houden jullie het nog netjes bij daaronder als je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angiebaby, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Toch grappig dat hier bijna iedereen zegt zich te scheren tot het eind en ik uit jouw bericht op kan maken dat je meer behaarde dozen ziet tijdens je werk dan kale dozen... Durven de dames die het niet meer bijhouden zich niet te melden ofzo??? ;)

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Vind je dat echt raar met alle reacties als 'vies' en 'onverzorgd' en 'bah'? Ik heb er al bijna spijt van dat ik eerlijk ben geweest ;)

Dat je het voor jezelf fijner vind om (bijna) kaal door het leven te gaan: fijn voor je, geniet er van! Maar ga dan niet zulke dingen zeggen, want dat is gewoon heel flauw. (dit is niet tegen jou persoonlijk, saskia! Gewoon een algemene opmerking)

3. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Ik heb het een paar weken geleden helemaal laten harsen....

En dan gewoon elke 3 maanden bij houden voor 30 euro ben ik kaal en onthaart...

Ik heb me bedacht dat ik 2 weken voor de bevalling nog een keer ga om me te ontharen voor zover ik dan nog haar heb zitten ;)

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    MvS, nee dat vind ik helemaal niet zo gek. Ik kan me overigens ook voorstellen dat je het op een gegeven moment wat minder of niet bijhoudt.
    Maar ik denk wel dat ik me er zelf prettiger bij zou voelen om het wel bij te houden, maar vies en onverzorgd vind ik een beetje overdreven. Niet wassen, das pas vies ;)
    Ik zou de vrouwen die het niet meer bijhouden geen euro willen geven trouwens... ik denk dat het er meer zijn dan degene met een kale doos. Kijk maar eens goed naar die bevallingsprogramma's ;)

5. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ja durf ik best hoor, al op pagina 2 geloof ik :p Ik ga me echt niet in allerlei bochten wringen om bij de bevalling een kale poes te hebben, lekker belangrijk.
    Ik ga ook hoogstwaarschijnlijk mijn teennagels niet meer lakken en wie weet, scheer ik mijn benen ook niet meer die laatste paar weken!!!!:$

En ja, ik vind het ook niet leuk als mensen zeggen 'vies' en 'ranzig', maar ja ik denk dan maar zo, ze weten niet beter, de media heeft veel invloed op de publieke opinie en een schoonheidsideaal is hardnekkig.
    Zelf vind ik haar niet vies, niet op mijn hoofd, boven mijn ogen of waar dan ook ;)

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Had ik ook gelezen... vandaar ook bijna iedereen ;)

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    nou ik heb 2tattoos laten zetten op erg pijnlijke plekken en ze zeiden dat mn pijngrens erg hoog was maar iets met haren enzo rrrr eng hahaha

8. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Heb het tot 34 weken zelf netjes bijgehouden, maar nu kan ik er echt niet meer bij en doet vriendlief het voor me :) Wil er toch wel een beetje netjes bijliggen als ik moet bevallen haha.

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    het word ook een beetje geschoren in het zkh hoor als het te lang is dus ze zullen het wel niet erg vinden...

ik vind het de normaalste zaak van de wereld als het op een gegeven moment niet meer kan..
    lijkt me ook lastig jah met zo`n buik in de weg...

dus als je het niet meer kan het zkh helpt je wel haha

10. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Ook ik houd het nu niet meer bij. Mijn buik zit gewoon in de weg en ik moet zeggen dat ik me tijdens mijn eerste bevalling ook echt niet geschaamd heb over het haar.
    Vind het ook echt niet vies. Er groeit nu eenmaal haar en de verloskundige kijkt echt niet raar op.
    Ik ben zelf ingeknipt de eerste keer en ben niet extra geschoren vanonder. Dus...... ze kunnen ook gewoon hechten hoor.
    Als ik niet zwanger ben scheer ik het wel, maar nu gaat het gewoon niet meer.
    Wel een beetje vreemd dat mensen zo negatief doen over het laten staan van je haar. Het is gewoon niet vies, niet wassen dat is vies inderdaad.

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    meiden we gaan elkaar niet afvallen het is niet de bedoeling om gemene opmerkingen naar elkaar te maken maar dat we er open over kunnen praten de 1 vind haren vies dan scheert ze zich de ander vind het prettiger om haren te hebben (misschien ook wel door irritatie als ze het wel scheert)
    iedereen wast zich netjes neem ik aan dus we laten iedereen in zijn waarde

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja ik vind sommige reacties niet echt aardig tegenover de mensen die het niet (meer) scheren. Er zijn toch ook vrouwen die het nooit of zo goed als nooit scheren? En die hebben ook gewoon sex hoor ;), met schaamhaar kan je gewoon vrijen :D. En sex tijdens de zwangerschap? Ja, een paar keer hier, maar moet er, zeker nu, echt niets meer van hebben. Komt vooral omdat ik alles vind stinken momenteel, inclusief mijn vriend ;).

