Zijn er dames hier die een broodbakmachine gebruiken? Ik wil er ook een aanschaffen maar weet niet welke fijn is. Hij mag niet een enorme herrie maken als hij klaar is, want ben van plan'm snachts aan te zetten. (Al vind ik't wel een beetje een eng idee, wb brandgevaar enzo)
Wij gebruiken m elke nacht Haha. Om een uur of 6 is ons verse broodje klaar, heerlijk. Wij moesten wel, man bleek lactose intolerant en op al het supermarkt brood te reageren. Maar het is ideaal, vinden wij. Je moet idd even goed kijken in de reviews of ie niet te veel lawaai maakt. Die van ons is stil, maar vinden we verder niet zo fijn. Hij heeft 2 haakjes die in de bak zitten, daar moet je m mee uit de machine trekken. Maar dat is loeiheet, dus dat doe je met ovenhandchoenen aan. Alleen dasr krijg je dat piete peuterige haakje weer niet mee te pakken. Irritant dus. Dat soort dingen is ook wel fijn om te weten Haha. Wij hebben m van inventum.
Haha high five! Ooit gekocht want leek mij zooo leuk! Dat is nu twee jaar geleden. Ding staat nog nieuw in de doos op de kelderplank
Dames die het ooit gekocht hebben maar nooit gebruiken, bakken jullie dan gewoon met de hand? Of in zn geheel niet? Ik maak elke dag een brood gewoon met de hand, hoeveelheid werk valt alles mee. Enige voordeel ( voor ons ) zou idd zijn dat hij snachts aan zou kunnen, maar ik vind het geloof ik noh geen fijn idee dat zoiets aanstaat.
Dit dus. Echt zo'n ding dat je denkt dat je moet hebben maar waar je vervolgens niets mee doet. Zonde van het geld.
Hier ook. Ik bak wel eens (lees eens per half jaar) brood maar om dan helemaal dat ding te pakken gaat me te ver dus doe het gewoon zonder. Geen idee wat makkelijker is want ik heb dat ding dus nog nooit gebruikt
Hihi ik heb zo'n 15 min werk dus valt wel mee vind ik. (Vooral rijstijd maar dan kun je gewoon andere dingen doen natuurlijk) Tx voor je antwoord iig Ivm allergieën zit ik er "helaas" wel aan vast..
Hoe lang duurt het rijzen dan? En ben je er echt maar 15min aan kwijt? Heb je een lekker recept? Misschien dit weekend toch maar eens uit die doos halen..
@sweetL Wij bakken ook regelmatig zelf maar dan alleen in het weekend. Ik vind t voor doordeweeks wel te veel werk. Maar zelf brood bakken is zoveel lekkerder dan brood uit de winkel, dus wil't doordeweeks ook. Zo lekker, met roomboter en jam! Ik vind't s nachts aanzetten ook wel een dingetje... maar zoveel mensen doen het. Voor de mensen die'm niet gebruiken. Ik houd me aanbevolen!
Rijzen duurt zo'n 1,5uur... Eerst 15 minuten kneden. Dan een uurtje laten rijzen. Hierna vorm je je brood en laat je'm nog een half uurtje rijzen. Dat rijzen is het probleem niet, maar t kneden.... Alhoewel dat ook in een keukenmachine kan.
Ik haal het meel bij de molen hier in de buurt.. Hoef alleen gist (zit er al bij in een zakje) water en boter toe te voegen en dan +/- 10 min kneden. Dan mag het een uur rijzen, haal ik het uit de kom en duw het plat. Rol het vervolgens op en snij in aan de bovenkant en leg het op de bakplaat. Dan mag het nog een half uurtje rijzen. En dan schuif ik het in de ovem voor 25min. Eigenlijk super simpel dus..
Ik bak iedere nacht een brood in onze broodbakmachine. Het is er een van Panasonic en ik ben super tevreden. Ik kan morgen voor je kijken welk model het is. Hij maakt geen herrie en het is even bekijken welk programma je het best kunt nemen bij welke mix maar als je daar eenmaal je voorkeur in hebt gevonden wil je nooit meer anders. Ik iig niet. Ik haal de Broodmix bij de molen hier in de buurt. Het ruikt iedere ochtend heerlijk in huis Het enige nadeel vind ik wel dat ik het recht en dun snijden nog niet helemaal onder de knie heb. We hebben nu net een nieuw broodmes waarmee het wel wat beter gaat maar nog niet dun genoeg naar mijn zin.
Hier dus hetzelfde, een stof happende broodmachine. Iemand nog tips? Evt voor een brood met noten etc? Dan ga ik hem ook maar weer eens voor de dag halen
Ik bak al zeker 7 jaar met een machine. Eerst altijd zelf de mix gemaakt maar tegenwoordig pak ik de mixen van de Jumbo. Super lekker, makkelijk en goedkoop. Voor 80 cent hebben we elke ochtend een lekkere verse pompoenpit/mais/zonnebloempit brood. En dat is een minuutje werk elke avond, om het klaar te zetten.
Oja en ik gebruik een goedkope van de Blokker. 50 euro ofzo. De producenten rekenen er alleen op dat men hem sporadisch gebruikt, en niet dagelijks. Dus hij gaat niet heel lang mee, maar lang leve de garantie vd Blokker.
Wij mixen Volkoren meel met gist, olie, zout, water, zetten de timer zo dat het brood smorgens klaar is. Ik denk 5 minuten werk. Wij doen vooral ivm man die nergens tegen kan. Maar inmiddels vind ik het ook heerlijk, lekker vers brood smorgens.