ik kreeg met de post een a4 blaadje van de huisarts waar tips in stonden met veilig zonne en waar je op moet letten. viel me ogen op de regels met moedervlekken,waar je op moet letten enz. houden jullie je moedervlekken in de gaten?
Ja ik altijd, het hele jaar door! Heb er superveel maar er zijn er een paar grote tussen en die laat ik ook wel eens naar kijken bij de huis dokter
Ja, en ik maak me dus voortdurend grote zorgen.. Ik heb er best veel en krijg er voor m'n gevoel elke week wel eentje bij. Alleen op m'n rug houd ik het niet bij en durf m'n man ook eigenlijk niet te vragen (dan wordt het ook zo beladen, als je jezelf checkt dan doe je dat even tussendoor als je doucht ofzo).
Ik kijk er af en toe wel naar. Nu mijn vader een melanoom heeft gehad, weet ik hoe gevaarlijk het kan zijn. Een melanoom kan je dood kosten. Gelukkig hebben ze hem bij mijn vader weg kunnen snijden en was hij niet heel groot. Ik heb niet heel veel moedervlekken, maar wel een paar.
ik hou ze in de gaten. maar weetje dat je tot je 40ste moedervlekken erbij krijgt. vertelde de dermatoloog mij vorige maand toen ik er was voor mijn dikke mamavlek en mijn nek.
Nee let er eigenlijk nooit op. Heb er vrij veel maar geen hele grote. Dus denk dat het mij of mijn man op eeng egeven moment wel op zou vallen als er eentje afwijkend is.
ik kijk normaal niet naar me moeder vlekken, maar sinds ik dat heb gelezen plus ik me lichaam af hahaha
onbewust kijkt je man het ook wel na hoor zo ben ik bij de dermatoloog uit gekomen zelf nog niet eens gezien vriend zag het
maar wat kun je er aan zien dan? En waar moet je op letten toch alleen als ze verkleuren/groter worden? Neem aan dat dit toch wel opvalt?
Ik ben er vooral alert op als ik bijvoorbeeld een wondje in de buurt van heb of als ze een beetje kriebelen. Ik heb een aantal wat grotere die ik ook op vorm en kleur in de gaten houdt.
ik heb er zelf niet zo heel veel... of zullen ze niet opvallen tussen alle sproetjes , maar mijn man dus wel. Ik controleer 1 keer per week/ 2 weken zijn rug eventjes... Bij zijn moeder was het, lang geleden, wel fout en daardoor let je toch wel meer op. (is overigens succesvol behandeld)
Ja, zeker hier met de sterkte van de zon hier. En ik hou die van mijn man ook een beetje in de gaten, want hij doet dat niet zo.
Ik wel.Heb er veel en soms jeuken ze maar tot nu toe niks kwaadaardig. Als je ff googled op afbeeldingen,zie je waar je op moet letten.
Ja ik ben er wel alert op. Ik heb een keer gehad dat een moedervlek vanzelf verdween, hij werd steeds kleiner, en nu zit er een pigment vlek.
Huidkanker toont zich niet alleen door moedervlekken.... ook in de vorm van een pukkeltje of een kleinwondje met een korstje die steeds los laat..... spreek ik helaas uit ervaring. De foto's op het internet zijn voorbeelden, maar komen niet altijd overeen met de werkelijkheid. Hier dan ook zo weinig mogelijk zon en het lichaam goed in de gaten houden.