hier wordt ze vanaf 18.15u echt moe.
    Eerder liet ik haar ook wel aan de borst in slaap vallen en dan legde ik haar later over maar dat werkt nu ook niet meer.
    Naja gisteren toevallig maar dan wordt ze een half uur later toch ook weer wakker.
    Beetje melk in een fles in bed geven werkt hier nog aardig, dan blijft ze in elk geval in bed.
    Maar ja, slaap kun je niet dwingen.

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Dat een kindje actief doet, wil niet zeggen dat hij niet moe is!

Hier is het tegenwoordig ook allang niet meer zo duidelijk of Mini moe is of niet, ze wrijft niet meer in haar oogjes, ze gaapt dan ook niet en ze is heel actief, lekker klimmen en spelen met ons. Maar op het moment dat het avondritueel wordt ingezet (bij ons is dat heel simpel: papa of mama draagt haar naar boven na de fles, dan weet ze precies hoe laat het is), wordt ze rustig en gaat ze gewoon lekker slapen. En dat terwijl het er eerder uitzag alsof ze de hele avond wel door zou kunnen spelen en als je het haar toe zou staan, zou ze dat doen.

Je moet echt zelf een beetje de regie pakken denk ik en niet te bang zijn dat je oudste zoontje niet meer kan slapen. En kindjes kennen echt wel oorzaak-gevolg, hij weet dat als hij brult, jullie hem komen halen.... Dus ik zou hem laten brullen, zo heel klein is hij ook niet meer. Dat is misschien even een paar dagen doorbijten voor jullie en voor jullie kindjes, maar ik denk echt wel dat het wat oplevert voor jullie allemaal! En inderdaad een vast ritueel inbouwen, dat hoeft dus echt niet iets uitgebreids te zijn, al is het maar iedere avond hetzelfde liedje zingen voor het naar bed gaan of iedere avond een knuffel een kusje laten geven aan de kleine en iedere avond hetzelfde zeggen als je de kamer uitgaat, enz.

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    @ miepje, ik ben het met jou eens! als jamie moe word gaat hij rondjes rennen en op de bank springen ?:D

is hij heel de avond druk?? anders moet je hem eens op bed proberen te leggen als hij even een rustig moment heeft...

Deel Deze Pagina