Snap je schoonmoeder het allemaal nog wel? Als je haar uitlegt dat de minister president heeft verteld dat het niet mag omdat het niet veilig is en zij en haar man heel erg ziek kunnen worden?
Ze snapt t, maar is nogal eigenwijs. Ze denkt dat t allemaal wel mee valt. Ik denk dat ik mn dochter maar even langs stuur. Die werkt op de COVID afdeling en er zijn er al meerdere overleden in haar bijzijn. Misschien dat dat afschrikt. Niet helemaal mijn manier van communiceren, maar misschien helpt t. Maar de 5 zussen van mn man zijn ook laks. In juni was mn schoonvader jarig. Net na de 1e golf. Gingen ze hem en zn vrouw feliciteren met hand en 3 zoenen. Want ze hadden elkaar zo lang niet gezien. Ik wilde bijna zeggen, als je zo doorgaat zie je je ouders binnenkort helemaal niet meer.
Mijn moeder zegt gewoon: als het mijn tijd is, nou dan is dat maar zo! (Tot ik zei: maar t is mijn tijd niet en wil je pa ook graag in de kist hebben??) Ouderen zijn eigenwijs... zucht. Moeder werd al boos dat ze niet tegelijk met mijn schoonouders mocht komen. Gelukkig dat pa niet eigenwijs is. Mijn zus komt niet eens langs met of zonder kids omdat haar kinderen overal komen en ze in corona walhalla zitten
Helemaal geen bezoek is uiteraard het beste.kun je niemand besmetten. het advies is ook om zo min mogelijk mensen te bezoeken/ontvangen. Maar als je mensen ontvangt, 1 groep van 2 personen per dag. Ik heb dus afgelopen week op mijn verjaardag mijn ouders langs gehad en een dag later mijn schoonouders. Zou het nog beter zijn geweest om niemand over de vloer te hebben, vast, maar in mijn ogen was dit prima binnen de huidige regels.
Ik hou me er ook aan. Eigenlijk nodigen wij nu helemaal niemand uit. Als ik afspreek, is het buiten. Mijn zusje viert wel de verjaardag van haar kinderen, in meerdere tijdslots gedurende de dag. Ik reserveer gewoon de eerste, dan is ook nog niet jan en allemaal in die huiskamer geweest.
Mij heb je er natuurlijk niet mee, maar daar is het wel waar het vaak dus fout gaat. Iedereen doet wat hij/zij goed acht in zijn/haar ogen. Jij vind dat kunnen, een ander net even wat anders en weer een ander doet er nog even een schepje bovenop en vind dat ook prima kunnen. En het kan misschien ook gewoon allemaal, ik ben de laatste die daar wat van zal zeggen. Maar je merkt hier al; het gros zegt dat men zich eraan houdt, maar eigenlijk vullen velen het naar hun eigen hand in. En zo voorkom je in mijn ogen niet zoveel meer dan iemand die zich er niet aan houdt.
Nou wij houden ons er deels aan. Wij blijven ons gezin: onze ouders, broer en zus gewoon zien. En dus maakt het voor ons niet uit of dat op dezelfde dag gebeurt of dat er een dag tussen zit. En kan het gebeuren dat we 3 of 4 mensen op 1 dag zien. Maar het gaat bij ons dan wel steeds om dezelfde mensen en dat is alleen ons eigen gezin. En ja wij zitten nu in de kraamvisite tijd, en daardoor zien we ook meer mensen dan anders. Alle ooms en tantes, buren en kennissen doen we allemaal niet en hebben we gezegd geen kraamvisite te doen. Alleen ons gezin en naaste vrienden komen op bezoek. En ook dan gebeurt het dat we soms een keer ochtendvisite hebben en middagvisite. Dat mijn moeder even langs wil komen en er die dag smiddags vrienden komen.
Haha ja het valt mij op dat vaak juist ouderen zich slecht aan de regels houden. Ook in winkels enzo. Dan denk ik echt, maar jij bent toch juist de risicogroep?!
lets agree to disagree. Ik ben namelijk nog steeds van mening dat ik het niet “ fout” doe. Ik heb ook het idee dat de regels gewoon niet duidelijk genoeg zijn. Er zijn overal mitsen en maren. Je mag niet eten in de horeca, maar een afhaalhoreca Waar naast overal picnic tafels op een veld staan dan mag je daar wel wat halen en opeten maar ze mogen geen terras hebben en je bedienen... De een vindt dat 2 mensen wel mogen op 1 dag en de ander zegt, ja maar er staat ook duidelijk dat je geen mensen moet ontvangen. Iedere keer is er een nieuwe of aangepaste regel, advies, dan sluit dit (zwembaden/sauna) of toch niet of oja toch wel...onduidelijkheid
Wij houden ons aan de afspraak. Misschien wel te strikt. Er komt ook niemand bij ons want in ons huis is afstand houden niet erg gemakkelijk. Mijn schoonouders willen geen risico lopen dus daar komen we niet, mijn schoonbroer en schoonzus hebben nog (schoon) ouders die in de risicogroep zitten. Aan mijn kant zie ik n u ook niemand want die wonen allemaal aan de andere kant van het land. We vinden het heel lastig. Hoe doen jullie dit dan met feestjes/kerst en eten? Gewoon geen afstand houden?
Feestjes doen we niet. Kerst vieren we met dezelfde mensen als altijd, ons gezin, dus vader, zus en aanhang en kinderen. Die zien we nu ook. En sm, sz en wij als gezin. Die zien we nu ook gewoon. Verder ga ik geen andere mensen zien dit keer met kerst. Is even niet anders. Oud en Nieuw gaan we niet vieren denk ik. We knuffelen niet, geef geen handen, maar de 1,5 meter is niet altijd denk ik.
