Houden jullie je aan de adviezen voor bezoek?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Elizah, 9 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.918
    9.434
    113
    Gelderland
    Hier dan een spelbreker, soort van.
    Daar durf ik ook gewoon eerlijk voor uit te komen:p

We houden ons altijd aan de regels en zijn sowieso voorzichtiger dan de meeste mensen om ons heen. Maar voor aanstaande zaterdag maken we een uitzondering.

Wij krijgen zaterdagochtend mijn ouders op visite en zaterdagavond mijn schoonmoeder. Mijn zoon is jarig en ik wil geen onderscheid maken in welke opa en oma op zijn echte verjaardag mogen komen. Als het mensen op leeftijd (70+) waren geweest hadden we een andere keuze gemaakt.
    In dit geval durven we het allemaal aan.

Over twee achtereenvolgende dagen verdelen zie ik dan niet zitten en maakt naar mijn idee geen verschil. Daarnaast is dit de enige visite die we überhaupt ontvangen.

Madelie, Athina en Spectre vinden dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.061
    18.856
    113
    Vrouw
    Wij houden ons eraan.. tenzij m'n ouders en zusje langskomen bijv. Zijn in principe 3 personen, daar doen we niet zo moeilijk over..
    Maar zeker met zo'n oud persoon zouden ze toch beter moeten weten?

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.697
    5.726
    113
    Over het algemeen houden wij ons er wel aan. Wij vieren sowieso geen verjaardagen of gaan er ook niet heen. Maar laatst was ik sinds maanden weer met het gezin bij mijn moeder en zusjes thuis 130 km verder op. Mijn tante kwam even langs op de koffie die had ik al sinds februari niet gezien. Officieel gezien 1 persoon te veel op die dag. En ik geloof dat dit vast wel vaker gebeurd.

4. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Wij hebben nu een reeks verjaardagen, bij schoonvader was iedereen op een aparte dag. En 1x niet er aan gehouden, die mensen hadden blijkbaar een blokverjaardag.
    Wij gaan nu niet naar broers/zussen.
    Wij houden ons normaal gesproken ook echt aan de regels.

5. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.383
    2.980
    113
    Wij houden ons er aan, maar stel mn zus komt s ochtends voor een bakkie en s middags staan so of wie dan ook, op de stoep, dan stuur ik het tweede bezoek niet weg.

6. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.224
    1.758
    113
    Vrouw
    Dit deel ik met jou

3 dagen lang 2 personen of 3x op 1 dag.
    Mijn schoonzus wil in de huidige regelgeving niet samen kerst vieren met ons en dr ouders. En waarom? We moeten dr ouders beschermen. nou als wij eerste kerstdag komen en zij tweede kerstdag dan zijn ouders evengoed met ons allemaal in aanraking geweest. Enige wat niet gebeurd is dat wij hun zien en zo elkaar kunnen besmetten maar dat is niet het beschermen van haar ouders

2littlemonkeys, Gewooniemand en Luna86 vinden dit leuk.
  7. Elizah

Elizah Niet meer actief

Ik blijf bij mn punt. Ben er nu wel meer van overtuigd dat ik me geen spelbreker hoef te voelen. ;)

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wij houden ons eraan. Behalve met zus. Ik mag wel bij haar komen want mijn kids zijn 4 en 12 maar zij niet hier want haar kids zijn 16. Wij komen dus wel bij elkaar omdat we die regel krom vinden. Voor de rest houden wij ons aan alle maatregelen. Ook qua bezoek aan anderen. En ik weet het dit klinkt als en is regels buigen naar eigen belang. En als iedereen dat doet dan zitten we nog langer in deze ellende.

Gewooniemand en Ysabella vinden dit leuk.
  9. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ja, wij houden ons eraan. Alleen hebben we nu een klein probleempje waar ik best wel mee zit. Wij zijn een samengesteld gezin en als mijn 2 bonusdochters hier zijn worden zij gezien als bezoek dus mag er verder niemand meer komen. Nu is de oudste bijna jarig maar haar opa en oma en mijn ouders mogen dus dan niet komen (dit zouden we dan over 2 dagen doen). Dit vind ik dus wel echt moeilijk.

10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Hoe oud zijn jouw stiefkinderen?
    Wij hebben hier hetzelfde ‘probleem’.
    De oudste van mijn man is 15 dus telt mee. Afgelopen weekend Ies’ haar verjaardag gevierd en ze zouden hier zijn maar er was iemand bij haar in de klas die naast haar had gezeten en daarbij was Corona geconstateerd dus ze moest in quarantaine. Ik wil niet zeggen dat ik opgelucht was maar ik zat er van tevoren wel over in want anders konden mijn moeder en mijn zus niet tegelijk komen en dat wilde Ies zo graag.
    Iemand zei laatst op m’n werk dat m’n moeder en zus toch wel konden komen want als m’n stiefkinderen er waren, waren wij toch één gezin. Nou nee...
    Ze zijn hier eens per maand een weekend en als zij er zijn, zijn we absoluut geen één gezin. Los van hoe dat voelt dan.

11. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hopelijk gaat het goed met haar!

De oudste wordt nu 15 en de jongste is 13 dus ze tellen beide mee. Ik heb hierover ook informatie ingewonnen en omdat ze niet op ons adres staan ingeschreven behoren ze niet tot ons huishouden. Ik ben zelf echt van de regels maar ik vind t zo moeilijk dat ze dus opa en oma ook helemaal niet kunnen zien.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.826
    2.681
    113
    Ja wij houden ons er absoluut aan. Mijn broer en ik komen dus ook niet tegelijk bij mijn ouders (met aanhang en kids). Sterker nog, we gaan sowieso niet voor 'zomaar' op bezoek sinds maart, ook niet bij mijn broer en gezin. Mijn ouders passen wekelijks op. Die zien we dan wel kort, maar wel met afstand houden uiteraard.

Schoonzus met oudere tieners zien we niet. Ik vind het risico op besmetting met die studenten (op kamers) veel te groot. Kerst vieren met hun slaan we dus zeker over.

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.672
    8.416
    113
    Vrouw
    Wat bizar zeg. Stel het waren er drie boven de twaalf dan konden ze niet tegelijk komen. Hopelijk komt hier nog een uitzondering voor. Deze kinderen hebben twee plekken die ze thuis zouden moeten mogen noemen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.908
    19.090
    113
    Vrouw
    Dat vind ik dus ook. Waar papa of mama woont is gewoon thuis zijn.
    Of ze er nu veel zijn of niet dat zou niets mogen uitmaken.

15. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.256
    306
    83
    Wij hebben ons er steeds aan gehouden, verjaardagen met gezin gevierd. Nu is zoon bijna jarig en misschien nodig ik de opa’s en oma’s uit. Schoonouders hebben Corona al gehad, m’n moeder ook en wij ook met het hele gezin. Allemaal vrij recent dus volgens mij erg weinig risico dat we elkaar gaan besmetten ofzo. Ik twijfel nog en ga er eerst nog wat meer info over opzoeken denk ik

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Als het in december nog is +2 is, ipv +3 dan gaan wij in overtreding. Had mn vader nog geleefd was het +4 geworden.

Onze "bubbel" is grootouders. Dat is het enige waar ik geen concessie op doe. (onderling zitten zij ook in elkaars bubbels, zijn bevriend)

Nu zijn we niet helemaal corona los geslagen want wij hanteren allemaal "voorisolatie".

Dochter gaat bijv. doelbewust na haar verjaardag ook nog niet naar BSO.

Kerstdiner wordt dan wel een diepvries gevalletje, maar de diepvrieskist is groot en geduldig. Dan maar geen verse sla, vergaat de wereld niet mee.

Verjaardag van mn dochter moeten we maar even bekijken. Sowieso als ze verkouden is of dat we merken dat er wat broeit blijven we binnen. Schoonvader is hartpatiënt, ook verkoudheid doen we ze niet aan. Anders dan met grootouders (en onszelf) wordt het ook niet gevierd. Er komt verder niemand bedoel ik dan.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dit vind ik ook. Mijn kinderen zijn nog jong genoeg, maar het zijn mijn kinderen die beide de helft van de tijd bij mij zijn. Zij zijn mijn gezin.

Anders zou het dus betekenen dat je, als je 3 tieners hebt met je ex, je tegen 2 mag zeggen, kom maar en de 3e mag niet?

Gewooniemand, GossipGirlxoxo en Neuzeke vinden dit leuk.
  18. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Als ze 80+ is en dus in de risicogroep valt zou ik het heel erg onverstandig vinden om je niet aan de regels te houden

19. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.927
    1.530
    113
    Vrouw
    Ja, wij houden ons eraan.
    Afgelopen zondag zou ik met m'n zussen bij m'n ouders gaan high teaen. Dat hebben we gecanceld.
    En deze maand 2 verjaardagen. En dat vieren we ook volgens de regels.
    Niet leuk voor de kids. Maar noodzakelijk.....

Jessi79 vindt dit leuk.
  20. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.219
    4.519
    113
    wij houden ons er zoveel mogelijk aan. Als we naar mijn ouders of schoonouders gaan dan komt het wel voor dat bijv. 1 broer ook is. dat zou nu eigenlijk niet mogen.
    Blokjes verjaardagen doen we niet, dan gaan we op een andere dag. dus ik zou nu ook niet zomaar 3 x 2 mensen langs laten komen. maar dan zou ik het in een weekend doen. en dan vrijdag avond 2, zaterdag 2 en zondag 2.

Deel Deze Pagina