Antwoord op de vraag: ja, ik hou het nog wel bij, maar ik heb het nooit allemaal helemaal weggehaald, ik hou het kort en doe de echte bikinilijn zeg maar. Ik scheer nu alles 1 keer per week, mijn oksels iets vaker. Kost me allemaal teveel moeite anders hoor. Maar ik kan nog wel overal bij (ben best wel lenig ;)). Ik doe het trouwens eigenlijk vooral omdat ik elke dinsdag zwem. Bij Eva had ik het geloof ik ook wat minder goed bijgehouden. En het kon me tijdens de bevalling echt niet schelen hoe het er vanonder uitzag! Harig was het sowieso wel omdat Eva flink wat haar had :D

13. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hoe doen jullie dat? Alleen al een bikinilijn bijhouden en ik krijg al super-irritanterende bulten enzo. Die zien er een stuk onsmakelijker uit dan die beharing. Laat staan de rest bij te gaan houden.
    Weer voor bikini's is het nu toch niet en naar een naaktstrand krijg je me al helemaal niet, dus ik zie het nut er niet van in. Ik kan me niet voorstellen dat de professionals in de gynecalogie zich ook maar iets aantrekken van de begroeiing daar.
    Maar even serieus, hoe doen jullie dat?

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier beide keren tot het laatst zelf alles netjes bijgehouden daar beneden ;)!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kort houden doe ik met de tondeuse, voorheen deed ik mijn bikinilijn daar ook mee (maar dan heel kort), omdat ik van scheren inderdaad ook bulten kreeg. Tijdens deze zwangerschap ben ik op goed geluk gewoon maar gaan scheren (met de haargroei mee) en soms heb ik wel een beetje irritatie, maar meestal niet. Ik gebruik na het ontharen wat talkpoeder, of een vette creme.

16. Alita

Alita Niet meer actief

Ja goed iedereen mag toch zijn mening geven, tenmiste weet ik van mezelf dat ik netjes reageer.....ik vindt beharing vies daarbeneden, mag toch?

17. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0

met de haren mee scheren met een mesje, dan heb je als het goed is geen irritatie, en hier ook alles weg onder de douche neem ik gelijk alles altijd mee dan heeft het ook geen tijd om te gaan irriteren en als het straks nie meer gaat laat ik het mijn man doen.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb het tijdens mijn eerste bevalling tot aan het einde bijgehouden. Ja die buik zat in de weg, maar op de tast ging het nog prima. Ik deed het geloof ik wel wat minder frequent en het kon me tijdens de bevalling niets schelen hoe het er daaronder uit zag, maar daarvoor deed ik het ook niet. Ik had tot het einde van de zwangerschap nog seks met mijn man en vind het zowel voor hem als voor mezelf wel fris als het er een beetje netjes uitziet. Ik vind haar op die plek echt niet prettig en het lijkt me voor hem ook niet heel charmant.

19. H83

H83 Lid

9 jul 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik dus ook, of ik nu met de groeiriching mee scheer of niet, het is altijd één bak ellende nadien... gek wordt ik dan van de jeuk.
    Tegenwoordig gebruik ik dan ook alleen nog maar ontharingscreme, dat gaat goed.
    Vraag me ook af tot hoe ver iedereen het afscheert, het lijkt me eerlijk gezegd doodeng om met een mesje tussen mijn benen te gaan scheren....;)

20. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Tja, misschien hebben de meiden die alles weg halen wel enorme bossen tot aan hun knieën. ;):p Dat lijkt me dan ook minder.
    Maar vies vind ik haren absoluut niet. Het is ontworpen voor de hygiëne, zonder haar komen makkelijker alle bacteriën binnen, ook al was je je elke dag!
    Ik ben gelukkig op m'n hoofd flink behaard maar lichaamshaar is erg weinig aanwezig. Ook schaamhaar heb ik niet zo heel veel.
    Helemaal kaal vind ik eng, dan lijk ik net een klein meisje, wil wel vrouw blijven.;)
    Dus ik haal de haartjes in de liezen weg zodat als ik een slip aan heb je niets ziet. De rest hou ik kort. Maar ben altijd snel klaar.

Maar als ik straks er niet meer bij kan weet ik nog niet wat ik doe hoor.
    Ik heb al heel wat moeten doorstaan om zover te komen als ik nu ben en ik vind het toch echt belangrijker dat m'n kindje gezond en wel ter wereld komt, en ik ook gezond ben natuurlijk, dan hoeveel haren ik tussen m'n benen heb zitten tijdens een bevalling!
    Maar nogmaals, makkelijk praten voor mij misschien omdat ik geen oerwoud heb.;) :D

Deel Deze Pagina