Ik wijs helemaal niet met een vingertje naar anderen. Dit is een vraag die wordt gesteld en dit is mijn mening is en hoe wij ermee om gaan. Er is juist opgeroepen om niet meerdere mensen op 1 dag op visite te laten komen. Dus daar houd ik me aan. Als je net zoveel mensen ziet maar verspreid over een aantal dagen is het risico op verspreiding toch lager.
Dat is ook krom ja.. Net als dat er geen 3 volwassenen uit 1 gezin bij jou op bezoek mogen komen, maar andersom mag het dan wel.
Ik wist niet eens dat die 2 bezoekers per dag gelden. Ik dacht per moment. Maar maakt ook niet uit verder. Veruit de meeste dagen hou ik me er wel aan ja. Maar laatst ben ik wel met 2 broers/zussen wezen klussen bij onze moeder. Was echt nodig dus dan ga je niet zeggen: de ene broer/zus heeft mazzel en mag thuis blijven en de andere 2 moeten buffelen. En 5 december gaan we Sint met schoonzus en gezin vieren. Ze wilde m'n schoonouders ook uitnodigen. Tsja, ze wonen groot zat en bovendien is het hun huis, dus daar heb ik niet zo heel veel over te zeggen vind ik. En als ik het echt niet had gewild, had ik er natuurlijk gewoon voor kunnen kiezen om nee te zeggen of om Sint dan maar niet met hen te vieren. Ze wilde ook Sint&Piet(en) uitnodigen. Daarvan heb ik wel laten weten dat dat me niet verstandig leek gezien en de ruime overschrijding van max. 2 personen en omdat die Sint en Pieten meestal ook weer uit 2/3 gezinnen komen. Leek me niet echt verstandig, dan zouden we straks mensen uit 5 of 6 huishoudens bij elkaar hebben. Doe maar niet.
Wij houden ons er niet helemaal aan, we zien wel altijd dezelfde mensen en deze mensen zien elkaar afzonderlijk ook dus soms zitten we wel met een paar teveel. Onverstandig? Wellicht. Verder draag ik netjes mijn mondkapje, heb overal desinfectie flesjes, werk ik thuis, hou ik afstand ect.
Ja zo ook hier. In maart bleef ik echt thuis. Nu doe ik wel gewoon boodschappen of ga ik op bezoek maar ik houd je wel aan de afstand regels en alles daaromheen.
Wij houden ons er deels aan. Schoonmoeder, zwager en schoonzus en de kinderen zien we bijna wekelijks. Dus dan zijn er 3 volwassen bezoekers ipv 2.
Maar die bubbel is eigenlijk ook maar een wassen neus. Want je man en jij werken, jullie dochter gaat naar school en bso. Die bubbel is groter dan je denkt. Wij zien niemand thuis tenzij het echt nodig is. We hebben 2 kinderen met veel contacten op school en ik heb op mijn werk contact met collega's en chauffeurs (dat zijn zo'n 15 personen per dag, wel meestal op afstand of buiten).
Ja is zo hoor. Maar ik ga mezelf niet zo beperken. Dat heb ik in het begin al gedaan en ga niet weer mn familie maanden niet zien. Dat is toch ook echt niet nodig. Wie weet hoe lang dit allemaal nog duurt.
En ook deze regel is zo krom. Je kan niet naar de een, maar dezelfde mensen kunnen wel bij jou komen of vice versa. Ik vind trouwens dat ze naar het huishouden moeten kijken. Dus dat je wel een heel huishouden over de vloer mag hebben. Ik hou me eraan, maar vind er heel veel van.
Ik ook niet. Hier komen gewoon mensen op visite, voor de lol. Wel steeds maar uit 1 huishouden tegelijk. En niet meer dan 2 volwassenen. Maar blijf zo veel mogelijk thuis, daar doe ik echt niet meer aan. Ik heb nl het donkerbruine vermoeden dat dit nog wel eens jaren zo kan blijven. En als dit van het voorjaar niet over is, dan ga ik ook echt weer met mensen uit meerdere huishoudens samenkomen. Geen grote feesten maar gewoon broers/zussen met aanhang en ouders.