Vandaag werd mijn man 50. Vorige week was zus 1 op bezoek. Zondag zus 2 Vandaag een bijzonder moment. Hij had zijn ouders opgehaald. De eerste keer sinds ze beide ziek zijn geweest (maart) dat ze voor hun plezier ergens geweest zijn. Broer en schoonzus kwamen ook nog een cadeautje brengen, maar die bleven alleen even op de oprit kletsen. Én straks gaan ze (broers en zussen) hem via zoom toezingen Weet hij nog niet. Is verrassing
Ja om eerlijk te zijn houden wij idd geen afstand tot onze ouders, broer en (schoon)zussen. Wij eten gewoon gezamenlijk aan tafel. Zien elkaar sowieso iedere week omdat onze kinderen er een dag komen en vaak daar ook een nachtje slapen. En alleen als 1 van ons klachten heeft, vermijden we elkaar even. Sinterklaas en kerst vieren wij net als anders. Dus alleen met onze ouders en broer/zus. Kerst vieren we altijd 1 dag bij de ene ouders, de andere dag bij de andere ouders. Wij hebben aan beide kanten maar 1 broer/zus dus groot is ons gezelschap niet.
Wij houden ons eraan. Zien ouders en schoonouders amper, zelfde geldt voor broers/zussen etc. En als we ze wel zien houden we goed afstand. Dit ook omdat ouders in de risico categorie vallen. Broers/ zussen houden zich hier ook verder aan. Laatst verjaardag van de oudste gevierd nadat de regels strenger geworden zijn. Toen ook over meerdere dagen feest gevierd, en voornamelijk buiten. En als iemand zich ‘net niet’ helemaal fit is blijft deze ook uit zichzelf thuis. Terwijl je normaal bij een klein kuchje of iets verkouden gevoel pre-Corona gewoon wel langs was gekomen. Een ieder neemt hier vooral zijnerven verantwoordelijkheid. Ik zou dit in jouw geval ook doen. Dan maar op een ander moment, misschien niet zo ‘gezellig’ wat wij van vrienden al gehoord hebben, jammer dan, wij kiezen voor onszelf en onze eigen gezondheid.
Mwah, ja, nou, tja. Ligt eraan welke regel je bedoelt? Het advies is "Blijf zo veel mogelijk thuis". Ik kom soms best wel eens bij mensen op bezoek, terwijl ik ook best thuis had kunnen blijven. En ik ontvang ook bezoek dat net zo makkelijk thuis had kunnen zitten. Dus aan dat advies houd ik me niet. Maar daarnaast is het advies (nu) om maximaal 2 (volwassen) personen per dag te ontvangen. En daar houden wij ons wel aan. Dus binnenkort een verjaardag: vier keer visite in plaats van alles ineens. En zodra het weer naar meerdere personen gaat, zullen we bijvoorbeeld mijn ouders best wel eens tegelijk met mijn broer en schoonzus zien. (Want die zien elkaar op een ander moment toch ook wel.) Maar ik zou dan nu even niet een afspraak maken met tegelijk mijn ouders en mijn schoonouders, want die zouden elkaar anders niet zijn tegen gekomen. Zo heb ik dat met mijn verjaardag ook gedaan, trouwens. Normaal komen er een stuk of 6 vriendinnen. Deel daarvan gaat ook met elkaar om. De andere zijn 'losse' vriendinnen, die buiten die ene keer per jaar eigenlijk geen contact met elkaar hebben. Dit jaar heb ik dus de vriendinnen die elkaar toch wel zien, gezamenlijk uitgenodigd. En de andere vriendinnen ieder apart. Verder houden wij ons ook aan de afstandsregels. Dus bezoek is welkom, maar we zitten wel echt op afstand van elkaar. Ik ben alert op ventilatie, poets de handcontactpunten even etc.
Wij houden ons er aan! Net verjaardagen van de kinderen gehad. En opa's en oma niet op dezelfde dag Terwijl ze elkaar ook zien. Ik vind dat als we allemaal de richtlijnen gaan interpreteren zoals het het beste uitkomt, dat het dan nog niet effectief genoeg is en we toch ergens meer risico nemen. We willen toch allema dat dit zo snel mogelijk beter gaat.
Wij hebben ons er tot nu toe gewoon aan gehouden. Maar wat ik wel bizar vind, is dat ik gewoon met 5 collega's samen mag eten, maar ze niet thuis zou mogen uitnodigen... Ik blijf de regels wat dat betreft af en toe behoorlijk krom vinden.
Ik vind het eigenlijk totaal onverantwoord om bij deze mensen op bezoek te gaan. Ga op een rustige plek buiten een ommetje maken of profiteer van de warme herfstdagen en drink een kop koffie in de tuin. Als 1 van de kinderen binnen een oogje in het zeil houdt voor algemene zaken.
Maar dat doe je dus zelf ook bezoek niet op dezelfde dag, dus zien we net zoveel mensen, alleen lekker verspreid. Daar besmet je echt geen minder mensen mee Prima he?! Maar dan moet je niet met een vinger naar anderen wijzen.
Vooralsnog geen moeilijke constructies oid. Dus die regel is een eitje. Ook nog geen situatie gehad waarbij dat een ding zou wezen overigens. Enige die we zien is mijn moeder en mn schoonouders.