wie weet wat er hier gebeurt: lh-pieken, temperatuur maar ook hormoonmedicatie

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kara, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Dag lieve meiden,
    het is weer zo ver: ik word geen wijs uit mijn lijf! ik probeer erg relaxed te zijn met de wens voor een 2e kindje, en dat lukt redelijk, maar ik kan er slecht tegen dat ik gewoon niet snap wat er hier gebeurt. vandaar mijn vraag aan jullie: wat denken/weten/snappen jullie hiervan??

korte voorgeschiedenis:
    2008 pilstop - onregelmatige cyclussen - 2010 pco geconstateerd - na 1 MA en 1 vroege miskraam in de 5e ronde met clomid (100mg) zwanger geraakt van dochter. nu dus bezig met broertje/zusje!
    voorheen heb ik altijd mbv ovulatietesten en temperaturen mijn eisprong weten te vinden.

nadat ik in oktober 2013 ben gestopt met bv, kwam mijn cyclus (zoals verwacht) niet goed op gang (pco..). maar toen in december, met een verse lading provera en clomid in huis, had ik ineens een positieve ovulatietest!

helaas begon ik 3 dagen later al met bloeden en barstte de ongesteldheid 4 dagen later los (dus 7 dagen na lh-piek).

2e ronde dus in.
    en die was alweer aan lange kant. maar op cd 30 toch weer een positieve ovulatietest! blij mee dus. maar temperatuur steeg niet en progesteron een week later was 0. geen eisprong dus.

toch door blijven testen en afgelopen zondag had ik weer een lh-piek! volgende dag bij de gyn was er op de echo echt geen ei te zien, dus besloten met provera te beginnen om bloeding op te wekken om met clomid te kunnen starten. er was wel een beetje vocht te zien in mijn baarmoeder, wat mogelijk ook een prille zwangerschap zou kunnen zijn, dus getest om dit uit te sluiten.

maar nu: sinds zondag zijn mijn ovulatietesten duidelijk positief, en ze worden alleen maar donkerder. ik gebruik 2 merken (sensitest en zwanger en kids, en met allebei goede ervaringen tot nu toe).
    en sinds gisteren is ook mijn temperatuur gestegen. toch een eisprong dan?

ik wil graag gewoon met provera doorgaan, bloeding afwachten en dan met clomid starten en me dan weer meer gaan bezig houden met dit alles. maar zoals jullie hopelijk begrijpen, lukt dit me nu niet want waarom blijven die ovulatietesten dan zo positief in combinatie met mijn verhoogde temperatuur?

is dit misschien invloed van provera? eerder had ik geen verhoogde temperatuur door provera.. nu wel?

en waarom blijft die ovulatietest positief, en steeds positiever lijkt nu wel? dat was al zo voordat ik met provera begon afgelopen maandag.

kort houden lukt me al moeilijk, nu al helemaal niet :). dus als je dit al hebt gelezen: enorm bedankt! ik hoor graag al je gedachten/tips/adviezen over wat er nu gaande is hier. dat mijn hormoonhuishouding in de war is snap ik wel, maar als er wel wat gaande zou kunnen zijn qua ei/zwangerschap wil ik natuurlijk niet doorgaan met provera.

Deel Deze Pagina