Wij houden naast ons spaarbedrag ook nog wat geld over aan het einde van de maand. Man werkt fulltime, ik 3,5 dag per week.
Ik leef momenteel echt heel zuinig, dus hou wat over. Dat gaat naar de spaarrekening, die moet, na een jaar met veel kosten, weer gespekt worden...
Wij houden meestal aan het eind van de maand wel wat over. Eigenlijk leven we veel te makkelijk en royaal, we zouden veel meer over kunnen houden aan het eind van de maand als we een beetje op zouden letten en wat zuiniger zouden leven. Als ons loon binnenkomt gaat er automatisch iedere maand een x bedrag naar de spaarrekening.
Hier vloog alles de deur uit, had totaal geen overzicht meer, ook omdat m’n man z’n salaris per maand komt en de mijne per 4weken. Salaris is ook niet altijd hetzelfde. Ik heb daarom laatst een extra rekening met spaarrekening geopend, hier vloog het geld er ook uit. M’n man z’n salaris(elke maand) komt op de oude rekening binnen, daar gaan de vaste lasten vanaf, ik heb de vaste lasten allemaal per maand betekend (sportclub is 2x per jaar, dus per maand meegenomen) en dan 150euro erbij op geteld. Alles wat daarboven binnen komt gaat naar spaarrekening 1. Mijn salaris komt elke 4 weken, ik boek dan een vast bedrag naar de spaarrekening, laat 300 staan en boek de rest naar spaar2. Elke vrijdag boek ik dan weer 300 terug naar de rekening. Dit is voor boodschappen, verzorgingsproducten, tanken en een keer een broodje ofzo halen. En wat er op spaar2 over blijft is voor gewoon uit te geven aan kleding en dagjes weg. Nu ik het eerst naar de gewone rekening moet overboeken geven we een stuk minder uit aan onzin of dingen die we niet nodig hebben. Nu houden we dus wel elke maand geld over ipv nog 20euro voor 2 dagen tot het salaris binnen komt.
Is hier echt heel verschillend. Zit ook geen logica in ofzo Soms spaar ik 700 euro, en soms 300 euro. Ligt eraan wat ik allemaal koop. Heb geen budget qua kopen, dus als ik iets zie wat ik wil hebben koop ik het gewoon.
Hier gaat aan het begin van de maand als de salarissen binnen komen een vast bedrag naar ons spaarrekening en die van de kinderen. Ook gaat er een bedrag naar onze beleggingsrekening. Als er aan het einde van de maand nog geld over is dan boek ik dit ook nog naar de spaarrekening. Hoeveel dit is verschilt per maand, ligt eraan of we een dure of minder dure maand hadden. Moet wel zeggen dat we beide soms flink wat geld uit kunnen geven....
Tegenwoordig houden we altijd ruim over aan t einde van de maand, daarnaast gaat er sowieso aan t beginvan de maand geld naar de spaarrekening. We hebben ook zeker krappere jaren gekend, toen moest er weleens wat geld van de spaarrekening terug naar de normale bankrekening in de laatste dagen . Nooit meer dan er heen ging aan t begin van de maand, maar toch vond ik dat altijd jammer .
Begin van de maand gaat er een bedrag naar de spaar en erna zien we wel. Soms gaat er nog een paar 100 naar de spaar en andere keren niets meer. Beetje te zien, welke extra uitgaven we doen. Als het op is, is her wel op. Dus niet dringende zaken , wachten dan maar tot de maand erna. Het laatste jaar hebben we wel veel meer gespaard als anders. Uitstapjes,drankje na de sport, gaan eten, reisjes, nachtje weg. Gaat al snel over een hoopje geld.
Wij sparen ook een bedrag als de salarissen binnenkomen en we houden soms 100 soms 50 euro over, dat stort ik dan ook steevast naar de spaarrekening. We hebben afgelopen maand veel spullen gekocht voor de keuken maar niets van de spaar hoeven halen.
Als we onze lonen krijgen gaat er direct een bedrag naar de spaarrekening..we sparen ook een X bedrag voor onze kinderen. De ene maand houden we wat over, de andere maand is het de laatste week krap aan....
Ik heb destijds iemand laten meekijken met onze financiën. Mijn man krijgt weekloon wat heel erg verschilt qua bedrag en ik krijg maandloon en verdien erg weinig. Ik kwam er niet meer uit. Maar sindsdien houden we weer over aan het einde van de maand. Voelt een stuk fijner.
Wij houden altijd wel wat over. Maar we zijn ook heel goed in uitgeven. Als we wat zuiniger zouden zijn dan zouden we veel meer over kunnen houden
Ik vond het al onoverzichtelijk met 4 week loon van mij en maandloon van man. Wat beide toch wel kan wisselen (kan zo €200verschillen) maar weekloon is nog onhandiger.
Gezamenlijk bekeken houden wij, met 1 salaris, elke maand wel over ja gelukkig.. want ik zou volgens mij compleet loco worden als ik/we financieel aan de afgrond zouden staan. Ik ben wel benieuwd wat jullie de ene maand dan (zoveel) meer kopen dan in een andere maand, zodat je in die ene maand niks over houdt (of misschien zelfs wel rood staat)?
weekloon is verschrikkelijk -.- Degene die mee keek zei ook dat mensen met weekloon vaak de meeste moeite hebben met de financiën. En dat kan ik begrijpen want het is echt heel lastig.
Hier hetzelfde. Alleen maak ik bij ontvangst vd salarissen al geld naar de diverse spaarrekeningen over. En dan 4 weken later nog meer als het kan. Ik hou altijd dezelfde standaard “buffer” aan op de lopende rekening.
Ik houd vooral maand over Haha nee meestal nog wel iets over. Maar ben vooral aan het investeren in het mooi maken van mn huisje.
Ik zie dat er halverwege staat maar op de 28e gaat er een automatische overschrijving naar de spaarrekening en dat is altijd na het storten van onze salarissen haha. Dus eigenlijk ook gewoon gelijk het begin.
Op mijn rekening blijft eigenlijk niks over. Maar dat is bewust, vanaf mijn rekening gaan de meeste lasten, soms weet ik dat ik over ga houden, dat deel gaat gelijk door naar de gezamenlijke rekening. Toeslagen komen op de gezamenlijke rekening net als man zijn loon, vanaf deze rekening sparen we eindelijk elke maand een leuk bedrag.
Ik ben TS niet, maar bij ons komt er (naast het kopen van spullen) altijd wel iets op de proppen. Begin januari hadden we bijv een brief van de gemeentelijke belastingen: onze wozwaarde was bepaald joepie! (nieuwbouwhuis, wonen er nu 2 jaar) of we aan het eind van de maand even 1100 euro wilden overmaken (van 2019 en 2020, dus 2021 krijgen we nog in mei) Ok, prima, maar ook mijn cursus en examengeld moet betaald worden: ruim 800 euro en mijn dochter was gevallen in de speeltuin: bril en jas stuk. Ook weer 200 euro verder. En in zo’n maand teren we behoorlijk in kan ik je vertellen En zo hebben we elke maand wel uitgaven (verwacht en onverwacht) die bovenop de maandelijkse afschrijvingen komen. Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft, de ene maand valt toch weleens duurder uit dan de andere?