Ik zit nu in de 5de week van mijn zwangerschap. Nu werd ik vanacht wakker met enorme pijn in mijn onderbuik. Voelde als heftige menstruatiepijn. Echt kramp. Ik moest ook naar de wc. Na een kwartier a 20 minuten was het over en heb er nu ook geen last meer van. Ook heb ik geen bloedverlies. Herkent iemand dit? Of weet wat dit is? Liefs
Ik herken het wel alleen heb ik het een aantal keren gehad omdat mijn darmen op dat moment goed verstopt zat. Na ongeveer een half uur op de toilet was het weer over. Maar de krampen kunnen ook komen omdat alles nu aan het oprekken is, maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de vk bellen hoor!!!! Daar zijn ze voor...
ik heb t in t begin ook een paar keer gehad. zo erg dat ik niet eens op kon staan van de bank en echt dat dit gaat niet goed. nou en ondertussen ben ik nu ruim 16 weken zwanger en weet ik vanavond of t een jongen of een meisje is
Hoi Tessme, Ik heb het ook een paar keer gehad, hevige contante pijn aan de linker of rechterkant van mijn buik ter hoogte van mijn heupbot, trok door naar mijn onderbuik. De verloskundige zei dat het komt omdat je darmen een plekje zoeken. Het kan ook het oprekken van je baarmoeder zijn. Het is even eng,m aar als je het echt niet vertrouwd gewoon even de huisarts bellen, dan kan hij even voelen of je darmen opgezet zijn. Succes
Ik heb ook heel veel en heftige buikpijn gehad tijdens m'n zwangerschap (en nog steeds). Maar met ons kindje gaat alles gelukkig helemaal goed.
Klinkt heel bekend! Er zijn veel topics over, zoek maar even...lijkt het op menstruatiepijn? dan is het vast en zeker het oprekken van de baarmoeder!! Bij mij begon dat al voordat ik de test deed en heb het nu met bijna 19 weken nog steeds de meeste dagen...Ik heb geen druppeltje bloed verloren (ff afkloppen!!) Geen zorgen maken hoor...Ik weet dat heel veel vrouwen dit hebben en zeker bij een eerste zwangerschap omdat de boel dan nooit eerder is opgerekt. de een is wat gevoeliger "daar' dan de ander! Bij mij helpt een warm kruikje (met een deken ertussen en vaak ook tegen m'n onderrug want daar heb ik dan ook last van...) en lekker op de bank of in bed liggen...Ergens is het ook weer 'fijn' want je voelt tenminste dat er iets aan het gebeuren is! Ik voelde me vanaf de eerste minuut ZO zwanger! haha! Als je het toch niet vertrouwt...Vk bellen maar ik zeg je, kijk ff op het forum dan zie je gnoeg van dit soort berichtjes... geniet ervan en goede zwangerschap!
Hoi, Dit komt mij ook bekend voor. Zie mijn topic 'pril zwanger en hevige menstruatiepijn'. Heb er 2 weken last van gehad en nu alleen nog een licht zeurderig gevoel af en toe. Het kan idd heeeeeel pijnlijk zijn! Het waren bij mij aanvallen van circa 10 tot 20 minuten, werd helemaal duizelig en naar van de pijn. Ik maakte me ook zorgen omdat ik niemand in mijn omgeving ken die dit ook heeft gehad. Ben zelfs naar de EHBO geweest omdat ik het gewoon niet meer volhield die pijnaanvallen. Inwendige echo gehad en zag er goed uit voor zover ze konden zien. Ook volgens de verloskundige is dit normaal en komt het vaker voor. Het is heel naar, ik kon gewoon niet genieten van het feit dat ik zwanger ben. Nu sinds een dag of 3 gaat het stukken beter, echt een opluchting! Ik ben nu bijna 7 weken. Ik las ergens dat het vaak na de 7e week minder wordt, dus hou vol!!
Soms heb ik ook zo'n stekende pijn, vooral als ik van houding verander of inderdaad naar de w.c. moet of net ben geweest. Ik denk dat het inderdaad iets te maken heeft met het zoeken van een plekje, dat iets in de weg zit o.i.d.. Zo'n volle blaas geeft druk, daar houdt die kleine niet van. En als die is geleegd lijkt het of de kleine naar beneden valt en in de knel komt, vindt 'ie ook niet fijn. Of als ik met 1 been uit de auto stap i.p.v. mezelf eerst te draaien. Mijn buik zat me al in de weg voordat er iets te zien viel.
Hallo Tessme, Heel herkenbaar, ik had dit ook. Ik had zelfs ook bloedverlies een paar dagen na de krampen. Die pijn zal ik niet meer vergeten, deed echt erg zeer. Ik dacht als dit er bij hoort hoeft het voor mij niet meer. Inmiddels ben ik bijna 17 weken zwanger en gaat alles goed. Zelf denk ik dat het achteraf de innestelling was die ik voelde of ind. mijn darmen die plaats moesten maken. Niet leuk maar ind. hoor je meer meiden hierover praten.
Ook ik had dit in het begin van de zwangerschap regelmatig, moest soms echt even gaan zitten met m'n benen opgetrokken van die vreselijke pijn maar is heel normaal hoor. Er gebeurt zoveel in je lijf op dit moment! Pas als je er bloedverlies bij hebt zou je een VK in kunnen schakelen maar ook dat wil niet zeggen dat er iets mis is
yep klinkt heel bekend, maar dat kunnen wij nu wel allemaal zo leuk vertellen he. als je je er niet happy bij voelt gewoon ff de vk bellen. dan weet je of alles nog goed zit.