Houden jullie je aan een weekbudget?

Discussie in 'De lounge' gestart door Henrieke1984, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

hier ook een budget, niet omdat het anders op is, maar omdat het anders maar opgaat aan onzinnige dingen.

Wij houden met zn vieren 70 euro aan, is voor boodschappen (eten en drinken enz) maar ook drogisterijartikelen of andere losse koopjes. Er zit ook flesvoeding bij. Geen luiers en doekjes.

Voor kleding hebben we een ander potje.

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wij hebben geen week/maand budget.. Misschien is het wel handig om dat ook eens in te gaan voeren want ik heb werkelijk geen idee waarom ik iedere week zoveel geld bij bijv. de supermarkt kwijt ben.. Ik doe ook echt op geen enkele manier bewust boodschappen..

Mooi voornemen voor volgend jaar ;)

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ah ja dan komen wij heel soms ook aan de 100,- per week. ligt er dan maar net aan of we naar schoonfamilie gaan (flink stukkie rijden) en hoe erg dochterlief aan de dunne is kwa luiers :p

ook wij gaan de aanbieding af. we doen op woensdagavond de weekboodschappen. ik kijk ook elke zondag weer uit naar grote pak met folders die op mn deurmat valt :p we doen meestal bij Boni boodschappen icm lidl die ernaast zit. en anders naar Plus en op terugweg naar huis naar lidl voor het drinken en luiers. en als c1000 wat in de aanbieding heeft dan gaat hubby er langs op de fiets, onderweg naar zn werk.

scheelt idd veel als je meedere winkels bij je in de buurt heb. buiten 1x per week de boodschappen en 1x per 2maanden een verjaardag. gebruiken we de auto niet. doen verder alles op de fiets :) gezond en goedkoop

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik probeer me echt aan 100 euro per week te houden.We hebben het heus niet slecht maar ik betrap me er vaak op dat ik veel te vaak dingen koop die niet noodzakelijk is.Pasgeleden is er hier een grote Lidl geopend en ik kom er graag en ik red het nu makkelijk.Luiers en flesvoeding reken ik niet mee in die 100 euro en ook tanken en kadootjes niet.Het zijn echt alleen de boodschappen.

5. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

#25 Zuidriem, 2 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
    Ik heb niet echt een budget, maar meestal gaat er dit per maand uit:
    - 665,00 aan boodschappen
    - 40,00 aan schoonmaakprodukten
    - 70,00 aan lichaamsverzorging
    - 100,00 aan vrije tijd en kadootjes.
    - 180,00 aan tanken (1,5 tank)

Ik pin aan 't begin van elke maand en verdeel dat over 4 enveloppen (per week dus) Dat bedrag kan er dan besteed worden, maar ik neem toch altijd mijn pinpas mee voor de zekerheid ;)

Qua kleding verdeel ik het kinderbijslagbedrag. Er kan dan per maand 355,00 aan kleding uitgegeven worden. De ene maand is het bijna niets, de andere maand weer heel veel (koop maar eens jassen en schoenen voor 5 kinderen :p)

Behoorlijk bedragen, maar we hebben dan ook een huis vol :)
    Budgetteren is niet echt nodig, maar ik wel wel graag waar mijn geld blijft!

Ook spaar ik altijd een vast bedrag per maand waarvan we een aantal keer op vakantie kunnen.

6. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wij hebben wel een budget maar meer dat als ik pin ik geen overzicht heb. Vroeger moesten we het met 200 euro per maand doen. Nu we meer verdienen heb ik het opgehoogd tot 350 maar heb elke maand nog voldoende over.

7. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    In excel hebben wij een financieel overzicht per maand. We hebben daar 100 per week gerekend voor boodschappen maar daar komen we bijna nooit aan. Meestal is het tussen de 60 en 80 euro. Tel er geen luiers bij trouwens.

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    wij gebruiken 100 euro per week voor alles,boodschappen,extra broodje eten enz enz
    sinds ik dat doe ben ik veel bewuster en hou ik eigenlijk elke week wel wat over wat ik dan weer aanvul tot 100 euro
    pin elke zondagavond
    haal grote boodschappen bij lidl,verzorgingsproducten merk bij op=op
    en vlees en gehakt elke week bij de slager
    als ik alles nodig heb gaat t op maar je heb niet elke week verzorgproducten nodig dus dan hou je over voor een x broodje buiten de deur oid

t is niet nodig maar had geen overzicht met pinnen

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Nee, wel een ideaal beeld van wat we uit willen geven maar daar gaan we ruim 1.5x over heen.
    Dus nu houd ik een schriftje bij wat we per dag uitgeven, zodat we ook écht kunnen zien dat bepaalde uitgaves niet gedaan hoeven te worden.
    Uiteindelijk wil ik maximaal 150 euro per week uitgeven aan boodschappen, persoonlijke verzorging en extra's.

Nog even wat extra sparen voordat de baby komt!

Deel Deze Pagina