Ik denk ook dat dit nog heel lang door gaat. Is het niet dit virus dan komt er vast wel een mutatie bij. Wij zitten in de kraamweken en laten ook iedereen op bezoek komen. Alleen geen buren, ooms en tantes. Maar wel alle vrienden. En onze ouders, broer en zussen komen er daarnaast nog extra bij en komen gewoon wanneer ze willen. En ja dan soms maar 4 mensen op een dag. Maar ik ga niet een jaar of straks misschien wel 2 jaar het bezoek aan onze ouders en vrienden beperken. Ik leef nu. Verder doe ik een mondkapje op, houd ik buiten de deur 1.5m afstand maar zitten wij rustig met onze vrienden of fam aan dezelfde tafel. We doen alleen geen aanrakingen, knuffels of zoenen. En wassen wat meer onze handen. Gaam zo min mogelijk met het OV, doen alles in de buurt maar houden verder wel het normale contact met onze fam en vrienden. Hier in mijn omgeving gaat iedereen er zo mee om. Al onze vrienden blijven hun ouders en broers en zussen gewoon zien, ook als dat betekent dat ze met meer dan 4 zijn. Bijna iedereen van ons heeft jonge kinderen. En bij iedereen passen de ouders een dagje op alle kleinkinderen samen. Het loopt dan toch allemaal al door elkaar. Dus de meeste vieren straks gewoon st.klaas en kerst ook gezamenlijk. Misschien is dat hier onze aard: we laten niet ons leven volledig bepalen door alle regeltjes. We snappen de richtlijnen, houden ons hier aardig aan maar blijven verder gewoon genieten van het samen zijn en blijven elkaar gewoon opzoeken.
Het is een groep van 2 personen per dag. Ze hebben dus nu de hele week bezoek in gepland van meerdere mensen per dag. Ze vinden dat ze t goed doen omdat de mensen die komen geen anderen zien, dus niet t risico lopen om besmet te raken door de andere visite. Dat ze zelf een risico lopen omdat ze veel verschillende mensen zien in een korte tijd, daar hoor ik ze niet over. Ik laat t verder ook maar, hun verantwoording.
Ik snap het. Voor nu ben ik nog een brave burger en doe ik exact wat nog mag. Zie iedereen nog wekelijks, alleen niet allemaal tegelijk. Met Sint en Kerst delen we ook op (wat in de praktijk betekend dat beide ouders de kinderen gespreid zien) maar in Maart zijn we een jaar verder en dan vind ik het wel prima. Ik gooi heus niet alle maatregelen overboord meteen, maar binnen de familie en vriendenkring ga ik zeker op onze manier versoepelen.
En dan gek vinden dat de besmettingen maar niet dalen... Waar raken we besmet met corona? Vooral thuis, bij familie en op het werk (Link) Maar houd je gerust niet aan het advies.
Op zich wel logisch juist... Mijn nichtje heeft corona en dat heeft ze waarschijnlijk op school opgelopen. Ze woont in een huishouden met nog 4 anderen. Dus als deze dan besmet zouden worden, is dat dus hoogstwaarschijnlijk thuis door haar. De cijfers geven nl. niet weer of je thuis besmet raakt door een buitenstaander of een huisgenoot. Terwijl dat laatste logischerwijs vele malen vaker zal voorkomen. Edit: overigens houden wij ons keurig aan de maatregelen, zelfs als we ze krom vinden.
Je vergeet alleen de belangrijke kanttekening dat eigenlijk alleen de besmettingen thuis terug te leiden zijn. En voor iedereen die thuis of binnen de familie iemand besmet moet er eerst een besmetting in het openbaar/school etc hebben plaatsgevonden. Maar ja dat is niet te bewijzen en deze hoge cijfertjes van thuisbesmettingen doen het zo lekker in de media hè? Dus houden we het gewoon daar op.
Maar ja, waar lopen de mensen het op die het thuis verder verspreiden? In jouw link staat dat de besmettingsbron kennissen en vrienden een daling laten zien...
Ik hou mij keurig aan de maatregelen. Ik was gisteren zeer verbaasd. Broertje was jarig en zijn vriendin had als verrassing mijn oma, mijn broer en partner uitgenodigd. Onder het mom we houden afstand en zijn gezond. Zij denken er zo anders over. Gaan meerdere keren per week naar sportschool, supermarkt en vrienden. Ik kom hooguit 1x in de week op de markt en 1x in de 2 weken bij de winkels. Ik heb een vast vrienden groepje waarvan ik elk 1x per maand zie (totaal 4). Ik werk in de zorg dus naar werk moet ik wel. Al ben ik nu uit eigen vrije beweging 1 dag thuis gaan werken. Denk dat kerst serieus een dingetje wordt. Ik heb al aangegeven alleen broers zijn welkom zonder partner en mijn oma. Dan zit ik al op 3 buiten ons huishouden. Ik ga niet met OV ruim 2 uur reizen, ik heb geen rijbewijs.
Ik snap goed dat je je aan de maatregelen houdt, maar dan zou ik mijn broer/zus helemaal niet uitnodigen. Ik zou nooit verwachten van ze dat ze zonder partner ergens kerst gaan vieren. Dit jaar komen ook alleen mijn ouders. Mijn zus heeft 4 kinderen van 13 jr en ouder en een partner. Ze snapt nu gewoon dat we kerst niet samen kunnen vieren.