Houdbaarheidsdatum

Discussie in 'De lounge' gestart door Elsss, 2 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik vreet het gewoon op als het er nog goed uitziet en ruikt. Alsof je een product dat tm 1/10 nog goed is nog wel kan eten op 1/10 23;59 maar op 02/10 0700 ineens verrot is.

Een pak melk denkt op 02/10 niet ineens van; " o shit ik ben over de datum , snel! Lekker klontennnn makennnn grrr"

Angel1980, Marchella, famofthree en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dan zou ik het als ik jou was direct uit het schap openscheuren en opeten/ drinken. :p:roflmao:

tuc vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik doe vaak boodschappen en let bij het kopen heel goed op de datum. Bijna niks ligt er op de datum nog.

Ik kan zelf niet goed oordelen omdat ik weinig tot niks kan ruiken. Mijn vriend kijkt als het op datum raakt of hij het nog vertrouwd en eet het dan op als het nog goed is.

Dus ja ik eet het dan al snel niet meer. Maar dat betekend niet dat het in de prullenbak verdwijnt.

4. fafa

fafa Niet meer actief

Ik schrik ook van het verspillend gedrag van sommigen hier! :eek:

Ik gooi nooit wat weg vanwege een tht-datum. Echt dikke onzin.

Ik kwam laatst een pakje magnetronpopcorn tegen achter in de kast. Houdbaar tot 2015. Oeps. Nou ja, kan nog best. In de magnetron ermee. Maar die smaakte toch wel erg muf :oops: :D. Dus weggegooid.

Maar verder echt nog nooit iets gehad van droge producten, dichte flessen, potten of blikken die niet meer goed waren, waar ik voedselvergiftiging van heb gehad. En ik eet best vaak iets van over de datum.

Lisanne1811, Adje, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik ging pas een appeltaart bakken bij mijn moeder, kreeg ik een potje kaneel in handen geduwd uit, jawel, 1996:roflmao:

Lisanne1811, Nescio, mamabeertje en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik vind het ook jammer van de verspilling.
    Ik gooi ook bijna niks weg en vertrouw op mijn neus en andere zintuigen.
    Ook als het om eten gaat voor de kinderen.
    Tja soms gaat een potje fruit iets langer mee als 24 uur whaha

Ik moet zeggen dat wij vroegen niks hadden en dus echt ieder dubbeltje moesten omdraaien.
    Kan me dus best voorstellen dat als hier misschien moeders zitten die het niet zo breed hebben,dat die lezen hoe makkelijk andere mensen eten weggooien.
    Dat dat best lastig is.

Vitamientjuh, NavyCrimson91 en floppie888 vinden dit leuk.
  7. fafa

fafa Niet meer actief

Wow, er zijn hier zp-leden die jonger zijn dan dat potje kaneel :eek: :roflmao:

Lisanne1811, Spoetnik, Marchella en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    De meeste droge producten zijn ook na de houdbaarheidsdatum prima te eten. Rijst en pasta etc zal ik nooit weggooien. Voor zuivel vertrouw ik op mijn zintuigen en vlees haal ik bij de slager, dus zonder datum. Dan heb ik voor mijzelf de regel dat ik het niet langer dan 3 dagen in de koelkast laat liggen en dan ruik ik sowieso nog even.

9. fafa

fafa Niet meer actief

Als je nou alles in een doos verzamelt en 1x in de maand naar mij opstuurt? Betaal ik de verzendkosten, en ik beloof je dat je het nooit te horen zult krijgen mocht ik onverhoopt een keer ziek worden. Scheelt mij weer in de boodschappenkosten :thumup:

Lisanne1811, Evanesco, Spoetnik en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Hahaha baas boven baas!

11. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Toen bakte ik mijn eerste appeltaart zo ongeveer :p

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Afgelopen week had ik m'n pot nesquick weer in handen . .... . Houdbaar tot 4-2018 Tsja toch wel gebruikt, proefde geen verschil maar omdat m'n kinderen het ook gebruiken de volgende dag toch maar een nieuwe gekocht. Voelt toch wat veiliger ipv zes maanden over de datum. Maar twijfelde wel erg, tis een droog poeder product.

13. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik ben zelf ook zo, ik koop wat ik nodig heb en dat gebruik ik. Als vlees etc overdatum gaat is dat bij ons een wonder of de vriezer.

Verder ruik en kijk ik, maar is het over tht, dan gaat het weg. Ik heb teveel gezien om dit wel te eten.... Vroeger was het erger dan nu.

14. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Dilemma: rookworst, vacuüm verpakt, goed tot 8-2018. Zo lang is het nog niet over de datum maar het is vlees, ondanks dat het vacuüm verpakt is twijfel ik.

15. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Uiteindelijk blijkt dus dat als we producten kopen, dus teveel kopen en het niet opmaken, het blijft dus liggen... dat is toch ook verspilling?

16. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik denk dat ik dat gewoon gebruikt had.
    Je kunt het openmaken en controleren

Eva2011 vindt dit leuk.
  17. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Vlees etc helemaal mee eens hoor! Al voer ik het soms aan de kat als het uit de verpakking in vleeswaren bakjes ligt. Als de kat het niet wil, ga ik het mijn gezin ook niet laten eten.[/QUOTE]

Helemaal mee eens hier worden ook de zintuigen van de kat gebruikt om te kijken of iets nog goed is.:roflmao:

Eva2011 vindt dit leuk.
  18. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Het is wat mij betreft je 'common sense' gebruiken.

Collega op het werk (arts) riep altijd dat ze zelfs haar zuivelproducten dagen naar de tht gebruikte. Geur, kleur en structuur zegt alles over het product, niet een datum. Ik heb bijvoorbeeld de afgelopen weken tot twee keer aan toe krieltjes van de AH weggegooid, terwijl de tht datum nog lang niet in zicht was. De bolling in de verpakking verraadde het al, maar toen ik het openmaakte rook ik dat het niet goed meer was. Als ik stug had vastgehouden aan de tht, dan was ik waarschijnlijk ziek geworden.

En dat geld natuurlijk ook andersom, ik vertrouw op mijn zintuigen.

Kukido, Lisanne1811 en Manque vinden dit leuk.
  19. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Ik gooi niet zo snel iets weg. Filet americain en kip oid gooi ik indd weg als de tht bereikt / voorbij is. Rijst of pasta eet ik gerust nog op als het een week over datum is want daar kan niet veel mee gebeuren
    Melk producten ruik ik of t niet zuur is. Als er klontjes in zitten of zuur ruikt gooi ik t weg

20. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik vind het echt goed, maar denk dat dat met versproducten echt heel erg gaat stinken :roflmao:

Deel Deze Pagina